18 Nisan 2024 Perşembe

MİNİ DİZİ SEÇKİSİ 4

 



FRANSA

Anthrasite

2024 yılı tarikat ve gizem dizisi.

1990’larda Fransa’nın Grenoble şehrinde bir tarikatın müritleri toplu olarak intihar ediyorlar. Dizi, bu gerçek olayı kurgulaştırıyor. Dizinin yazarı, çocukluğunda Grenoble’da tanık olduğu bu olayı dizileştiriyor.

1994’te bir tarikat üyeleri kendilerini zehirliyor. Bu zehirlenme olayı 30 yıl sonra da tekrarlanıyor. Antrasit, kömür zehirlenmesi. Tarikatın lideri yıllardır hapiste. Günümüzde maden tünellerinde cinayetler başlıyor. Cinayetler ile tarikat birbiriyle bağlantılı. Tarikat üyelerinin çocukları da öldürülme tehlikesi ile karşılaşınca bir kaçma kovalamaca başlıyor. Gizem, cinayetler dizinin sonuna dek sürüyor. Heyecanlı dizi.

Başrolde Noemie Schmidt. (Kiracının Böylesi/2015) ve rapçi Hatik. Not:3/4


KANADA

Allegiance

2024 yılı suç, polisiye dizisi.

Kanada’nın Surrey şehrinde geçen polis dramasında, Hint asıllı Kanadalı bir kadın polis, yolsuzlukla suçlanan babasını kurtarmak için uğraşır. İşinde yeni olan bu polis bir yandan da ırkçılık, cinsiyetçilik ile de savaşmak durumundadır. Polis prosedürlerini işleyen dizi, suç sevenler için keyifli. Not:3/4


İRLANDA

Black Shore

2024 suç, polisiye dizisi. Başrolde Lisa Dwan (Bloodlands/2021)

Bir kadın polis detektifi, işinde sıkıntı yaşayınca tayinini doğduğu şehre ister. Şehirde zor bir çocukluğu olmuştur, ailevi problemleri de. İşe başlar ve insanlar kaybolmaya başlar. O da işin peşine düşer ama onu seven de vardır sevmeyen de ve şehirde birikmiş sırlar da bulunmaktadır. Alıştığımız kuzey polisiyelerinden. Not:3/4


İSVEÇ

Heder

2019-2022 hukuk dizisi. Bölüm sayısı az, üç sezonluk. Dizinin fikri Sofia Helin’e ait (Bron/Broen).

Heder adlı bir hukuk firmasında çalışan dört adet kadın avukat, kadınlara şiddet ve tecavüz, taciz davalarına bakarlar, bu nedenle de doğal olarak zor davalar gelir önlerine. Herkes onlara karşı gibidir, kurbanlar bile. Firma içi yönetimsel sorunlar ve ailevi sorunlar da olunca bu dörtlünün yaşamı inişli çıkışlı, hızlı hale gelir. Diziye kendini kaptıranlar için çok heyecanlı dizi. Not:4/4


AVUSTRALYA

Safe Home

2023 yılı aile içi şiddet konulu dizi.

Genç bir kız, aile içi şiddeti önleme kurumunda çalışmaya başlar. Karşısına çıkan aile şiddet olayları çarpıcıdır. Şiddetin kime ve kimden geleceği hiç belli olmaz. Araya bir de cinayet girer. Etkileyici, sürükleyici dizilerden. Not:4/4

North Shore

2023 yılı politika, suç dizisi.

Sidney’in kuzey sahilinde geçen dizide, Avustralyalı ve Ingiliz iki detektif, bir cinayet ve siyaset bilmecesini çözmek için görevlendirilirler. İyi başrollerle keyifli bir siyasi komplo dizisi. Not:4/4

Harrow

2018-2021 yılları, üç sezonluk adli tıp dizisi. Başrolde popüler oyuncu Ioan Gruffud.

Çok yetenekli ama başına buyruk adli patolojist Harrow’un maceraları, suçluları yakalama yönündeki çabaları, işte ve özel yaşamındaki gelgitleri. Çok keyif veren dizide bir yandan her bölümde yeni cinayet gelirken diğer yandan da her sezon boyunca süren bir genel olay vardır ve genelde Harrow’un geçmişi ile ilgilidir. Not:4/4

39 yorum:

  1. Yine hepsi birbirinden ilginç, güncel öneriler ve maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      avrupa dizileri ne güzel ama yaa. bir gecede bir sezon bitiyor :)

      Sil
    2. Merhaba ben şeyi soracaktım, hani bir ara önceden gerçek olmayan okurların istatistikleri görünürdü ya yazar panelinde, yine böyle bir durum var mı acaba? Benim bazı yazılarım yine okunmuş gibi görünüyor ama gerçek okur mu bilemedim de bir sorayım dedim.

      Sil
    3. ilkay.

