26 Eylül 2019 Perşembe

En Sevdiğim Filmler





Hazan Mevsimi: Bir Panayır Hikayesi

Mehmet Eryılmaz, 2008

Zümrüt Erkin, Ahu Sıla Bayer

Trakya’da bir panayırda yaşanan bir aşk hikayesi. Civardaki inşaatta çalışan bir işçi ile bir panayır şarkıcısı birbirlerini severler. Ancak, panayırdaki zor yaşam koşullarında bir aşkı yürütmek çok zordur. Gerçekçi, doğal film, biraz da hüzünlü. Artık yok olmakta olan yerel ve gezginci panayırların anlatılması da çok iyi bir düşünce. Kaybolan bir kültürde kaybolan insanlar ve aşklar. Bir belge gibi ayrıca bu önemli film. Oyunculuklar da iyi.







Uzak İhtimal

Mehmet Fazıl Coşkun, 2009

Nadir Sarıbacak, Görkem Yeltan

Musa adlı bir genç müezzin ile Clara adlı bir rahibenin yakınlaşması bir uzak ihtimal gibi gözüküyor haliyle. İstanbul’da aynı mahallede yaşayan ve çalışan bu ikili birbirlerine yakınlaşırlar, konuşurlar. Birbirlerine aşık olurlar. Ancak ileri gitmeleri zordur. İkisi de çekinmektedir. Birbirlerine saygılı, hoşgörülüdürler. Ancak işte çevre, farklı dinler bu ikilinin görüşüp belki de evlenmelerini somut bir tepki olmasa da engeller. İki kişi de zaten içlerinde bu ilişkiyi tam sindiremezler. İki oyuncu da çok iyi bu arada.


(Not: Daha önce seçme filmler, en iyi filmler listeleri yapmıştım. İzleyip bloga yazdığım yaklaşık 1500 film arasından. Bundan sonra da en sevdiklerimi yazıcam. Eskilerden, yenilerden)

35 yorum:

  1. İki filmide izlemedim canım.

    YanıtlaSil
  2. Güzel seçkiler için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Sen sevmişsen güzeldir. Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      en sevdiğim filmleri yazcam ivit bakalıms :)

      Sil
  4. Uzak ihtimal notlarıma aldım deeptone

    YanıtlaSil
  5. İkisini de izlemedim ama tam benlik oldukları belli oldu. İzlersem muhtemelen benim de çok beğendiğim filmler olacaklar. Teşekkürler bu güzel öneriler için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      izle bi ara yaa ne iyi filmler de çıkıyo bizden işteee :)

      Sil
  6. EN SEVDİĞİN FİLMLERİ BEN DE SEVDİM.

    YanıtlaSil
  7. Türk filmleri ile aram pek yoktur. O yüzden ikisini de ilk kez görüyorum. Fragmanlarına bir bakayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      bir dene arada iyi yerli filmler de var kiii :)

      Sil
  8. Teşekkür ederiz Deep 🙏🌷🤚

    YanıtlaSil
  9. Uzak ihtimali izlemiştim ve o sakinliğini sevmiştim deep. İlk filmi bilmiyordum, onu da izleyeyim bir ara ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      ivit sakin ama iyi film. ilki de sakin ama iyiii :)

      Sil
  10. İzlerim ki, sağol Deep <3

    YanıtlaSil
  11. Uzak İhtimal'i izlemiştim.
    Güzel bir filmdi.

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      huzur veren iyi filmleer :)

      Sil
  13. Uzak İhtimal'in konusu eğlenceliymiş. Aşk dinlemez hiçbir şeyi:)

    YanıtlaSil
  14. ikisini de izlemedim ama ikinci filmin konusu oldukça ilginç geldi..

    YanıtlaSil
  15. İlk defa duyuyorum :D Tavsiye için teşekkürler güzel deep

    YanıtlaSil
  16. uzak ihtimal'i çok sevmiştim:)

    YanıtlaSil