18 Temmuz 2018 Çarşamba

Mim-2018 Dünya Kupası



Blog çevremizin en iyilerinden, en sevilenlerinden Periodic Library (Esseve Rin) nefis bir mim hazırlamış. Kitapların olduğu bir dünya kupası. bu yıl okuduğumuz kitapları gruplara ayırıp sonunda final yapıp şampiyonu seçiyoruz. Esseve Rin çok güzel hazırlamış. Mimlediklerinden İlkay'ın cevaplarını okudum, o da çok güzel yanıtlamış. Şimdi ben de bir kupa yapacağım. Ama kitap fotolarını koymak zoruma gitti. Fotosuz olcak yani.

1. 2018 yılında okuduğunuz 12 kitabı rastgele seçiyorsunuz.
2. Bu 12 kitabı 4'lü gruplara ayırıyorsunuz.
3. Her grubun kazananını belirliyorsunuz.
4. Kazananları da kendi aralarında kapıştırıp kupanın sahibini buluyorsunuz :D
5. Son olarak mimin kaynağından, sizi mimleyen blog arkadaşınızdan bahsedip mimin daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak için de en az 2 kişiyi mimlerseniz sevinirim :)

A Grubu:

Cesur Yeni Dünya-Huxley
Galeano-Aynalar
Sevme Sanatı-Erich Fromm

B Grubu:

Billur Kalp-Hüseyin Rahmi
Nimetşinas-Hüseyin Rahmi
Namuslu Kokotlar-Hüseyin Rahmi

C Grubu:

Baştankara-Sine Ergün
Pipi Uzunçorap-Astrid Lindgren
Dudaktan Kalbe-Reşat Nuri

D Grubu:

Simyacı-Coelho
Kurtlara Söyle Eve Döndüm-Carol Rifka Brunt
Koku-Patrick Suskind

Seçmek zor tabii. Bu yılın ilk altı ayında atmış adet kitap okumuşum. Üstte 12 tane seçtim.

A Grubunda üç sağlam kitap var. Üçü de çok iyi. Ancak, Sevme Sanatı ağır basıyor. 
B Grubunda üç Hüseyin Rahmi var. Nimetşinas ağır basıyor.
C grubunda üç iyi kitap var. Pippi ile Reşat Nuri arasında seçim yapmak zor olsa da Dudaktan Kalbe mükemmel bir roman.
D grubunda iki efsane roman var. Koku ve Simyacı. Simyacı ağır basar. Ancak, Kurtlara Söyle Eve Döndüm, şaşırtıcı bir konu ve çok incelikli bir anlatımı olan çarpıcı bir roman. O ağır basar.

Yani, yarı finalde:

Sevme Sanatı-Erich Fromm/Nimetşinas-Hüseyin Rahmi

Nimetşinas çok iyi roman olsa da, Sevme Sanatı daha önemli.

Dudaktan Kalbe-Reşat Nuri/Kurtlara Söyle Eve Döndüm-Carol Rifka Brunt

Dudaktan Kalbe çok lezzetli, unutulcak gibi değil ama Kurtlara Söyle Eve Döndüm de öyle. Çok başka bir sevgi hikayesi var bu romanda. Ve çok ince duyarlı bir anlatım. O ağır basar.

Final:

Sevme Sanatı-Erich Fromm/Kurtlara Söyle Eve Döndüm-Carol Rifka Brunt

Sevme Sanatı kaçırılmaz bir klasik. Kurtlara Söyle ise çarpıcı bir roman. Çok zor seçmek. Ancak, Kurtlara Söyle, yeni bir eser. Her zaman en yeniyi tercih ederim. Ayrıca, şaşırtıcı bir konu. Hatta, bu romanı kıskandığımı söyleyebilirim yani.

Esseve Rin'in ve İlkay'ın cevaplarını okuyun, çok keyifli ve görsel yanıtları var onların. 

Bu mimi bence herkes yapsın. Tam kitapseverlere göre. Kimseyi mimlemeyim isteyen mimli olsun dicem ama Eslem, iki kişiyi mimle demiş en azından. Ben de Öneri Makinesi ile Sevkoz'u mimliyorum. Ama yapsın herkes deeee öğrenelim en sevilen kitaplarısınıı.



17 Temmuz 2018 Salı

Mim-İnsan Ne İle Yaşar



Sevgili biricik Bir Pembesever, kendisi de pembe zaten, yani, olumlu, iyimser, iyi kalpli, iyi de öğretmen zaten, Tuğçe Yüksel, Ruhsa'nın deyişiyle Tuçiş, düşüncelere dalmış ve bir mim bulmuş. İnsan ne ile yaşar? Pek de sevimli, yumuşak yanıtlamış. Ona göre insan önce şükür sonra sevgi ile yaşıyor. E doğru. Şükretcez sonra da sevcez. Herhalde sevgi en önemli şey bu dünyada. Şükürden sevgiden sonra da herhalde para geliyor. Malesef.


İnsan herhalde önce su ile, hava ile, yiyecekle yaşıyor. Bedensel ihtiyaçlar öncelikli. Bunları herkes yapıyor zaten. Sonra da okul, iş, evlilik, çocuk filan. Bunları da herkes yapıyor. Hepsi sıradan şeyler. Herkeste hemen hemen aynı. Bunların dışında, bunlardan sonra herhalde, hayaller, umutlar, özlemler, hedefler filan geliyor olsa gerek.

Bedenimize temiz şeyler almalı, yemeli, neden zarar vercez ki değil mi bedenimize? Kalbimize, ruhumuza, aklımıza da güzel, zevkli, ince, estetik şeyler almalı. İçimizi çikin, boş, kötü şeylerle doldurmamalı. Hatta hiç doldurmamalı ki güzel şeylerle dolsun. Doğa, resim, sanat, spor filan tabii. Bedenimiz, ruhumuz, kalbimiz, aklımız çöp tenekesi değil. İyi, doğru şeyler olsun içinde.

Yani işte, sevgiyle, hayalle, umutla, hoş etkinliklerle yaşar insan. Zarar vermeden. İyilik yaparak, karşılık beklemeyerek. Hırssız, sakin ve duyarlı, duygulu yaşamalı. Mantık da gerekebilir bazen. Yaşamak basit aslında. Karmaşık bişi değil. Basit olması güzel, anlamlı. gizemli.

Bu fıstık gibi mimi isteyen herkes yazsın. Ne ile yaşarız? Yaşamalıyız? Nasıl yaşarsak iyi olar?

Kızçeler



Birkaç tane kitap yazdım ya, arada bir bu kitaplardan bazılarını okuyan arkadaşlarım oluyor ve bloglarında yazıyorlar. Bazı arkadaşlar da instada foto koyuyorlar kitaplarımla ilgili. Bazı arkadaşlarım da kitapları henüz okumasalar da bloglarında duyurularını yapıyorlar. Hepsine teşekkür ederim. Kitaplarım zaten blog arkadaşlarım için yazdığım kitaplar. Herhangi bir kitabımı bir tek kişi bile okusa benim için yeterli. Blogumda kitaplarımı okuyan arkadaşlarımın yorumları bulunmakta, arşivde.

Son zamanlarda okuyan bazı arkadaşlarım:

Sevkoz (Sade ve Derin)

Kitabı pek hoş anlatmış kitapsever ve hayvansever arkadaşımız.


Özden Ak (Yani)

Yani'yi pek şeker annatmış.

https://hayatkitaplaguzel.blogspot.com/2018/05/deep-tone-yani.html

Bir Poşet Kitap (Sade ve Derin)

Sevgili arkadaşımızın bin kitapta yazdığı yazıyı sonradan fark ettim.


Kiremithanem (Sade ve Derin)

Sevgili arkadaşımız kitabımdan bir cümleyi kart haline getirdi.



Derya (Günesürgün)

Sevgili Derya, kitaplarımı hem okuyup blogunda yazdı hem de videolarda seslendirdi.


diğer Derya seslendirmeleri; Derin Mavi, Frambuazlı Hayat, Yani

15 Temmuz 2018 Pazar

Dünya ve Felsefe Tarihi




Dünya Tarihi

NTV Yayınları

NTV Yayınları artık yok. İyi yayınevlerinden idi. Ama ekonomik şartlara dayanamadı.

NTV Yayınlarının çok sayıda iyi belgesel kitabı vardı. Dünya Tarihi, bu türün iyilerinden. Tarih öncesinden, insanın ilk ortaya çıkışından 2000’lere dek dünyada insanların yaşadığı olayları anlatıyor.

Ufak ve taşınabilir olması da çekici, bol da resimli. Hızlı bir dünya tarihi başvurusu için pratik kitap.

Not:4/4




Felsefenin Kısa Tarihi

Nigel Warburton

Alfa Yayınları

Bir filozoftan eğlenceli bir felsefe tarihi kitabı. Haliyle, Sokrat ve Platon’dan başlıyor, yirmibirinci yüzyıla dek geliyor. Ağır felsefi terimlerle, sadece filozofların anlayabileceği bir dille değil de herkesin anlayabileceği bir dille ve eğlenceli örneklerle şirin hale getirilmiş bir felsefe kitabı. Not:4/4

14 Temmuz 2018 Cumartesi

Savrulanlar



Savrulanlar

Deniz Utlu

Ayrıntı Yayınları

Ayrıntı Yayınlarının yayınladığı yer altı edebiyatı romanlarından. Berlin’de yaşayan bir Türk yazardan ilginç bir yer altı romanı.

Elyas, Berlin’de yaşayan bir Türk. Anne babasıyla. Hayatta çok da başarılı değil. Üniversite okumaya çalışıyor. Sanatsal işler yapmaya çabalıyor.

Alman ve Türk arkadaşları var. Serseri bir hayat yaşıyor. Çevresinde uzun zamandır Almanya’da yaşayan Türkler de var. Üç kuşak Türk var. Birinci kuşak, Almanya’ya ilk gidenler, 1960’larda, 1970’lerde, ikinci kuşak onların çocukları, ilk kuşak artık atmış yetmiş yaşlarına gelmişler, emekliler, ikinci kuşak da orta yaşa gelmiş çocukları, halen çalışıyorlar, üçüncü kuşak ise en yeni kuşak, şimdilerde yirmi yaşlarında olanlar.

Üçüncü kuşağın durumu daha ilginç tabii ki. Almanya’da doğup büyüyenler, Almanca ana dilleri, yine de onlar Türk ama, yabancı düşmanları açısından. Elyas, Alman ve Türk yaşamı arasında sıkışanlardan. Türklerle geleneksel yaşıyor. Bir yandan da, Berlin Duvarı zamanından bu yana geçen günler de anılıyor. Türkler bile bunun nostaljisini yapıyor.

Elyas, serseri ve boş günler geçirirken bir yandan da bir Alamancı ailesi çocuğu olmanın özelliklerini de barındırıyor yaşamında. Yani bir göçmen yer altı edebiyatı.

Ve bir çeşit aşk romanı da. Elyas, doktor Aylin ile tanışıp onunla Türkiye’ye gelip köklerini araştırıyor, pek de bir şey bulamıyor, hissedemiyor.

Çok başarılı bir roman. Konu, dil, anlatım, güzel ve etkileyici. Merak ettirici, sürükleyici, eğlenceli. Almanca'dan Türkçe'ye çevirisi de iyi.

Not:3/4