8 Nisan 2024 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 242




Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyoruz, o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu:

"Aya yerleşecek miyiz?"

Gezegenlere gitmek, yerleşmek insanların özlemlerinden. O kadar çok sayıda bilimkurgu filmi, dizisi çekilmezdi yoksa. Ayda şehirler kurmak ne kadar heyecan verici bir düşünce. Şimdilik bu bir düş gibi duruyor. Yani şimdilik erken gibi.

Ayda atmosfer yetersiz deniyor. Güneşten gelen radyasyon bizi öldürebilir ayda. Göktaşları, taşlar, meteroitler aya düşebilir, atmosferde yanmazlar. Ayda yaşarken radyason önleyici paneller, göktaşı önleyici sistemler lazım. Bunları henüz yapamadık ama yaparız tabii.

Ayda verimli topraklar yok, nefes alacak hava da yok. Dünyadan aya sürekli olarak su ve gıda götürmemiz gerekiyor. Şimdi biz ülkemizde eti sütü pahalıya yiyoruz, taşıma masrafları ile ayda acaba kaça et yiyebiliriz ki?

Ayrıca, aya gitsek biraz yalnız da kalabiliriz. Alıştık kalabalığa. Örnekse yani İstanbuldan aya gitsek herhalde orda depresyona girip kendimizi yalnız hissederiz. Deriz ki, kimse beni sevmiyor. Çünkü zaten ilk yerleşimlerde nüfus az olacak. Vahşi Batı gibi. Yani şimdi gel de ayda iletişim sorunu yaşama!

Doğaya çıkamayacağız, mangal yok, resim sergisi yok. Sıkıcı olabilir ilk başlarda. Dedikodu da yok. 

Ayda kendimizi şimdiki gibi evde hissedebilmemiz için yine bol bol iletişim olmalı dünya ile, yine görüntülü konuşma gibi. Yapay da olsa ayda doğal ortamlar, doğal ışık, parklar ve dünya benzeri ortamlarla belki psikolojik sıkıntılardan, baskıdan kurtuluruz.

İsteyenler ve zamanı olanlar yazsın işteeee!

42 yorum:

  1. İnternet iyi çeker mi acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      ha haa en önemlisi bu eveeet :) turkcell in çekmediği yer görmedim çeker orda daaa :) salla kazan vardır işallah ayda :)

      Sil
  2. Umarım yol ve bina ihalelerini bizim müteahitler almaz:)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Uydumuz ay, insanların yaşaması için uygun bir gezegen değil. Ancak, insanların yaşayabilmesine uygun hale getirilse bile dünyanın tadını asla vermeyecektir. Robot gibi ayda yaşamanın bir esprisi olacağını sanmıyorum. Ancak, dünyanın başına bir iş gelir de insanlık dünyayı terk etmek zorunda kalırsa, o zaman iş değişir tabi.

    Ben aya yerleşeceğimizi düşünmüyorum. Ay, sadece diğer gezegenlere gitmek için istasyon olarak kullanılır sanıyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ra55.

      eveet herhalde dünyadan kaçıp bir süre kalıp diğer gezegenlere gitmek için kullanlır. ama inşallah gezmeye gider gelebiliriz :)

      Sil
  4. Şu zaman da kimse kimsenin gönlüne yerleşemiyor, aya yerleşsek ne çıkar.

    Hayırlı bayramlar deep 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      Ooooo Ooooo bunu twit yaaap :) sana daaa :)

      Sil
  5. Ya deep yazın ayrı güzel yorumlar ayrı :)
    İnternetsiz olmaaazzz naparız oralarda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. my real.

      ayy blogsuz olmaz meselası :) aybil olur orda ay akbili :) ayyy amanin çekmiyoo aydayım ayday ay a pofff gitti sinyal :) aycell nerdesiiin :)

      Sil
  6. Ayne renkte olmaz sıkılırız. Renksiz tatsız tutsuz. Bir şeyler de yetişmez nasıl yer içeriz. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      bu dünya bize yeter burda kalalım madem :)

      Sil
    2. Kalalım bence de alıştık artıkın. 😊

      Sil
  7. Ayda yaşanmaz. Ben buranın teknolojisinden bıkmışım.

    YanıtlaSil
  8. Aya ayıp etmek istemem ama çok renksiz ya:( mis gibi dünya dururken aya mı gidilir?. Dünyayı ve sandıkları terk etmeyelim derim:))

    YanıtlaSil
  9. Ay krallığı vardı ay savaşçısında bak olursa onun gibi olsuuun ayda yaşam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      evet yaa ne güzeldiii :)

      Sil
  10. mangal yok dedin ya orda bitti aya taşınma işi benim için :D deniz de yok zaten deniz olmayan yerde yaşayamam :) yapay deniz yapıp biraz da ormanlaştırma yaparlarsa belki daha iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      pekiii deniz orman koyalım aya :)

      Sil
  11. Dünya dar geldiğinde başka bir gezegene gidip koloni kuracağım derdim eskiden. Şimdi ise gözüm kesmiyor ama keşke dünyayı daha da güzel bir yer haline getirebilsek. En azından çocukların öldürülmediği ve zulme ortak olunmadığı bir dünya ne güzel olurdu. Burayı güzelleştirince aya gitmeye gerek kalmaz.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili deeptone, siz çok yaşayın emi, az gülmedim bazı cümlelere. :))
    2012 diye bir film vardı, yazınız bana onu hatırlattı. Zengin zümre gemilere doluşuyordu, kalan fakir halk ise ölüme terk ediliyordu. Ay'a yerleşim olsa yine aynısı olur bence. Ay'da pahalı olur geçim. Taşıma eti sütü geçtim, suyu bile içemez garibim. Ben almayayım Ay'ı, dünya neyimize yetmiyor. :)))
    İyi bayramlar...Nice güzel bayramlar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      hihi, yaşasın gülmek :) size deee :)

      Sil
  13. Burdan aya, yıldızlara bakmak güzel de oralara göçmek hiç ilgimi çekmiyor benim.

    YanıtlaSil
  14. Ben de ayın yerleşim yeri olacağını pek düşünemiyorum...

    YanıtlaSil
  15. Yerleşmek değil de seyahat güzel olurdu:)

    YanıtlaSil
  16. Geçenlerde uzaya gitmiştik hani. Detaylar paylaşıldı. Uzay gemisinde yaşamak ne zormuş öyle. Yemek içmek yıkanmak bile büyük problem. Ayda yaşamayı düşünemiyorum bile... Dünya'da günlük olarak hava durumunu takip ediyoruz. Söz konusu Ay olunca göktaşı tahminlerini takip ederiz heraldesi 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      hihi ivit şirin yorumcuuuu :)

      Sil
  17. Belki ben de bilinmezlik, belirsizlik hissi uyandırdığı için uzaya ilgim pek yok :)

    YanıtlaSil
  18. https://pyknkaya.blogspot.com/2024/04/agac-ev-sohbetleri-242.html

    sevgili peliş in yazısısı :)

    YanıtlaSil
  19. şimdilik görebildiğim 2 kişi olduk yazan :)

    peliş
    deep

    :)

    YanıtlaSil
  20. Aya yerleşirsek ay ışığı romantizmi ne olacak:))

    YanıtlaSil