17 Nisan 2024 Çarşamba

GECE VAKTİ


 

Günün en güzel zamanı akşam. Sakinlik. Keyif zamanı.

Bilimkurgu dizilerinde olduğu gibi, gündüz algoritmasını gece ile değiştiriyoruz. Paralel evren zamanı. Gerçi birçok insan var öyle yaşayan aramızda, paralel evrende yaşar gibi. Başka bir dünyada. Ayrı bir odada sanki. Gündelik yaşamda kendi küçük evreninde yaşayan, okula işe gidip gelip içimizde yaşayıp da aramızda gibi olmayanlar. Banka, e devlet, sigorta gibi sorumluluklar onlara zor gelir. Beyinleri uykuda gibidir. Sosyallikleri yoktur.

Neyse ki sanatçılar var, bizlere bunları gösteren. Müzisyenler özellikle. Müzikten ne bekleriz ki zaten? Bir şarkı sözü yazar bir müzisyen, o şarkı sözü sanki içimizde yaşıyordur. Düşüncemizin, ruhumuzun, kalbimizin içindekileri bize gösterir. Bak sen bunu hissediyorsun der. Bizi bize tanıtırlar. Bak işte sen kendini benim gibi zayıf hissediyorsun, utanmış, aptal veya çok güçlü, hayatın zirvesinde hissediyorsun der bize o şarkı sözü.

Yaşadığın için sevinç duymak için ne kadar sevinçli olman gerektiğinin farkında mısın? Yaşadıklarından hüzün duymak için ne kadar hüzünlü olman gerektiğini biliyor musun?

Dizi izlemek de şarkı sözleri gibi, paralel evren gibi. Bir yandan mutlu oluyorsun, diğer yandan gündelik yaşamdan kaçıyorsun, bir diğer yandan da gündelik yaşamı daha iyi kavrıyorsun, yaşantıları izledikçe hayatta yaşanacak daha ne çok hayatlar olduğunu anlıyorsun. Daha çok yaşama heyecanı duyuyorsun.

Telefondan, laptoptan, televizyondan, internetten ne istersen seç. Meyve, çerez hazırla. Veya sütlü tatlı yap. Sezon finali gelsin de un helvası yapayım. Yoksa saçıma kına mı yapsam, gece ikinci sezon ortasında biter kuruması.

Annem de şimdi yerli dizileri izliyordur. Arada face’ten arkadaşlarına anne teyze videoları gönderir, ceviz yerken. Bir dolu çay içer şimdi. Ay yaa benim dizide suçlu yargıç çıktı. Olacak iş değil. Anneminkinde ise çocuğu meğerse evlatlık vermişler, çocuk bunu hatırlayamıyormuş. Travma geçirmiş.

Kim travma geçirecek şimdi, süt içip uyumak daha keyifli. Rüyamda evlatlık çocuk yargıcı kodeste ziyaret etsin.

47 yorum:

  1. Sanırım ben paralel evrende yaşıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      ha haaa anlat bize oralarııı :)

      Sil
  2. İzleyerek, dinleyerek okuyarak halden hale girdiğimiz doğrudur :))) Mesai rüyalarda da devam edebilir üstelik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      ha haaa vallahi yaaa aynen öyleee :)

      Sil
  3. Kendine vakit ayırmak için güzel bir zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveeet hatta gece 12 den sonraaa :)

      Sil
  4. Her cümlene katılıyorum. Bazı diziler beni o kadar içine çekiyor ki sanki bende o dizinin bir karakteriymişim gibi hissediyorum. Bölüm bitince gerçeğe döndüğümde yaşadığım o garip hissi, bu ana ait değilmişim hissini tarif edemiyorum şuan :D Ama o diziyle bütün olma hissini nedense seviyorum. Özellikle kötü bir dönemden geçiyorsam o yarım saatlik bir gerçek yaşamdan kopuş çok iyi geliyor bana.

    Gerçi bu duyguyu yaşayamayalı uzun zaman oldu. Yakın zamanda beni içine çeken bir diziye denk gelemedim maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buffiy.

      evet yaa dizideki bir kahraman gibi oluyoruz diziyi sevince, özdeşleşiyoruz :) ah evet canımız sıkkınken dizi izlemek iyi kafa dağıtır tabii :) hımmm o kadar çok dizi var ki bulunur yaniii :)

      Sil
  5. Çok keyifliydi. Süt içip uyumayalı yıllar oldu be Deep :)

    YanıtlaSil
  6. Gecenin sakinliğini ve sessizliğini bende çok severim. En iyi zamanlarım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      eveey özellikle gece 12 den sonraa :)

      Sil
  7. Gün içinde beynimiz bir yığın gereksiz ayrıntı ile doluyor, eski zamanlarda yaşasaydık keşke diyorum bazen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      evet yaa internet ve tv yüzünden :)

      Sil
  8. Ne güzel bir yazı olmuş, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  9. Sürpriz sonlu ve yine yumuşacık bir yazı, çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      galiba sert, hüzünlü, dram gibi şeyler yazmayı sevmiyorum :)

      Sil
  10. Günün en sevdiğim saatleri gecedir benim de. Şimdi de fotokopi makinesinin sesi eşliğinde Murat Karahan dinliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalemucu.

