9 Eylül 2024 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 264


Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyoruz, o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu: "Halk kütüphanelerine yakında gerek kalmayacak. Bütün hizmetler, kitaplar, herkesin ulaşabileceği şekilde nette çevrimiçi olcak. Bu durum bizim için avantajlı mıdır?"

Avantajlı tabii. Kitap almak için kütüphaneye gitmeye gerek kalmamalı artık. Veya tez yazarken kütüphane kütüphane mi gezecez yani artık. Kütüphane kartı mı olurmuş artıkın.

Her şeyi netten alıyoruz artık. Koltuk, havlu, eyeliner, buzdolabı, dürüm. Netten almadığımız ne kaldı ki? Bamya, deterjan, hepsini alıyoruz. Üstelik kargo ile eve gelmesi, evde pişirmekten daha ucuza geliyor. Veya malları hizmetleri daha ucuza alıyoruz.

Halk kütüphaneleri de artık nette olsunlar. Ordan ödünç alıp okuruz. Milli Kütüphane de sembolik olarak dursun Ankara'da. Müze gibi gezeriz.

Halk Kütüphaneleri basılı kitaplarla dolduracaklarına binalarını, teknolojilerini geliştirsenler, bize online hizmet etsinler.

Özellikle, çocuk romanları, hikayelerini, dil geliştirme kitaplarını online hizmete açsınlar, tamamen. Basılı kitap okuyan çocuk mu kaldı. Bütün çocuklar evlerinin önünde, evde hep netteler.

Siz ne düşünüyorsunuz? Zamanı olanlar ve isteyenler yazsınlaaar!

33 yorum:

  1. online da olsunlar ama yakınd aulaşılabilir kütüphaneler de devam etsin bence, Oğlum küçükken şehir kütüphanesine gidip kitaplara dokunarak yastıklara yayılıp keyifle kitap karıştırmak çok da uzaklaşmamalı bence

    YanıtlaSil
  2. Dokunulamayan kitap bizden değildir diyen bir eski kafalıyım o halde ben, kütüphaneler mevcut halleriyle yaşasınlar, online hizmet de versinler buna kabülüz:) Ötesini en azından biz eski kafalar almayalım.))

    YanıtlaSil
  3. Araştırma, tez, vs. okey ama kitaplar dokunulabilir olsun. Çevremde halihazırda 3 kütüphane var, biri muhteşem zaten(Rami) bir tık uzakta bir kütüphane daha açıldığını gördüm bugün, tabelası bile mutlu etti :) gidip alıp dokunarak okumaya devam edelim :)

    YanıtlaSil
  4. Revolution gibi distopyalar izleyen biri olarak her şeyimizi teknolojiye teslim etmeyelim derim, kitaplar kalsın, dijitaller de gelişsin. Yedek iyidir, o kadar gdo'lu tarım geliştirildi döndük dolaştık organik arar olduk :)

    YanıtlaSil
  5. Ben hala ekrandan okumaya alışamadım ayrıca kitap okuma hazzını vermiyor o yüzden kütüphaneler ve basılı kitaplar olduğu gibi kalsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      hımm genelde basılı kitap tercih ediliyor demek kii :)

      Sil
  6. Elektronik kitap arşivleri olan siteler var. Bazı üniversitelerin de sitelerinde de kitaplar bulunuyor. Ben bazı kitaplara netten bakmak taraftarıyım. Dergi gibi şeyler mesela. Ama bazı kitapların da evde matbû olmasını istiyorum. Dini kitaplardan bir bilgi ararken fihristine bakmak daha kolayıma geliyor nedense. :)
    muy

    YanıtlaSil
  7. Bazılarını dijital bazılarını matbû okumayı seviyorum. Dini kitaplarım basılı olmalı kitaplıkta. :)
    Dergi vs. netten okunur.

    Bazı sitelerde elektronik kitap arşivleri oluyor. Belediyelerin veya üniversitelerin. Bazılarına üye olmak gerekiyor tabi. Ben olunmayan yerlere bakarım genelde. :)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumum gitmeyip kayboldu zannederek bir daha yazmıştım. Gitmiş demek ki. :)

      Sil
    2. müfred.

      dijtal de olsun basılı da yaniii :)

      Sil
  8. Konuyu okuyunca gözlerim fal taşı gibi açıldı çünkü sabah bir iş arkadaşımla uzun uzun bukonuda konuştuk. Dur ben bugün yazayım bu konuda.

    Gazete-kitap okurken kağıda dokunmak isteyenlerdenim ben. Kütüphanelere artık giden yok ama evet dursunlar onlar.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ben kütüphaneleri, kitapçıları, basılı kitapları her zaman sevdim ve her zaman seveceğim şahsen :)

    YanıtlaSil
  10. fiziki kütüphanelerin devam etmesi gerekir pek çok açıdan diye düşünüyorum ancak aynı zamanda bütün kitaplar için verimli bir çevrimiçi kütüphane de olmalı eksiksiz şekilde. buna üyelik sistemi getirilebilir netflix gibi ve araştırmacılar için ücretsiz veya daha uygun fiyatlı olabilir. hatta üyelik tipleri olabilir örneğin araştırmacı profili çocuk profili veya genel profil gibi. yayınevlerinin işbirliği yapması lazım böyle büyük bir proje için ama zor değil yani

    YanıtlaSil
  11. kütüphanem de kütüphanemm :) Gülhanedeki köşk kütüphane favorimmss :)

    YanıtlaSil
  12. ben çok oldschool bir insanım, bana gelmez dijital deepcim:)))

    YanıtlaSil
  13. Ay hayır yaa :) Online da olsun da gidelim de, vallahi bir kere giden tadını alan özel olarak aktivite diye gider bence. Ben çok seviyorum raflar arasında dolaşmayı. Zaten oldum olası eski kafalı oldum bu konuda. Kitabı elime almadan cık cık cık oluyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Sessiz Gemi'nin yorumuna yıldızlı katılıyorum :) Keşke bu iş için de biraz uğraşılsa. Şöyle bir sistem mükemmel olurdu. Ama bina da dursun yerinde, hatta fiziki yapı da zenginleşsin daha da. Her ikisi de gerekli. Ama iyileştirmeler yapmak da gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      evet yaa o da oluı bigün işallahs :)

      Sil
  15. Ben eski kafalıyım sanırım. O rafların arasında dolaşıp kitaplara bakmak, arkalarını okuyup seçmek... Yok bunun yerini dijital geçemez benim için. Kapanmasın kütüphaneler.

    YanıtlaSil