22 Aralık 2018 Cumartesi

Diziler 2018






Kore dizileri:

My Friend is a Gumiho, I Hear Your Voice, Kill Me Heal Me, She was Pretty, Cheese in the Trap, Oh my Venüs, The Age of Youth, Blood, Goblin, Fight For My Way.

Amerika/Avrupa dizileri:

The Mentalist,  Cold Case,  Sons of Anarchy, 13 Reasons Why, Peaky Blinders, Hell On Wheels, How I Met Your Mother.

Kuzey Avrupa dizileri:

Den Som Draeber, Forbrydelsen, Bron/Broen, Skam, Borgen.

Yerli diziler:

Şubat, Kara Ekmek.

Kalp Atışı, Dolunay, Ateş Böceği, Meryem.

Anime, Çizgi diziler:

I My Me Strawberry Eggs, Gumball, Metal Simyacı, Gakuen Alice, Mucize Uğurböceği ile Kara Kedi, Cowboy Bebop.

Tayvan dizileri:

Proud of Love.

Çin dizileri:

15 Years of Waiting for Migratory Birds.

Malezya dizileri:

Bay Pilotun Kalbi.


İzleyip bloga yazdığım 74 dizi arasından en sevdiklerim. 2018 yılı dahil değil. Bu yılı ayrıca yazacağım.


Ülkemizde en çok izlenen diziler belirlendi. Netflix önde. Ödemeli izlemelerde sıra şu: Black Mirror/Stranger Things/Sense8/Narcos/La Casa Del Papel. Amazon’dan ise Jack Ryan. YouTube’dan Galinha Pintadinha. Blu TV’den The Handmaid’s Tale. Görüldüğü gibi Türkiye, bilimkurgu seviyor. İlginç, bizim ülkede bilim yok, edebiyat ve kurgu zayıf, herhalde bu yüzden bilimkurgu seviyoruz. Ödemeliler dışında ise en çok netteki DiziBox sitesi izleniyormuş. Bu siteden de en çok Castle Rock, The First, Cobra Kai adlı diziler izlenmiş.

Ülkemiz dışına çıkarsak, 2016’da The Handmaid’s Tale, 2017’de Peaky Blinders yılın dizisi seçilmişti. Bu yılın seçimleri henüz yapılmadı. Ancak, benim de en sevdiğim diziler arasına giren, psikolojik gerilim ve aşk dizisi You ve gençlik, yol dizisi The End of F World en iyi dizi adayları olmuş. The OA, The Night Of, Brooklyn 9-9 da tüm zamanların en iyileri arasına girmiş.

En Sevdiklerim:

Daha önce, 2018 öncesi en sevdiklerimi belirlemiştim. Şimdi de 2018 yılı en sevdiklerim. Alt alta yazdıklarım en sevdiklerim. Yan yana yazdıklarım ise diğer izlediklerim.

Kore Dizileri:

What’s Wrong With Secretary Kim?
I Am Not A Robot
Your Honor
Moon Lovers

Diğerleri: 30 But 17, About Time, Smile Has Left Your Eyes, Avengers Social Club, Mr. Sunshine, Click Your Heart, Six Love Story.

Malezya:

Hati Perempuan

Pakistan:

Bashar Momin

Tayvan:

Behind Your Smile

Yerli Diziler:

Yağmur Zamanı
Erkenci Kuş

Diğerleri: Tehlikeli Karım, 7 Numara, Muhafız

Kuzey Dizileri:

Ofaero (cinayet)
Tabula Rasa (psikolojik gerilim)

Diğerleri: Tjockare an Vatten (dram), Akta Manniskör (bilimkurgu)

Amerika/Avrupa:

Power (suç)
The Blacklist (suç)
The Following (suç)
The OA (doğaüstü)
You (psikolojik gerilim aşk)
Sweetbitter (restoran)
The End of F World (gençlik, yol)
Love (aşk)
Brooklyn 9-9 (polisiye komedi)
9-1-1 (acil servis)
Anne with an E (klasik edebiyat)

Diğerleri: Bilimkurgular (Legion, Lost in Space, Maniac, Origin, Helix), Suç, Cinayet (The Alienist, Safe, The Purge, Goliath, Hidden, La Mante, Le Chalet, The Night Of, Mindhunter), Gizem (Dark, Castle Rock), Aile (This is Us), Edebiyat (Nam-ı Diğer Grace), Dram (Kidding, Olive), Casus (Jack Ryan), Korku (Tepedeki Ev), Gençlik (Riverdale), Tarih (The Crown), Belgeseller (Vahşi Kırlar, Captive, Evil Genius), Psikolojik (Perception).

