4 Ağustos 2023 Cuma

MİNİ DİZİLER 3

 



ALMANYA

Schalafende Hunde

2023 yılı suç dizisi. Dizinin adı uyuyan köpek anlamına geliyor.

Eski bir polis hafızasını kaybedip sokaklarda yaşamaya başlıyor. Bir polisiye olay üzerine geçmişi düşünmeye çalışıp başına ne geldiğini ve neden hafızasını kaybedip her şeyi kaybettiğini bulmaya çalışıyor. İlgi ile izleniyor. Alman dizileri her zaman sağlam oluyor. Bu dizide de dizinin kahramanı emniyet sistemindeki yozlaşmanın kurbanı. Not:3/4


İSPANYA

La Chica de Nieve

2023 yılı suç dizisi. Dizinin adı kar kızı anlamına geliyor. Başrolde Almodovar’ın Paralel Anneler filminden tanıdığımız Milena Simit.

Bir kaçırılan çocuk temalı dizi. Ailesi ile yerel bayramda gezen bir küçük kız kaçırılır. Hiçbir şekilde bulunamaz. Aradan uzun yıllar sonra, kaçıranlar küçük kızın hayatta olduğunu gösteren bir video yollarlar. Bir stajyer gazeteci kadın da bu kızı bulmayı kafasına koyar. Sürükleyici dizi. Not:3/4


A.B.D.

The Patient

2022 yılı psikolojik gerilim dizisi. Başrolde The Office dizisinin Amerikan versiyonunda oynayan Steve Carrell.

İlginç ve güzel bir ruh hastası dizisi. Ruh hastası bir seri katil, iyileşmek ister ve bir psikoterapiste gider. Tedavi sürecinde doktorunu kaçırıp hapseder ve sadece kendisini iyileştirmesini ister. İyileşinceye dek onu bırakmayacaktır. Psikoloji sevenlere. Not:3/4


BELÇİKA

Black-Out

2020 Bilimkurgu/felaket dizisi.

Günümüzün gözde konularından. Teröristler, ülkenin güç kaynaklarını kapatırlar, elektrikler gider, hackerlar yoluyla yaparlar bunları ve karşılığında da istekleri vardır. Siyasiler, teknik insanlar ve karşı terörcüler olayı çözmeye çalışırlar. Türü sevenler için. Not:3/4


İNGİLTERE

The Tower

2021-2023 az bölümlü polisiye dizi. Başrolde çok sayıda diziden bildiğimiz İngiliz oyuncu Gemma Whelan.

Bir Müslüman genç kız ve bir polis bir kuleden düşüp ölürler. Kulede onların yanında olup da ölmeyen bir küçük oğlan ve bir yeni polis kız vardır. Yani dört kişi buluşur ve ikisi düşer. Bu olayı çözmek de kadın detektif Sarah’a düşer. Polis prosedürleri ve polis hataları, polis-halk ilişkisi üzerine türü sevenlerin seveceği sürükleyici bir dizi. Not:3/4


Sherwood

2022 yılı polisiye dizisi.

Nottingham’da yıllar önce madenciler çevresinde gerçekleşen iki cinayetten esinlenen dizi siyaset ve polisiye temalı. Yaklaşık 35 yıl önce bir madenci grevi sırasında grevciler ve grev kırıcılar arasında anlaşmazlık olur. Kasaba iki gruba bölünür ve bu gruplaşma kasabada bugüne dek sürer. Günümüzde bir katil ortaya çıkar, ormana saklanır ve kasabalıları okla öldürmeye başlar. Sherwood ormanında. Robin Hood’un ormanında. Ancak katil Hood gibi değildir, intikam peşindedir. Başarılı dizi. İngiliz polisiyesi sevenlere. Not:4/4


FRANSA

Drops of God

Japon ortaklığında bir Fransız dram dizisi, 2023 yılı.

Genç bir kıza, uzun yıllardır görmediği babasından büyük ve çok değerli bir şarap mahzeni miras kalır. Ancak kızın bu mirası devir alabilmesi için babasının bir şartı vardır. Babası ile çalışmış olan, onun manevi oğlu olan bir Japon genci ile şarap konusunda yarışmak zorundadır. Ancak kız şarabın kokusuna bile dayanamaz. Bu iki kişi bir teste tabi tutulur. Sürprizli, heyecanlı, keyifli dizi. Not:3/4


Papillons Noirs

2022 yılı suç ve edebiyat dizisi.

Çok ilginç dizi. Yaşlıca bir adam, hayat hikayesini yazdırıp yayınlatmak için bir yazar ile anlaşır. İkisi düzenli olarak bir araya gelirler ve adam anlatır, diğeri de yazar. Adam anlatmaya çok eskilerden başlar. Sevdiği kız ile ilişkisinden. Bu ikili çılgın bir hayat yaşamışlardır ve yıllar içinde çok kişiyi öldürmüşlerdir. Sürekli şehir değiştiren çiftin hayatını yazan yazar ne yapacağını şaşırır. Bol sürprizli dizi. Not:3/4


KANADA

Clean Sweep

2023 yılı, İrlanda ortaklığında Kanada aile ve suç dizisi. Başrolde Bloodlands adlı İngiliz polisiye dizisinden Charlene McKenna.

Üç çocuklu mutlu bir aile. Adam detektif, kadın da ev kadını. Bölgede bir cinayet işlenince vaka detektife verilir. Detektif olayı inceledikçe karısının geçmişi ortaya çıkar. Çok heyecanlı dizi. Not:3/4


Sullivan’s Crossing

2023 yılı dram dizisi. Kanada’nın doğası ile tanınan Nova Scotia bölgesinde çekilen dizi Virgin River adlı dizi tadında ve havasında. Dizinin oyuncuları da Gilmore Girls ve Virgin River dizilerinden.

