25 Nisan 2023 Salı

GERÇEK SUÇ HİKAYELERİ

 


FİLM

AYIN 12’Sİ GECESİ

La Nuit Du 12

Dominic Moll, 2022, Fransa/Belçika

Birkaç gerçek olaydan kurgulanan bu filmde, bir akşam arkadaşının evinden ayrılan ergen bir kız bir ara sokakta yakılarak öldürülüyor. Polis yıllarca olayın peşinde olmasına rağmen katili saptayamıyor. Bir türlü yeterli ipucu ve kanıt bulamıyor. Olay halen aydınlanamamış. Sürükleyici film. Not:3/4

DİZİLER

AMERİKAN İNSAN AVI: BOSTON MARATONU BOMBALANMASI

American Manhunt: Boston Marathon Bombing, 2023, A.B.D.

Üç bölümlük mini dizi. 2013’te geleneksel Boston Maratonunun bitiş anında patlayan iki bomba ölüme ve yaralanmalara yol açar. Boston polisi, FBI, bombacıların peşine düşer. Kamera kayıtlarından, fotoğraflardan yola çıkarlar ve çok heyecanlı, bol aksiyonlu bir insan avı başlar. Kişilerle konuşmalar ve gerçek görüntülerle ilerleyen belgesel dizi bu türü sevenler için ilgi çekici. Not:3/4




WACO

2018 yılı Amerikan gerçek suç mini dizisi. Başrolde, David Koresh rolünde Taylor Kitsch. Oyuncu kadrosu iyi ve ünlü.

1993 yılında gerçekleşen olay A.B.D. tarihinin karanlık bir sayfası. David Koresh, Waco ilçesindeki bir yerleşkede müritleri ile yaşayan bir tür peygamber, yani kendini Tanrının oğlu ve yeni İsa olarak gören bir adam. İncili ezbere bilen Koresh, karizmatik, güzel konuşan ancak biraz da psikopat bir lider. Topluluktaki bütün kadınlar onun eşi, hepsinden çocuğu var, neredeyse. Yerleşkede silahlar da var. ATF (Amerikan Alkol, Tütün ve Silah Bürosu), polis, şerif, FBI, silah bulundurmak ve olası çocuk tacizi gibi nedenlerle yerleşkeyi kuşatıyor ve müritleri dışarı çıkarmak ve tutuklamak istiyor. Koresh ve müritler çıkmıyorlar dışarı ve güvenlik güçleri onları zorla dışarı çıkarmak isteyince içerdeki çocuk ve kadınlar ölüyor.

Koresh ve müritleri hatalı olduğu kadar hükümet yetkilileri de hatalı. Amerikan tarihinin yanlış olaylarından biri çok ilginç ve dizi çok başarılı. Not:4/4

WACO: AMERİKAN KIYAMETİ

Waco:American Apocalypse, 2023, A.B.D.

Waco’da 1993’te gerçekleşen felaketin belgeseli. Mini dizi. Felaketten kurtulanların ve FBI görevlisinin yazdığı kitaplardan yola çıkan dizide gerçek kişiler konuşuyor ve olayın videoları gösteriliyor. Güvenlik güçleri hep kendilerinin haklı olduğu yönünde açıklamalar yapsa da onların da hatalı oldukları belli oluyor. Koresh deli olsa da çevresindeki kadın ve çocuklara yazık oluyor, çünkü hepsi ölüyor. Çok etkileyici bir dönemin etkileyici belgeseli başarılı. Not:3/4

WACO: KIYAMET SONRASI

Waco: The Aftermath, 2023, A.B.D.

Waco, Koresh, ATF, FBI olayının felaket sonrası dönemini anlatan mini dizi. Baskın sonrasında olan olayların yansıtıldığı dizide, Waco’dan kurtulan müritlerin mahkemesi gösteriliyor. Güvenlik güçleri de müritler de kendilerini haklı gösterme çabasında. Resmi makamların olayları biraz çarpıttığı belli oluyor. Waco olayı yüzünden hükümete karşılık vermek isteyip de daha sonra bu durumu protesto etmek için çeşitli eylemler, soygunlar, bombalamalar yapan vatandaşlar da anlatılıyor belgeselde. Olay, gerçekten de ilginç. Oyuncu kadrosu iyi. Not:3/4

22 yorum:

  1. dizi dediğin yerde koşa koşa gelirim deep, iyi bilirsin :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zencefilly.

      yaşasın diziler hiç bitmesinler :)

      Sil
  2. Evime gidince izleyeceğim özellikle filmi bu aralar filmciyim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      yeni filmler güzel yaa :)

      Sil
  3. Bu adam deli filan değil ona inanlar deli.
    Hep yazıyorum, hep çiziyorum tüm dinler çok yaygın bir tür akıl hastalığıdır. Adam kadınlarla, çocuklara rahat rahat seks yapmanın en kolay yolu nedir diye düşünüp, taşınmış tarikatlar yani din olduğunu anlamış! Daha önce Jim Jones aynısını yapmıştı, 900 küsur kişi ölmüştü, belli ki, onu kendisine örnek almış, "Din, peygamber, kutsal kitap" diyen, ağzı laf yapan, iyi konuşan (Hiç şaşmaz dinciler, dini liderler iyi hatiptirler) bu pislikler genellikle boş arazilere dadanırlar, orada gözlerden uzak rahat rahat çocuklara tecavüz etmek için! Din deyince kaçacaksın oradan. Ben gördüm ama asabım bozulmasın diye izlemedim bunu. İnsanların beynine din sokunca, akılları kıçlarından çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      evet ya böyle güzel konuşan adamlar böyle oluyor, gözden uzak arazilerde :)

      Sil
  4. Tarikat deyince arkana bakmadan kaçacaksın. Din, min, ağzı iyi laf yapıyor, Hacı, hoca, üfürükçü, bilmem ne işte benzeri Fettullah Gülen biz Fettoş derken AKPliler kızardı sonunu gördüler ABD'de benzer çitliği var içinde neler dönüyor Allah bilir. Kimse demedi ki, Müslüman'ın Hristiyan ülkede ne işi var? Çünkü din düşünmelerini engelliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      tarikatlar evet yaa kötü, aşiretler de :)

      Sil
  5. Boston Maratonu dizisinin filmini izlemiştim... La nuit du 12 filmini merak ettim. Tüyler ürpertici bir olay... Waco dizilerini hiç duymadım deep, seri halde çekmişler hem de. Bu ara hiç indirme yapamıyorum. Hiç yer kalmadı, silecek filmleri tespit etmeye çalışıyorum ama kıyamıyorum bir yandan da :) Ne olacak benim bu halim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      hımm yaa hard disklere al bari bir kısmını, hard diskler birkaç bin tane film alıyorlar :)

      Sil
  6. Bu türde yapım izlemeyi seviyorum, bunlara da bakayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      true crime stories seviyom ben de :)

      Sil
  7. ilk olayın hala çözülmemiş olması çok ürkütücü değil mi amaa
    yine iyi filmler seçmişsin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet yaa bazen çözülemeyenler de oluyormuş :)

      Sil
  8. Gerçek hayata dair filmler hep ilgimi çekmiştir. Bugün sayende vaktim dolu gecsin o zaman. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      eveet biyografiler iyi oluyor :)

      Sil
  9. Gerçek suç dizilerine çok meraklıyım, gel gör ki üst üste izleyince bunalıma giriyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Bu belgesel diziler Netflix'de var mı bir bakayım. İzlemeyi çok isterim. Bilgi ve paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      netflix de vardır herhalde bazıları :)

      Sil
  11. Neler oluyor dünyada 😱

    YanıtlaSil