25 Aralık 2023 Pazartesi

KİTAPLAR 10

 



HİZMETÇİ

Freida McFadden

Olimpos Yayınları, 350 sayfa

Baştan sona şaşırtmacalı bir gerilim romanı. Yarıya dek bir hikaye ilerlerken tamamen yön değiştiriyor, sona gelirken bir daha yön değiştiriyor. Heyecanlı, meraklı, sürükleyici bir kitap.

Hizmetçi gerilimleri genelde klişedir, hizmetçi eve gelir ve evi ele geçirmeye çalışır veya bir intikam için gelmiştir. Bu romanda ise hizmetçi de ev sahipleri de tehlikeli.

Millie, hapisten çıkmış sorunlu bir genç kız ve karnını doyurmak için bir eve hizmetçi oluyor. Karı koca ve tek çocukları yaşıyor evde. Evin kadını Nina hastalıklı bir kadın ve Millie’ye iyi davranmıyor. Millie ile Nina iyi geçinmiyor. İkisi arasında gerilim artıyor ve evin içinde şiddet başlıyor. Önüne geçilemeyen olaylar arka arkaya geliyor.

Gerilim sevenlere. Romanın devamı da gelecek. Not:3/4


MACELLAN

Laurence Bergreen

Türkiye İş Bankası Yayınları, 400 sayfa

1500’lerde yaşayan ünlü seyyah ve kaşifin gerçekten de inanılmaz öyküsü. Dünyayı keşfetme merakı, bunun için ülke değiştirmesi, sefere hazırlanması, yolculuk, çekilen sıkıntılar bir macera romanı gibi. Yıllarca yapılan araştırma sonucu yazılan bu hayat öyküsü su gibi akıp gidiyor. Dizisi olsa keyifli bir dönem dizisi olur. Not:3/4




UÇURTMA

Laetitia Colombani

Yan Pasaj Yayınları, 170 sayfa

Bol ödüllü ve çok satan romanı Saç Örgüsü ile sevdiğimiz Fransız sinema oyuncusu, yönetmeni ve yazarının bu romanı da diğeri gibi incelikli, zarif, estetik ve duyarlı.

Fransız öğretmen Lena yaşadığı acıdan sonra ortam değiştirmek için Hindistan’a gider. Deniz kenarında bir tehlike geçirir ve onu minik bir Hintli kız kurtarır. Lena kıza teşekkür etmek için ona okuma yazma ve dil öğretmek ister ancak kızın ailesi buna karşı çıkar, Lena da Hintli kızların özgür olabilmesi için bir okul açmaya karar verir ancak bu ülkede bu çok zordur ama o yılmaz.

Yazardan yine iyi edebiyat. Not:4/4


IZA’NIN ŞARKISI

Magda Szabo

YKY, 223 sayfa

Macar edebiyatından gelen bu roman evrensel bir konuyu işliyor olsa da bizlere, ülkemize de çok yakın bir hayatı anlatıyor.

Büyük şehirde tanınmış bir doktor olan Iza, babasını kaybedince taşraya, cenazeye ve annesinin yanına geliyor. Annesi ile kalıyor bir süre, sonra onu alıp büyük şehre dönüyor ancak annesi taşraya dönmek istiyor. Iza da annesi de kayıpla, acı ile kendi tarzlarında baş ediyorlar. Iza ve anne babasının geçmişten bu kayba dek olan yaşamlarını öğreniyoruz. İza’nın kişisel yaşamını.

Çok dokunaklı bir roman olan bu eser edebiyatın zirvelerinden olsa gerek. Not:4/4


MİRAS

Vigdis Hjorth

Siren Yayınları, 310 sayfa

Miras, Norveç edebiyatından bir mücevher. Konusunun iç acıtıcı bir dram olmasına rağmen güçlü anlatımıyla hayranlık duyulacak eserlerden. Romanın edebi gücü dışında bir diğer gücü de gerçek olması. Yazar kendi yaşamını, ailesini anlatmış. Bu da büyük bir cesaret çünkü konu çok acı.

