4 Nisan 2020 Cumartesi

Kuzey Karası ve Hinterland





Kara film (film noir), 1950’lerde A.B.D.’de ortaya çıkan bir tür (Bitmeyen Balayı, Büyük Uyku, Çifte Tazminat). Kara çünkü sokaklarda, geceleri işlenen suçlar anlatılıyor. Bu tür daha sonra 1960, 1970’lerde Fransız sinemasında zirveye ulaşıyor (Jean Pierre Melville, Alain Corneau). Soygunlar, durgun soyguncular, peşlerindeki polis.

Günümüzde ise Kuzey ülkelerinde yeniden doğuyor kara film. Kuzey Karası (Nordic Noir) adlı altında. Norveç, Danimarka, Finlandiya, İsveç, İzlanda ve İrlanda. Ayrıca, Almanya, İngiltere bu türün örneklerini veriyorlar. Kuzey karasında doğa önemli, o da başrolde. Ormanlar, kırsal, soğuk, kar ve yine suçlar. Kuzey karası daha sakin ve gündelik yaşam hızında.

Kraftidioen, Head Hunters, Noi Albinoi gibi filmler, Den Som Draeber, Forbrydelsen, Bron/Broen, Happy Valley, Borgen, Jordskott, Craith (Hidden), Ofaero, Tabula Rasa, Der Pass, Dublin Murders, Nobel, Tjockare an Vatten, The Valhalla Murders gibi diziler bu türe örnek. Ya da Fransız La Mante.

Kuzeyin soğuğu, buzu, karanlık havası, doğası bu türe çok uygun. İrlanda doğası da çok yakışıyor. İrlanda kırsalı, denizi, kayalıkları bu türe doğal ortam. İngiltere’deki doğal yaşam parkı Snowdonia bu yüzden bu filmler ve dizilerin doğal platosu. Galler, İskoçya, Keltler ve Keltçe de bu türün vazgeçilmezlerinden.

Hinterland

Kuzey karasının, suç ve polisiye öykülerinin en başarılılarından biri de Hinterland. Orijinal Kelt dilinde, Galce yani, Y Gwyll, iç bölgeler anlamında, deniz değil de kara bölgesi. Dizi Galler bölgesinde geçiyor, dili de İngilizce ve Galce.

Bir suç, polisiye dizisi. Galler’de Aberystwyh adlı küçük şehirde gelişen olaylar, cinayetler, kayıplar. Dört kişilik komiser ekibi, iki kadın iki erkek. Dizi üç sezon ve toplam 13 bölüm. Her bölüm 1.5 saat. Her bölümde bir suçu çözüyor ekip. Dizinin sonlarına doğru bütün suçların bir şekilde birbirine bağlı olduğunu görüyoruz. Sonu şaşırtıcı yani.

Konular, işlenişi, Galler doğası, oyuncular, her şey kusursuz. Sakin ilerleyen dizi bir yandan da heyecanlı ve gizemli. Craith dizisinin baş detektifi Sian Reese-Williams da yan rolde. Küçük şehirde olan biten ve geçmişin sırları ana izlek.

Not:4/4


55 yorum:

  1. Karantina günlerinde izlenebilir ne varsa izliyorum tavsiye için teşekkürler Deep

    YanıtlaSil
  2. Listeme ekledim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Tam puan almışsa senden izlenmeli.

    YanıtlaSil
  4. izlenecekler sırasına girdi :)

    YanıtlaSil
  5. Polisiye miii hemen bittim burda :)

    YanıtlaSil
  6. 4/4 eğer deep bu kadar beğendiyse kesinlikle güzel bir şeyle karşılaşacağız demektir. :)
    Polisiyeyi çok severim. Sonu sürprizliyse daha güzel oluyorlar :)
    Ellerine sağlık deep! Kendine çok iyi bak kucak dolusu kocaman kalpler, öpücükler ve sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylülsu.

      ooo ne polisiyeler var o zaman :) sen de şekerlik :)

      Sil
  7. Deep heroesi de yazabilirsin bilim kurgu o da ama bu da güzelmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Heroes de güzel bir bilim kurgu dizisi tavsiye ederim.

      Sil
    2. despot hayrat/dizi film tavsiyelerim.

      hıhıms izlerim onu da yazarım :)

      Sil
  8. Polisiye Filmleri normalde pek sevmem ama bu filme bir bakacaģım.

    YanıtlaSil
  9. Hinterland'ı çok gördüm. Bakayım şu günlerde. :)

    YanıtlaSil
  10. İzlediğim dizi hazır sezon finali yapmışken, suç ve polisiye dizisi çok ilgimi çekti. En kısa zamanda başlayacağımm. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. yine listeye zilyon zaman önce eklenmiş ama izlenmemiş bir dizi... ay hatırlatın valla bana arada böyle. :)

    YanıtlaSil
  12. İzlemek isterim üstelik 13 bölüm çabucak biter. Fotoğrafa zoom yapıp baktım, (baktıktan sonra geri dönemedim yazını kaybettim tabii:))bu dört kişi bahsettiğin dörtlü sanırım. Çok teşekkürler, kesinlikle bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      :) ivit o dörtlü hıhım :)

      Sil
  13. Selam Deepcim sen önerirsinde ben izlemezmiyim tabiki de hemen alırım listeye :)

    YanıtlaSil
  14. Filmi sormussun canim yazdim bloga ama biraya da yazayim dedim. Umarim faydali olur.

    Ben yeppuda dan izlemistim ama su an orasi kapandi. Firari blogspot ta hala yayinliyorlardi dosyalari ama bu film yokmus baktim simdi.
    https://www2.dramacool.movie/atm-er-rak-error-episode-1.html
    Bu linkte ingilizce altyazilisi var.
    https://www.planetdp.org/title/atm-er-rak-error-dp4202
    Burada da turkce altyazi dosyasi var. İndirip birlikte izleyebilirsin istersen. :)
    İyi seyirler.

    YanıtlaSil
  15. Merak ettim konusu ilgi çekici bunu da listeme ekliyorum Deep sağol :)

    YanıtlaSil
  16. Hinterland'ı ilerki zamanlar için not aldım. Teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Hinterland dizisi bölümlerinin az olması sebebiyle gönlümü fethetmiş ve listede ki yerini almıştır :)

    YanıtlaSil
  18. Tam da izleyecek bir şeyler ararken, listeme ekledim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  19. Eskice bir dizi sanirim hatırlıyorum bunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      eh dört beş yıllıkmış ivit :)

      Sil
  20. İkisini de duymadım Deep'çim. İzlerim not alayım. :)

    YanıtlaSil
  21. hinterland süper bir diziydi bir daha mı izlesem acaba :-)

    YanıtlaSil
  22. Listeme aldım, teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  23. kara film mi aa böyle dendiğini bilmiyorduum :) söylediklerinin bazılarını biliyorum güzeller bu türü seviyormuşum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hımm yaşasın kara filmleer :)

      Sil
  24. La Mante ı çok sevdim ben.. biraz ağır giden polisiyeleri seviyorum.
    Bu hep karşıma çıktı da, önce Marcella izleyim dedim. Bunu ikinci sıraya bıraktım :))
    ama 4 vermişsin hemen yazdım kenara....

    YanıtlaSil
  25. Bu ara film çok izlenir ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      ben de filme diziye gömüldüm yaa :)

      Sil