Genç bir doktor kadın, şehirde bir başarısızlığa uğrayınca memleketi olan kasabaya döner. Ailesi, akrabaları ve arkadaş çevresi ile sorunları vardır. Uzun yıllardır gelmemiştir bu kasabaya. Yaşadıkça kendisi ve ailesi ile ilgili gerçekleri keşfeder. Melodram olmayan başarılı dizi. Kanada dizileri her zaman başarılı oluyor. Not:3/4

 

Foto: Sullivan's Crossing

40 yorum:

  1. Drops of God çok iyiydi diziyi izlerken sürekli şarap içmek istedim:)) Schalafende Hunde iyiydi ama sanki sonu zayıf kaldı, Black-Out'u da izledim ama asıl kitabı çok iyiydi dizi kitaba göre yetersiz kalmıştı, The Tower'da fena değildi en iyi yanı tek sezonluk olmasıydı. Sullivan’s Crossing'i bende Virgin River'a benzettim:) Epeyce ortak dizimiz varmış:) Keyifli seyirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça:

      eveet yaşasın diziler :) senin bana sölediklerin de hep güzel çıkıyor zateen :)

      Sil
  2. Yorumların dizileri merak ettirdi gerçekten :) Dizi nadiren izliyorum ama bunlar mini diye bakarım, teşekkürler öneriler için :) Papillons Noirs ve Drops of God özellikle merak ettiklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      papillon ilginç drops çok güzeel :)

      Sil
  3. mini dizi seviyorum ben,uuzun hiç bir şeye tahammülüm yok artık yea çok kötü bir huy :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      100 dakka üstü filmler de sıkar beni :)

      Sil
  4. Arada ilgi çekici olanlar var. Mini dizi olunca da sıkmıyor izletiyor kendini. Bu yazı iyi oldu.😊👍🏻

    YanıtlaSil
  5. Konuları ilgi çekiciymiş, yazarlı olanı ve Sherwood'u merak ettim özellikle. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      yazarlı olanı sevmezsin sen bencesi de sherwood iyi polisiye :)

      Sil
  6. Hepsi ilgi çekici.Ben "Şetef Bey" i izliyorum bu aralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe.

      izlememişim. avrupa ve kore dizilerinden sonra yerli diziler çok yavaş geliyor yaa :)

      Sil
  7. Şeref Bey yani ,yaşlı ve gözlüksüz olunca öyle olmuş.

    YanıtlaSil
  8. uzun zaman sonra merhaba. keşke okudum bu yazıyı demek için bir işaret bırakabilseydim sana. çok şey birikti benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep özmen ünlü.

      hoşgeldin yaa ne iyi olduu :)

      Sil
  9. Yeni bir dizi başladı The Swarm, Frank Shatzing'in romanından uyarlanmış, kitabı çok severek okumuştum, romana göre farklılıkları var ama dizisi de fena değil, bir bakın isterseniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      the swarm. pekiii izlicem tebi :)

      Sil
  10. Neredeyse hepsini izlemek istedim. Seri katili de, kaçırılan kızı da, hepsi ilginçmiş. Sonuncuyu Virgin River çok sevildiği için biraz konusunu araklamışlar gibi geldi:)))kesin izlerim:) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      onu izle çok tatliş dizi :)

      Sil
  11. Sherwood benim izlediğim kanalda fakat diğer izlediğim polisiyelerden farklı olduğunu düşünmüş bulaşmamıştım; şimdi bir uzmandan aldığı notu görünce, kaçınamam... kesin izlenecek, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros.

      nette ne bulursam izliyorum hemen :)

      Sil
  12. Yine harika bir mini diziler listesii oldu benim için Teşekkürler Deep. Hepsinin konusu ilgi çekici. Ben zaten polisiye, gerilim dizilerine bayılırım. Papillons Noirs okurken "Aa güzel bir hikaye galiba." diye içimden geçiriyordum ki "ve yıllar içinde çok kişiyi öldürmüşlerdir" bu cümleyi gördüm ve daha şimdiden bana sürpriz oldu :D Çok merak ettim o diziyi.

    YanıtlaSil
  13. Bol seçenekli güzel liste. :)
    izledikçe uğrarım, sağol deep :)

    YanıtlaSil
  14. Felaket dizisi denilince benim için ayrı bir çekiciliği oluyor dizilerin :D Bu aralar bir şeyler çok izleyemiyorum birkaç kore dizisi haricinde ama Black Out ilgimi çekti. Eline sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşem.

      felaket dizileri iyi oluyor çoğunlukla. the rain ise aralarında en sevdiğim :) şey de var film, dalga ( kuzey filmi :))

      Sil
    2. ay benim bildiğim bir dalga filmi var ama o alaman yapımı die welle idi, felaket bitiyor olsa da eğitimle alakalıydı benim bildiğim:D seninkine de bakayım inşallah

      Sil
    3. elem.

      hıhıms, dalga (bolgen/the wave)

      Sil
  15. The Tower yakın geldi bana Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      yerli dizi gibi o dizi :)

      Sil
  16. Alman dizileri fena olmuyor gerçekten de ☺️

    YanıtlaSil
  17. Yine çok güzel öneriler:) Mini oldukları için de çerezlik izlenir:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      evet mini diziler çok keyifli :)

      Sil
  18. mini dizileri değil de mini etekleri biliyorum ben:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      eskiden bir ara ne moda imiş de mi yaa onlar :)

      Sil
  19. Bunlardan sadece Drops of God' ı izledim, beğendim de. Sullivan' a bakayım diyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momentos.

      sullivan çokoş yaa, virgin river, when calls the heart gibi :)

      Sil