Bir aile. Anne, baba, çocuklar. Yıllar içinde çocuklardan ikisi ailenin yanında kalıyor, ikisi ise uzaklaşıyor. Baba ölünce miras gündeme geliyor. Para ve evler dört çocuk arasında bölüştürülmeli. İki tane de ormanda kulübe var ve anne bu iki kulübenin kullanımını yanında olan iki çocuğuna vermek isteyince aile içinde sıkıntı başlıyor. Aileden uzak olan iki çocuk mirastan pay istemese de bu miras paylaşımı sorunu onları da içine çekiyor ve bu nedenle aile içi sırlar ortaya dökülüyor.

Romanın anlatıcısı evden uzak olanlardan olan orta yaşlı bir kadın. Aile içi dramı ve bu kadının yaşadığı travma ile başa çıkabilme süreci çok ağır iken romanın edebi gücü, kuzey edebiyatının kişisel dünyaları anlatma becerisi dramın da önüne geçiyor. Not:4/4

48 yorum:

  1. Hizmetçi benim de yeni okuduğum kitaplardan ve çok başarılı buldum. Sanırım devamı varmış onu da alacağım :) Uçurtma'yı da çok merak ettim. Ohh tam yeni kitap arayışındayken ne güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annabell.

      devamını okurum ben de :) herhalde hizmetçı kızın ikinci olayı olur yeni evinde :) saç örgüsünü oku önceee :)

      Sil
  2. İza'nın şarkısı ve Uçurtmayı daha çok okumak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      uçurtmadan önce saç örgüsü nü okuyabilirsin :)

      Sil
  3. Ben bu aralar Stephen King'in kitaplarına taktım ya. Aralarında en çok ilgimi Hizmetçi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep c.

      stephen king iyi tabii bir de dean koontz var onun gibi :)

      Sil
  4. Colombani bildik şeyleri anlatıyor ama benimde fevkalade hoşuma gidiyor, yazarı okumaya devam. Szabo'yu çook uzun zamandır okumak istiyorum ama kitapları bana kasvetli geliyor veya nedensiz yere hiç bir kitabını seçemedim belki bir gün kısmet olur. Miras'ı da okumaya niyetlendim ama iyi bir zamanı bekliyorum:)) Keyifli okumalar, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      duyarlı hoş bir dili var onun :) hımm szabo olabilir ivit ama muhteşem bu romanı, benim de yazarı ilk okuyuşum :) miras da ağır konu ama o da muhteşem :)

      Sil
  5. Miras ilgimi çekti, Hizmetçi'yi de ne zamandır merak ediyordum, fırsat olsa okumak isterim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      biri iyi edebiyat biri iyi gerilim :)

      Sil
  6. çok teşekkür ederiz harika kitaplar için keyifli okumalar seven herkese...Şu ara elimdeki kitap şahane akıp gidiyor bir öncekini okurken pat diye prime da filmi çıktı karşıma ...İyi ki kitaplar var...müzik var..film var...tiyatro var...yoksa dayanmak zor olurdu hayata....kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemim takvimciği.

      vallahi öyle bu sanat ürünleri olmasa yandık yani :)

      Sil
  7. İçlerinde merak ettiğim bir kaç kitap var sağol tanıtım için Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      bu son okuduklarım hepsi iyi ivit :)

      Sil
  8. Mücevher dediğin için Miras'ı merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  9. mirası geçen okumuş ve çok sevmiştim. okuduğum ilk kuzey edebiyatıydı. beni kuzey edebiyatına çeken bir kitap oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil.

      kuzey edebiyatı bambaşka ve çok iyi :)

      Sil
  10. Macellan'ı okumayı çok isterim. Hemen listeme ekleyeceğim.
    Fotoğraflar harika görünüyor. İkinci karedeki golf toplarının, ya pişirme ya da servis kabı olacak sanırım, uyumunu pek beğendim. O kap nereden aklınıza geldi, inanın hayran kaldım sevgili deeptone. :)

    Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      macellan ın hayatı macera dolu :) ya foti çekerken evdeki gündelik eşyaları kullanmayı seviyorum :) o borcama salata koyduydum kendime biraz çok yapmıştım bulaşığı yıkayınca elimin altındaydı, golf topları da sevdiğim objelerden yani yer bulduğumda oynarım mutlaka, masa tenisi gibi :) diğer renkli şeyler de süs işte :)

      Sil
  11. 5.Kurban'ı okudum güzeldi. Şimdi Acımasız'a geçecem. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      oleeey bir jane casey sever kazandırdım kitap dünyasınaaa :)

      Sil
  12. Hizmetçi'nin tanıtımını okurken bile gerildim :) Ama benlik değil.
    Macellan'ı çok merak ettim :)
    Saç Örgüsü'nü okumak istiyorum ve bunu sana beşinci kez falan yazdım galiba, 2024'te artık okuyayım inşallah :) Sonra Uçurtma'ya da bakarım veya önce, artık hangisi denk gelirse. :)
    İza'nın şarkısını sadece Macar Edebiyatı yazısı için merak ettim :)
    Miras'ın konusu beni çekmedi ama öyle bir anlatmışsın ki merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      sen gerilime yatkın diilsin ivit :) macellan çok zorlu ve inatçı bir hayat, adam keşfetcem diye nelere katlanmış :) saç örgüsü sana uyar :) uçurtma peku :) ah magda szabo yu yaz bir yere :) miras ın konusu ivit ama edebiyatı vallahi olacak gibi değil yani çok fazla :)

      Sil
    2. Tamam o zaman Hizmetçi'ye de bakayım :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    Kitap tanıtım anlatılarınız o kadar keyifli ki, insan okurken zevk alıyor ve zevkle okuyor. Miras ve Macellan isimli kitaplar ilgimi çekti. Kitap paylaşımlarınızda kendimi bir sahafta hissetmekle birlikte bizleri kitaplara doğru çeken bir mıknatıs etkisi de yaratıyor. Hal böyle olunca siz de kocaman bir teşekkürü hak ediyorsunuz. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      bu son okuduklarım çok iyi olunca keyifle anlattım :) ay yaa teşekkür ederim. okuyup biriktirip yazıyorum :) sahaf dükkanı oluyor ivit yaa sahiden de :) ben de teşekkür ederim, neşelendim :)

      Sil
  14. Bütün kitaplar çok iyi. Macellan'i okumak zorunda hissediyorum kendi yazacaklarıma katkıda bulunması için.
    Macar edebiyatı hep hüzünçlü müdür?

    Ve sen edebiyatın zirvesi deyince epey heyecanlandım nasıl bir roman acaba
    Müthiş bir liste olmuş 💅🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      hımm macellan anladım maceralı bişiler yazcan yani :) macar edebiyatı şeyden dolayı hüzünlü olabilir, savaşlardan dolayı :) ah bu magda szabo edebiyatta ulaşılmaz gibi duruyor sahiden de,ben de ilk kez okudum bir kitabını :)

      Sil
  15. Çok güzeller:) Böyle yeni kitaplar keşfetmeye bayılıyorum:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveet bilmediğimiz kitaplar, yazarlar çok heyecanlııı :)

      Sil
  16. Iza'nın Şarkısı kütüphanede var mı bakayım. Aslında diğerlerini de okumadım.

    YanıtlaSil
  17. ilk roman ilgimi çekti sonuncusu da ilginç ama onu okurken ruhum daralırdı herhalde :)

    YanıtlaSil
  18. Hepside birbirinden güzel kitaplar. Teşekkür ediyorum Deep önerin için :)

    YanıtlaSil
  19. Hizmetçiyi o kadqr çok görüyorum ki , merak ettim valla

    YanıtlaSil
  20. Hepsi birbirinden güzel ama Hizmetçi daha dikkat çekti sanki. Ona ilk bakmak gerekiyor sanırım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      hizmetçi çok iyi gerilim kaptırıp gidilenlerden :)

      Sil
  21. Okumadığım kitaplar vardı hep. Hizmetçi kitabını not aldım.
    Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      gerilim seviyon ya hizmetçi uyar sana :)

      Sil
  22. Hiçbirini okumadım henüz 😊

    YanıtlaSil