5 Nisan 2023 Çarşamba

BRÜKSEL'DE İFTAR


-Annecim, sipariş geldi, iftara kuru patlıcan dolması, kuru biber dolması, sumaklı olacak, balkabağı mücveri istediler.

-Tamam kızım, getir malzemeleri. Onları da yapalım.

Annemle, Brüksel’de evden yemek yapıyoruz. Evin önüne stant da açıyoruz. Şimdilerde iftarlık yemek yapıyoruz haliyle. Buradaki Türklere, genellikle.

Geçen akşam, Türk mahallesindeki evimizde, stant açmışken yine, iftar saatinde, birkaç Türk gelip, stantın önünde kavga çıkardılar. Sonra da yaşı büyük bir abi gelip onlara saldırdı, kovdu onları. Sonra da anneme, ayda 2000 euroya sizi koruruz dedi abi. Yani haraç almaya başladılar. Film gibi ama gerçek.

Burda, Türkler, Faslılar, Bulgarlar, Arnavutlar var. Arnavutlar, insan kaçakçılığı yapıyorlar. Çoğunlukla İtalya’ya. Faslılar kendi içlerinde kendi hallerinde yaşıyorlar. Bulgarlar araba hırsızı. Çalıp yurtdışına satıyorlar. Türkler de kendi içinde mafya işte. Kahvelerde oturuyorlar. İşsizlik maaşı ile idare ediyorlar. Bir de iş bulurlarsa çalışıyorlar. Zamanında toplu halde gelip madenlerde çalışmışlar dedeleri. Belçikalılar, yabancıların birbirleri ile kavga etmesine, birbirlerine zarar vermelerine karışmıyorlar.

-Annecim, lahana sarması ile kalburabasma da istediler.

(Belçika polisiye dizileri izleyince, oruçla birlikte olunca, böyle bir rüya gördüm)

44 yorum:

  1. gündüz niyetine diyelim. İnşallah hayra çıkar deep

    YanıtlaSil
  2. Hahaha, gerçek sandım :))

    YanıtlaSil
  3. Bence bu rüyada gerçek payı oldukça çok. :)) canım kuru patlıcan dolması çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      olsa da yesek suzan :)

      Sil
    2. bücürük ve ben.

      olsa da yesek suzan adlı bir mutfak blogu vardı ordan aklıma geldi, hoş isim diye :)

      Sil
  4. Okurken gercek sandım deep :)

    YanıtlaSil
  5. Bir an gerçek sandım ya deep :))

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir rüyaymış 😊

    YanıtlaSil
  7. Kavga işi organize, iyi polis kötü polis oyunu sergilemişler. Dolmaları kaçtan sattığınızı merak etmedim değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      satışa gelmeden uyandım :)

      Sil
  8. Senin rüyaların bir harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      bilinçaltım çok renkli olmalı :)

      Sil
  9. Valla son cümleye kadar gerçek sandım. :)

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel bir rüyaymış o öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruhumun renkli kanatları var.

      hoşgeldiin :) evet ama de miii :)

      Sil
  11. Her zaman ki gibi şahane rüyaların var 🤣🤣 lahana sarmasina da bayılırım bu arada ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      lahana sarmasııı çook severim :)

      Sil
  12. Sahurdan sonra benimkiler de böyle oluyor 😄pek bir şey yemiyorum o yüzden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      ha haaa sen komiksin zateeen :)

      Sil
  13. Yazsan roman olur bu kadar şeyi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      rüyalarım de mi eveeet :)

      Sil
  14. Ya bende gerçek sandım deep aşk olsun ya hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zencefilly.

      renkli rüya amaaa de miii :)

      Sil
  15. Rüyamı anlatsam dizi olur diyenler oluyordu gerçekmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgi dayı.

      benim rüyalar genelde fantastik oluyol :)

      Sil
  16. Deep’in Brüksel’de ne işi var, ne ara oraya gitti diyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  17. bürüksel ne yana, lahana ne yana, bu ne perhiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      eveet turşulu dondurmaaa :)

      Sil
  18. ilkay.

    eveet benim rüyalar renkli 3D :)

    YanıtlaSil
  19. müfred.

    o da mı varmış hihihi :)

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar.
    Bu kadar net bir rüya, ancak sabaha karşı görülmüş olan bir rüya zamanını hatırlatıyor.

    Hayırdır inşAllah diyelim ve hayırlara vesile olur inşAllah. Rüya deyip yabana atmamak gerekir. Çünkü, hiç kimse bilmez ki, bu rüya rahmani midir değil midir? Hz. Yusuf'u nereden bulalım şimdi!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      hımm bilemiyorum rüyaların rahmani olup olmadığını ki :) hayırlı olsun hep rüyalarımız :)

      Sil