55 yorum:

  1. Brezilya dizileri de olsaymış daha da güzel olur muş.. Gerçi bizim yerli diziler brezilya dizilerini geçti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel özer.

      :) brezilya ve hint dizileri çok uzun oluyor yaa hiç bitmiyorlar :)

      Sil
  2. Dünyanın dört bir tarafından diziler var maşallah :D Gakuen Alice'i görmek çok sevindirdi yalnız Deep, eskiden kanal7de izlemiştim ben de ve çok sevmiştim :D
    Bu yılın listesini de merakla bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin.

      değişik diziler izlemeyi sefiyom yaa :) gakuen alice netten izledim bilmiyodum bak tv de olduğunu. yeni yıl girince yazıcam bu yılın dizilerini. halen izlemekte olduklarım vaar :) sen de dizi danışmanlarımdansın zateen :)

      Sil
  3. Guzel secimler. Ortak olanlar bir suru tek tek yazsam uzayip gider o yuzden hic girmeden birakiyorum. :) Ama Gumball <3 demeden gecmeyeyim. Uzum zaman oldu izlemeyeli.

    YanıtlaSil
  4. Hepsi bir birinden güzel aralarında sevdiğim isimleri görmek hoşuma gitti açıkcası :) (The Mentalist, Goblin , Şubat )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia nihal.

      üçü de çok iyi dizileer :)

      Sil
  5. Birbirinden güzel diziler 😊 how i met your mother hala canım sıkıldıkça bazı sezonları açar izlerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı ergüven.

      bütün dokuz sezonu iki tur attım yaaa o en iyisiii :)

      Sil
  6. Sevimli çocuk animelerinden hime- Chan no ribbon da var, çok şeker :)
    Geçen yaz izlemiştim, tavsiye ederimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      izlicem tımams tişkirleer :)

      Sil
  7. Kız nerden buluyorsun bu kadar diziyi bak malezya dizisi bile bulmuşsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. moira m.

      ya her türden ülkeden izlemeyi seviyom iştee hepsi nettee :)

      Sil
  8. Hiçbirini izlemedim henüz ama Mentalist'i isminden ötürü çok merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaaaaa en süper o mutlaka izle

      Sil
    2. Öyle mi? Tamam...sağol.

      Sil
    3. bücürük ve ben/sevkoz.

      the mentalist, en iyilerden yaa, gizemlii :)

      Sil
  9. Mentalist.... ahh jane ve lisbon en sevdiiiim

    YanıtlaSil
  10. Sizi en etkileyen bize önerebileceğiniz hangisi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erhan çakırlar.

      kill me heal me (kore)
      how ı met your mother (amerikan komedi)
      peaky blinders (ingiliz suç)
      13 reasons why (suç)
      the mentalist (gizem)
      skam (kuzey gençlik)
      bron/broen (kuzey polisiye)
      forbrydelsen (kuzey polisiye)
      şubat (yerli suç gizem)
      metal simyacı, cowboy bebop (anime)
      15 years of waiting for migratory birds (çin duygusal)
      bay pilotun kalbi ( malezya aşk)

      :)

      Sil
  11. Gumiho eskilerden favorim , Shin Min Ah çok tatlı yaa ^^ izlediğim dönem çocukluk ergenlik arasıydı , tam bir fangirl olmuştum hahahahaha , bir kaç yıl sonra da lee seung gi Türkiyeye gelmişti filan hahhaha :D
    Gakuen alice çokkk komik yaaaa , bayılıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      gumiho ik kore dizim ve minnoş eveeet :) gakuen eveeey :) sen iyi bir izleyicisin zatensiiğğ :)

      Sil
  12. Hiç bildiğim yok!
    İki kez okudum. Tek bir bildiğim yok!
    Bir dizi bilirim. ASİ.

    Ama, şimdi bir şey keşfettim. İzlenecek bir dizi olarak görmedim, izlemem, sadece bir konuda bir şey düşündürttü bana.

    İkizli bir dizi var. İkizleri şimdi biraz büyümüş çocuk oyuncu oynuyor. Öyle Bir Geçer Zaman ki dizisinde oynamıştı. Galiba ikizler birlikte büyümemiş. Biri biri çalınmış ve ayrı büyümüşler. Zor şartlarda büyüyenin dayısı bildiği biri var dizide. O, bana yeni nesil Sadri Alışık gibi geldi. Eski filmlere rastlarsam -ki şu sıra pek mümkün değil, eskiden kanalları vardı yıllar önce çekilmiş, telif haksız, yüz yıllık :) filmler- seyrederim. Sadri Alışık'ın kendine has tavırları ve konuşma biçimi vardır ya, ona benzer buldum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      asi evet senin dizin :) hım bilmiyom o diziyi :) sadri alışık deyinceee, ah güzel istanbul, en sevdiklerimdeeen :)

      Sil
  13. Hiç kore, çin, tayvan, malezya dizisi izlemedim. Yerli dizi de izlemiyorum 6-7 yıldır. Listenizden Hell On Wheels, Forbrydelsen, Bron/Broen'i izledim yalnızca. Kuzey dizilerini sizden öğrenmiştim zaten:) ve içlerinde Bron/Broen fevkalade güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bron ivit. siz zaten iyi diziler izliyosunuuz kii :)

      Sil
  14. Ne kadar geniş bir yelpaze..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inci d.

      farklı türler ülkeler olunca sıkılmıyoms hiç :)

      Sil
  15. Kore dizilerini ben de izlemedim hiç. Mentalist favorimdir biliyorsun. :) Cold Case Aso'cum izliyor söylüyor izle diye. İzleyeceğim onu da. How I Met Your Mother'ı herkes izledi tavsiye etti ama onu da izlemedim. En son Vikings izledim. Senin önerdiğin Alias Grace izledim. Şimdi The Man İn The High Castle izliyorum. Eğer Hitler kazansaydı ne olurdu konusunda bir dizi. Paralel evren falan var işin içinde. Çok ilginç geldi. İzlemediysen izle bak tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülhan ülgentürk.

      paralel evren çok moda bugünlerde. hıms aklımda olsuun :)

      Sil
  16. trt1'de "imparatoriçe ki"; meltemtv,de "Büyük Kral- Gwangeto -damdeog" var,devam ediyo..sonychannel'de "the Mentalist" ile birlikte "Person of Interest"te var..o da güzel bi dizi..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      person of interest iyimiş diyorlar :)

      Sil
  17. Ben bu ara pek dizi izleyemiyorum maalesef ama bazı kore dizilerini izledim. Çok hoştu :) Sevgilerr Deep Sunbaeeee :)

    YanıtlaSil
  18. Bu kadar enerji ve zaman yaratabilmenize hayranım. okurken bile başım dönüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ay enerji, heyecan, yaşama sevinci işte. zaman oluyo yaa, akşamları ve haftasonları evde yalnızım ve kitap film dizi müzik blog işteeğğ :)

      Sil
  19. Gumihoo. Ben de severim çok. :)
    Tayvan dizisini merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ben daaa :) tayvan da çin de çok güzel diziler yiaaa :)

      Sil
  20. ilkay özgür.

    seçmek istersen sölerim yineee içlerinden :)

    YanıtlaSil
  21. Senin için kore başlığı altında güzel bir liste hazırlayacağım :)) hazır kore dizileri izleyen birisini buldum ya :D bıktırmam gerek

    YanıtlaSil
  22. Deep, en iyi yerli diziler arasında Aşk-ı Memnu'dur, Fatmagül'dür falan bunlar neden yok? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      onlar eski yaa, ortaçağ onlar :)

      Sil
  23. Bak yine Kore dizisi yazmış. Ama dur senin için izlemeye başladım bir tane. Ama alt yazılı olunca bende vakit kaybı oluyor. Buna çözüm bulmam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      hehe ütü yaparken izlenmez tabii o zamaan :)

      Sil
  24. bu yılı bekliyoruz o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      yeni yıl başlayınca yazarım. izlediklerim var dahaaa :)

      Sil
  25. kuzey avrupa dizileri şahane oluyor bulduğum anda izliyorum..

    YanıtlaSil
  26. Gumball ay sürekli kahvaltıda izliyom onu :D bunların çoğusunu ben de izledim oleeey yetişiyorum sanaa :D

    YanıtlaSil
  27. Kore dizilerinin çoğunu izlemişim😂

    YanıtlaSil