      Oooo ben de haendel, haydn dinlerims :)

      Sil
  11. Suçlunun yargıç çıkması çok kötü, nedense hiç olamazmış gibi geliyor ama insanın olduğu yerde her şey mümkün. Diziler oyalanmak için, başka başka dünyaları keşfetmek için iyi hakikaten:) Güzel yazı elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana bildir butonunu işaretlememe rağmen yorumun yayımlandığı e-postama gelmedi aynı şekilde cevap verildiğinde de gelmiyor, ilgili bloga gidip yeniden bakmak gerekiyor. Sizde de aynı durum yaşanıyor mu?

      Sil
    2. Evet bende de aynısı olmaya başladı. Bu konuda daha evvel Duygu'nun Mekanı bloğu da bu sorunu yaşadığını yazısında söylemişti. Genel bir sorun sanırım.

      Sil
    3. gül akça.

      evet yaa diziler kafa dinlendirmek için çok iyi :) bir de evet farklı dünyaları görmek için :)

      Sil
    4. gül akça/ilkay.

      ivit ivit hepimisde var :) zamanla çözer bu sorunu blogger teyze :)

      Sil
  12. gündüz okumuştum ama şimdi sıcak süt içerken yine okudum :D yine en keyifli yazılarından biri olmuş bu :) müzik dinlerken dizi izlerken hayal dünyamızın ve duygularımızın yönetilişini çok iyi anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      bi de rüyalarıııımııs efendimiis :)

      Sil
  13. Aklıma sütlü tatlıyı soktuğun için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros.

      sütlü tatlıcıyım ben deee :)

      Sil
  14. "Banka, e devlet, sigorta gibi sorumluluklar onlara zor gelir. Beyinleri uykuda gibidir. Sosyallikleri yoktur. "

    Bu kısım bana biraz uyuyor gibi ama. :) Ne olduğumu bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      biz blogcular hepimiz öyleyiz sanıyorum :)

      Sil
  15. Bende ehli keyfim mizacima uygun kendimi odullendiririm ara ara iyi geliyor 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuzluk ve ötesi.

      evet evet kendimize iyi davranalım ama değil mii :)

      Sil
  16. Akşamın keyfi ayrı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      özellikleeen gece 24 ten sonraaa :)

      Sil
  17. Yaşama heyecanı mı o da ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      bazılarında oluyor, nadir bulunan bir şey, arada bir geliyor insanaaa :)

      Sil
  18. Sevgili deeptone, sanırım ben sabahçıyım. :) Sabahın kör saatinde kalkıp güneşin doğuşunu karşılamayı sevenlerdenim. Bakınız, işte o sabahın erken saatinde paralel evren olabilir benim için. Sessizdir, herkes uykudadır. :))
    Dedektif Forst dizisini ve Barber filmini izlediğimi haber vereyim size. Gerçi diziyi ve filmi izlemem yaklaşık bir hafta kadar sürdü ama olsun, varsın. :))
    Hem filmleri önerdiğiniz için hem de bu güzel paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      ah evet yaaa sabah daha güzel tabii :) paralel evren olabilir eveeet :) oleey sevindim dizi ve film için :)

      Sil
  19. Akşamları ben de severim ve oyalanmak için bol bol dizi de izlerim :D Hatta artık bazen TV dizilerini de izliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      tv dizileri de izlenir ki zaten eveet :)

      Sil
  20. Ben kendime ayırabildiğim her vakti seviyorum sanırım. Gece eğlence modum açık oluyor, kendi kendime keyifli vakit geçirebiliyorum. Ya da kafa dinliyorum, hoşuma gidiyor, iyi geliyor. Sabahları da erken kalkıp bir şeylerle uğraşmak kendimi önemli hissettiriyor sanırım:) Bir şeyler üretmek ya da ders çalışmak daha kolay geliyor sabah vakitlerinde. Ama geceleri bana niyeyse kendimi özgür de hissettiriyor. Son zamanlarda gececi oldum biraz, takılıyorum öyle:)
    Çok güzel bir yazı olmuş Deep, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sude.

      sabah erken kalmak eveet insana çok şey yaptırır, geç kalkınca hiç bir şey yetişmiyor. gündüz bişeyler yapmak akşam da keyif vakti eveet :)

      Sil
  21. Uyumayı çok seviyorum ben ya, geceleri de uyumayı tercih ediyorum çoğunlukla. Bak gerçi saat 2 şu an. Bir süredir benim hayatım kaydı galiba, yani paralel evrene :D Nazlı Toaç gibi, ben de sabahın erken saatlerini tercihe diyorum. Gerçi ben tüm gün siyah perdemi çekip karanlıkta oturuyorum, evde olduğum sürece yani. Gece sayılır mı acaba o? :D

    YanıtlaSil