17 Temmuz 2019 Çarşamba

Şiirlerim 5






Yılbaşı Çiçeği

kar saçlı büyük babaannem
eline aldı serkisof saatini büyükdedemin
dışarda kar yağarken
yılbaşı gecesi


iç geçirdi
tombalayı hatırladı
soba başında oynadıkları
hep teke kalırdı dedem
ama büyükdedem kazanırdı


piştide de hep yenilirdi dedem
büyükdedem beş pişti yaptığında
olmaz der kalkardı yerinden sinirle
tavlada da hep yenilirdi
kestane pişerken sobanın üstünde


birinci çinko dedi büyük babaannem
kendi kendine gözü yaşlı gülümserken
dolmaları bitirme dedi başını kaldırıp boşluğa
sobanın kömürünü değiştirsenize


döndü sonra oğlunun torununa
şu tığımı versene cemile kızım

39 yorum:

  1. Şiirden çok anlamam ama beğendim hoş bir anlatım olmuş minik bir hikaye gibi sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca.

      ay bunu evet zihnimde bir resim, bir an olarak hayal edip yazdım :)

      Sil
  2. Designated Survivor'un tüm bölümlerini izlemiştim geçen yıl çok beğendim çok heyecanlı, çok sürükleyiciydi, yalnız sonra üyeliğim bitti yeni bölümler gelmiştir sanırım. :)
    Şiir de güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  3. OĞLUNUN TORUNUNU GÖRÜYOR VE TIĞ İLE HALA DANTEL ÖRÜYOR. HELAL OLSUN BABAANNEYE. YAŞAMA SEVİNCİ İLE DOLU BİR KADIN, KENDİNE İYİ BAKMIŞ DOĞRUSU PİKU:)

    YanıtlaSil
  4. ÖYle mi? Aaa..o bölümünü izlemedim ben. Çok merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  5. ay ne güzel fotoo deepsii :) şiir de öyle güzeel hüzün de var ama yokmuş gibi hikaye gibi bir şiir olmuş bu sevdiim :)

    YanıtlaSil
  6. awesome article..
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel şiir beğendim

    @Jeremy501

    YanıtlaSil
  8. şiirden çok öykü gibi olmuş bu..

    YanıtlaSil
  9. Şiirle aram hiç yok ama konu senin şiirlerin olunca okumadan geçemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. love house.

      ay öyle diyon ivit tişkir :)

      Sil
  10. Sobanın kenarına ilişmiş olduk.

    YanıtlaSil
  11. Bu tarz hikaye gibi şiirleri daha çok seviyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      eveet okuması kolay oluyooo :)

      Sil
  12. mis gibi nostalji kokusu var bu şiirde

    YanıtlaSil
  13. Audrey'e katılıyorum Deep. Öykü gibi ama güzel :)

    YanıtlaSil
  14. ama ne kadar da güzel söyledin diline yğreğine sağlık ki senin

    YanıtlaSil
  15. Benim dedemin de Serkisof bir saati vardı; zamanın büyülü eliyle değdin kalbime.. Gönlüne sağlık Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      ay ne duygulu anlar değil miii :)

      Sil
  16. Hikaye gibi şiir...Sımsıcak:) Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Soba üzerinde kestane pişirdiğimiz günleri hatırladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en nefis tariflerim.

      ah maziiiii hihihi :)

      Sil
  18. Günümüzün Orhan Veli'si Deep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duo diyet.

      ha haa elden düşme ikinci el orhan veli, sait faik :)

      Sil
  19. Ne güzel sade bir üslubun var Deep'çim ya. Tabii Orhan Veli çok kendine has bir şairdi ama sen de gayet sıradan cümlelerle şiir yazılabileceğinin kanıtını sunuyorsun bence. Kalemine yüreğine sağlık. :)

    YanıtlaSil