      öyle bir durum var halen ama kesin de değil tabii ki. bazen bir yazımız diyelim 100 tık alırken bir anda 200 tık birden alabiliyor. bu tıklar genelde yurtdışından oluyor, bazen de yurtiçinden. sen deyince yine inceledim biraz. üç açıklaması var: bir, bir yazımız gerçekten de çok ilgi çekiyor ve çok okunuyor, çünkü o yazımızı bir yerlerde paylaşıyorlar, örneğin bendeki birkaç malezya ve pakistan dizisi böyle. senin de öyle olabilir. iki, sahte bot hesap denen hesaplar var, bunlar nedense bazen böyle giriyorlar bloglarımıza, üç, google arşiv özelliği varmış, bu arşiv, bütün internet sayfalarını çeşitli serverlarda biriktiyormuş, biriktirirken belki farklı sunucularda böyle tekrarlar olabiliyormuş. sanırım üçü de olabiliyor yani :)

      Sil
    4. Teşekkür ederim açıklama için :)

      Sil
  2. Black Shore, North Shore ve Harrow'u seyrettim hepsi iyiydi. Harrow çok eski bir dizi ama:) Şu sıra Mörkt hjärta isimli bir İsveç dizisi izliyorum kısa dizi (toplam 5 Bölüm). Rahatsız edici bir konusu var ama gerçek olaydan alındığı için merak ettim bakalım sonu nasıl gelecek, izlemediyseniz bir bakın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      harrow u kaçırmışım ben eskilerden bir de shetland var onu da kaçırmışım :) mörkt kaçar mııı :) yaşlı çiftçi amca, kızı, damadı. sonu da fenaaa :) sölemeyim :)

      Sil
    2. Daha ortasındayım buraya kadar bile fenalık geldi sonu daha kötüyse eyvah ki eyvah, neyse bitireceğim artık ama böyle hikayeler beni çok bunaltıyor:(

      Sil
    3. gül akça.

      :) hımm etkilenmiyorum dizilerin konularından :)

      Sil
  3. Polisiye diziler, gizemli diziler, cinayet dizileri, şiddet içeren diziler...
    Çok derinlere dalmak gibi geliyor bana. İş yoğunluğu azaldı galiba.
    Kolay gelsin. Sağlıkla mutlu günlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      bayram tatilinde bu dizileri izledim, 2 tane de roman okudum :)

      Sil
    2. Olağan bir "deeptone aktivite özeti "

      Sil
    3. makbule abalı.

      eveet ve çok da keyiflii :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      süper fransız aksiyon dizilerinden değil ama iyi yani izlenir :)

      Sil
  5. Anthrasite dizisi dikkatimi çekti. Fakat diğerleri de güzelmiş. Gizem severim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      antrasit bugünlerde popüler, bir de signal var o da popüler :)

      Sil
  6. Ne çok şey var okunacak ve izlenilecek. Yetişemiyorum :( Bi de "Fallout" izle Prime'da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      eveeet zoor :) falllout bilimkurgu ivit :) abd dizilerini izlemiyorum :)

      Sil
  7. Kesin başlayınca meraktan hızlı hızlı izlenen dizilerdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      eveet heyecandan insan dizinin bölümü nasıl bitiyor anlamıyor bile, 45 dakika sanki 5 dakika gibi geliyor insana :)

      Sil
  8. Bu sıra ekonomi takip etmekten dizi izlemeye fırsat bulamadım. Akşamları ekonomist dinliyorum kafayı yemiş şekilde:) Elimdeki diziler bitince yenisine de başlayamadım. Bunları da not alayım. Artık kısmet hangisine olursa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      zaman zaman bir şeylere takıyoruz kafamızı normal yaa :)

      Sil
  9. Antrasit bir bölüm izledim ben de güzel dizi ama zamanım olmadığı için hemen bitiremicem diğerlerini bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      izlersin sen deee tezin bitincaaa :)

      Sil
  10. Hepsi tam benim tarzım diziler keşke hepsini izleyebilseeemm ama zor benim için :D Ben en çok Anthrasite dizisini merak ettim severim bu tarz konuları. Tarikat deyince aklıma gelen tek dizi Kore dizisi Save Me çok çok iyiydiii. Belki izlemişsindir ama izlemediysen mutlaka izle Deep. Bu güzel öneriler içinde teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. İlk dizi dikkat çekici, farklı konusu var. Heder ve Safe Home da güzel gibi geldi. Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. Adli tıp varsa kaçmaz bence. Harrow dizisini izlemeyi çok isterim. Üç sezonlukmuş. İzlemeye başlarsam bakalım ben kaç ayda bitireceğim...:)
    İzleyen gözlerinize sağlık olsun sevgili deeptone. Teşekkür ediyorum paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç

      harrow u izlemeye doyum olmuyoor :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    Dizilerin hepsi birbirinden ilginç. Aslında pek polisiye dizileri bana göre değil. Ancak, Anthrasite, 2024 yılı tarikat ve gizem dizisi, ilgimi çekti. Seyretmeyi isterdim.

    Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar olsun. Bunlar aslında bizim için güzel ve fırsat paylaşımlar, tabi değerini bilenlere.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ra55.

      tarikatlı konular çok popüler dizi dünyasında :)

      Sil
  14. Hepsi birbirinden güzel dizilere benziyor. İçlerinden en çok ilgimi çeken Safe Home oldu. Teşekkürler öneriler için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      safe home çok heyecanlı ilerliyor :)

      Sil
  15. Maşallah sübhanallah diyorum Deep:) Bir gün aynı performansı ben de gösterebilirim umarım:) İlgi çekici konuları var dizilerin hep, güzel önerilerin için teşekkürlerr:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sude.

      geceleri dizi izliyorum yaa çünkü diziler çok heyecanlı :)

      Sil
  16. Black Shore'a bakayım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil