27 Ekim 2020 Salı

İNDİRİMLİ HAYALLER







Hep hayal ederdim. Jane Austen, Bronte kardeşler, Adalet Ağaoğlu, Marcel Proust, Kafka, Oğuz Atay, Tolstoy, Balzac, Çehov’un beyinlerinin içindekilerini, zekalarını, hayal güçlerini, yazmak için kurgularını kendi beynime naklediyorum.

Bunların karışımından romanlar yazıyorum. Neler çıkardı acaba diye düşünürüm her zaman.  Hayal etmek güzel bir şey. Tabii adını söylediğim yazarların hayal güçleri daha güçlü olmalı benimkinden. Ama tabii ben onlardan daha şanslıyım. Onlar büyük olasılıkla birbirlerinin eserlerini okumadılar. Ama yani ben hepsini okudum.

Sonra onların hepsini kendime ait bir odada bir araya getirdim. Oturun konuşun dedim, ne keyifli olur sohbetleri onların ama. Konuşun da keyifle sizleri dinleyim, sonra da sizden esinlenip romanlar yazayım. Kendine ait bir oda da beynim yani. Veya gizli bahçe de diyebiliriz buna. İnsanın gizli bahçesi olur arada bir zararlı otları ayıklar, besler, sular bitkileri.

Yoksa yani herkese bir oda versek, dört duvardan oluşan, otur yaz desek, yazamaz herhalde hiç kimse veya çoğu, hatta yazmaktan sıkılıp odadan çıkarlar, yazmak istemiyorum, özgürlük istiyorum da diyebilirler. Yazmak için o duvarların sizinle konuşması lazım. Belki o odada sizden önce yaşayanların hayatlarını size anlatmalılar. Sizin de belki o duvarlarla konuşmanız lazım. Bu belki delilik olabilir yani güzel bir delilik.

Üstelik yazmak için önce duvarları yıkmalı. Odalar beynimizde olsun. İstediğimiz zaman o odalara girelim, her odada bir hikaye olsun veya her odaya bir yazar koyalım. O odaya girince o yazar gibi yazalım.

Şimdi bugün örneğin Jane Eyre evden çıkar, yol üstündeki parktan geçer ve Migros’a girer, indirimli kitaplar arasında klasik eserlerden Jane Eyre’i görür. Beni yazmışlar der. Sıkıcıdır bu, okumayım.


59 yorum:

  1. Ay çogüzel döktürmüşün deep yine... Son paragaraf ütopik olmuşşş <333

    YanıtlaSil
  2. sanırım benim beynimde odalar değil de labirentler var iç içe :D kayboluyorum ben böyle düşünmeye başlayınca :D ah keşke o büyük yazarların en azından hayaletlerini bir araya getirip bir sohbet başlatsak aralarında konuşmalarını seyretsek aynı konu hakkında her biri neler düşünüyor tartışırken bile saygıyı bozmadan nasıl tartışıyorlar izlesek, üzüntülerini kederlerini sevinçlerini birbirleriyle ve bizlerle paylaşsalar zihinlerini görebilsek dediğin gibi çok sıkılırlarsa da puf diye kaybolabilirler hayalet oldukları için kikii :D
    her odaya bir yazar fikrini sevdim o da güzel olurdu ne türde şeyler yazmak istiyorsak o odaya girerdik :)
    fotideki bebeğin de kafası karışık görünüyoo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      aa hayaletleri ile konuşmak iyi fikirmiş. fotideki bebek ucubik :)

      Sil
  3. Hapisteki insanlar boyna yazıyor ama:) Jane eyre, migrosta Jane eyre'i görsün bence, çok sıradışı olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      hapiste eveeet onlar başkaa :)

      Sil
  4. Deep yine döktürmüşsün

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. andromeda.

      eveeey kıyma alıyooo hihihi :)

      Sil
  6. Ahhhh Deep ya, senin hayal gücün de müthişşşşş

    Seviyorum seniiiii :))

    YanıtlaSil
  7. nasıl eğlenceli bir yazı, yüzümde bir gülümseme ile okudum. ben bu aralar bir yandan dersler, bir yandan hafta sonu memlekete git gel derken yoruldum sanırım. teşekkür ederim, beni merak etmişsin, kardeşimin eşi vefat etmişti biliyorsun, kardeşim memlekete annemin yanına taşınıyor, onun telaşesi var üstümde. daha düzenli yazacağım inşallah
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      bim a101 migros şok hepsisi oluuy :)

      Sil
  9. 😄 okurken yazını yüzümden gülümseme eksik olmadi Deep 😊

    YanıtlaSil
  10. "Yazmak istemiyorum, özgürlük istiyorum." kim diyebilir? Yazmak özgürlüktür bence. Ama özgürce yazamıyoruz bazen.
    Hayallerin çok anlamlı. Bahsettiğin yazarların hepsinin sıra dışı yaşamları vardır kabiliyetlerinin yanı sıra. Kurguları sadece aksesuar olarak kullandıklarını düşünüyorum.

    Migros'tan Jane Eyre'e kitabını görmesi ilginçti ama yazına reklam alman da gözlerden kaçmadı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      hehe nabıyım hergün migrosa gidiyoom :)

      Sil
  11. Ne güzel hayaller Deep :)

    YanıtlaSil
  12. O ne korkunç bir oyuncak çocuğum. Gerçek bebeğe çakma kafa takılmış gibi, tövbe tövbe. Onlar birbirlerini okuyamadılar, ne güzel bir bakış açısı, hiç.böyle düşünmemiştim. Ülkemizdeki tüm kalemlerin özgür olduğu günleri de görelim inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda.

      bak müfrede açıklamasını daptım :) ucubik o kikiki :)

      Sil
  13. odaları beynimizde oluşturmak ne güzel olurmuş. Migros'ta Jane Eyre ne güzel bir hayal olmuş ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      eveet beyin odalarıı :) eveey indirimli alışveriştee :)

      Sil
  14. müthişş olurdu gerçekten bizim için video alır mıydın o sohbetten pleaseee :)

    YanıtlaSil
  15. Fotoğraf,ilgimi çekti.Beden bebek bedeni gibi ama kafası bir hayvan başlığı.İlginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      hıhım frankeştayn oo :) bak üstte müfrede açıkladım quasimodoyu :)

      Sil
    2. Aaaaa öyle mi?Yazıyı okudum ama yorumları okumamıştım...

      Sil
    3. yurdagül çelik.

      hıhıms :)

      Sil
  16. Ben Murakami ve Miyazaki'yi çok severim o yüzden o kafalara ulaşabilmek için Japonlar ne yeyip içiyolarsa ondan istiyorum:)) Japon kafası yaşamak çok farklı olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      peki valla o zaman ramen ye bol bol :)

      Sil
  17. müfred.

    bebek eveey öyle zateeen. bizim akrabalar daptıı. yeğenlerden birinin küçülen tulumunun ellerini ve gövdesini dikip içine elyaf doldurmuşlar, ayıcık kafası da başka bir kıyafetin şapkası, şapkanın deseni öyleymiş, ondan kafa yapmışlar :)

    YanıtlaSil
  18. bende hep böyle düşünürüm ne şanslıyım hepsini okudum derim.bazen kahvaltı sofram jules verneyle nabiyi yan yana düşünürüm menemeni soğanlı mı soğansız mı severler çaylarını kaç şekerli içerler merak ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyma nil.

      hihi senin hayalin de çok tatlıymış amaa :)

      Sil
  19. Ne güzel bir yazı bu, öyle haklısın ki Deep. Yazmak için önce duvarları, beynimizdeki kalıpları yıkmalı. Ben bazen çok sabitleniyorum, çok iyi değil esasen. Değişik bir pencereden bakabilmeli insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozsaı.

      eveet rahat ol yaa geniş oool :)

      Sil
  20. Bir sürü cümlede keşke, keşke dedim durdum. Subliminal olarak Virginia Woolf- Kendine Ait Bir Oda mı gördüm sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lady wednesday.

      eveey ondan yola çıktıım :)

      Sil
  21. Süper hayal gücün var Deep:) Jane Eyre kendini Migros’ta buluyor:) ah Kendine Ait Bir Oda en sevdiğim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ilkay.

    hıhım haklısıın :)

    YanıtlaSil
  23. Hayaller...
    Ucu bucağı yok.
    Olsa adı hayal olmazdı de mi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      eveey o zamaan gerçek olurdu de miii :)

      Sil
  24. o yazarlarla sohbetler edebilsek güzel olurdu ama zaten kitapları da var hepsini okuma imkanımız var bu büyük bir artı :) yine harika hayal gücünü konuşturup yazmışsın daha neler neler çıkar o beyninden çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı diyarlar.

      iyi kitap okuyon sen deee :)

      Sil
  25. Ne güzel yazmışsın. Ben de çok merak ederim o dehaların aklından geçenleri. Yazmak zor ama harikulade bir şey.

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel yazmışsıın..ah ah bir sohbet edebilsek :) Bir önceki yazımda ben de benzer odalardan bahsetmiştiim ^^

    YanıtlaSil
  27. Onları yan yana koyup, hadi konuşun demek ne güzel fikir :)

    YanıtlaSil
  28. Yapay zeka teknolojisi ilerledikçe bu yazdığına benzer şeyleri yaşayacağız muhtemelen ileride :) Gerçek ve oyun iç içe, dün ve bugün iç içe, her şey iç içe ve karmakarışık ama düzenli de tabii :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu anlar koleksiyoncusu.

      hoş olur herhalde eğlenceli oluur :)

      Sil
  29. Çok güzel bir yazı olmuş.Aralarında benim de severek okuduğum yazarlar var.

    YanıtlaSil