2 Ağustos 2023 Çarşamba

ÇIFIT ÇARŞISI


 

Ulaşım da iyice renklendi şehir içinde. Artık bir dolu uygulama ile her yere gitmek kolaylaştı, karmaşıklaştı. Çıfıt Çarşısı oldu, büyüklerimizin deyimiyle.

Vapur, otobüs, metrobüs, funiküler, dolmuş, taksi, metro, tramvay zaten var.

Ama bir dolu yeni yöntem de çıktı. Martı scooter gibi. Ayrıca taksi uygulamaları da var. Bla bla çoktandır var. Motor da.

Motor geliyor hemen. 50 Tl’ye hemen götürüyor. Diyelim Şişli’den Galata’ya. Fazladan tur da attırıyor. Müzik de dinletiyor.

Bazen insan hiçbir araç bulamıyor. Dolmuşlar da örneğin müşteri bulamıyor. Diyorsun şoföre, şurda iki durak götür beni, 50 TL’ye. Tamam diyor dolmuş şoförü. Nolcak gidelim. Otur bir çay iç önce. 50 TL’ye dolmuş kapatabilirsin bu şekilde.

Bu şoförler genelde Kürt oluyor. Oturuşlarından belli. Kürt oturuşu diye bir tarz var yani.

Nolcak yani değil mi? Gidebiliriz dolmuşla. Pullarımız dökülecek değil ya? Kokmuş değiliz ya?

32 yorum:

  1. Kürt oturuşu mu? Ayy vallahi kürt komşularımız oldu, annemlerin kürt kiracıları oldu, bir ara en yakın arkadaşım kürt oldu, üniversiteyi kürtlerin içinde okudum. Ama kürt oturuşu nasıl hiç öğrenememişim. :) Bu postu okuyunca cehaletimi farkettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruşyena.

      :):):) nette bulabilirsin kiiii :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Yazınızı okuduktan sonra önce, Çıfıt çarşısı deyiminin tam olarak ne olduğunu bir hatırlamak ve anlamını tazelemek için ilgili mercilere başvurdum ve "...Çıfıt çarşısı deyiminin hile ve oyunlar ile ortamı ya da durumu karışık bir hale sokma gibi olaylar karşısında söylenen bir deyim..." olduğunu öğrendim. Doğru değil mi?

    "Dokuz köyün ağası gibi oturuyor" diye anonim bir deyim duydum ve biliyorum. Bu deyim belki "Dokuz köyün Kürt ağası gibi oturuyor" ya da "Dokuz köylü Kürt ağası gibi oturuyor" şeklinde olabilir. Hafızalarda kalanlar böyle. Ama tam doğrusu nasıldı, içinden çıkamadım.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      doğru evet. halk arasında ev dağıldığı zaman kullanılıyor, ne bu odan çıfıt çarşısına dönmüş, karışık dağınık yani gibi :) dokuz köyün kürt ağası gibi oturuyor, bu tatlıydı :)

      Sil
  3. Dolmuşları genel olarak sevmiyorum. Lisede hep dolmuşa binerdim, travmatik anılar oluşturdu bende... Ama geçen uzun zamandan sonra mecburen yine dolmuşa bindim. Dolmuş fiyatları da dört katına çıkmış. Hatta beş. Üzücü bir hayat... Bir de geçen bizim burada (dün ve önceki gün) grev yapıyordu metro ve tramvaylar. Benim onlarlık işim yoktu yok olmasına da millet ne yapacağını bilemiyor gibi görünüyordu. Onlar olmasa akış bozuluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      dolmuş zor tabii sıkış tepiş oluyor :) metro tramvay grev olursa tabii özel araba, taksi, otobüs artar, trafik çıfıt çarşısı olur :)

      Sil
  4. Dolmuşlar en azından oturabilecegimiz koltuk bulabildiğim için binmeyi tercih ettiğim ulaşım türü ama şoförün hemen arka koltuğunda oturduğunuzda otomatik olarak muavin oluyorsunuz rahatça pencereden dışarı bakıp yolu izleme imkanı sıfırlanıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      ha haaa şu parayı uzatabilir misiniz lütfen? :)

      Sil
  5. Kalabalık beni boğuyor, nefret etsem de dolmuş ve otobüse biniyorum. Kendi arabası olana özeniyorum. Kafam hiç götürmüyor insan kalabalığını, daha doğrusu sıkışıklığı.
    Martıya hiç binmedim, kesin bir yerlere çarparım, sakarım biraz. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      ya sen bencesi zaten küçük şehir insanısın, orda rahat edersin :)

      Sil
  6. İstanbul'da toplu taşımdan tiksindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      evet yaa haklısın, metro dışında bişeye binmemeli :)

      Sil
  7. İsstanbul ve tolu taşıma çığlık atmak istiyorummmmmmmm :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      eveeet haklısın, taşıtlara top ile binmemek lazım :)

      Sil
  8. Her gün yeni bir uygulamayla karşılaşıyoruz bakalım nasıl olacak halimiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlar kraliçesi.

      nolcak bu memleketin hali :)

      Sil
  9. Taksiyi bu listeden çıkarmalısın:) Zira bulmak çok zor:)

    YanıtlaSil
  10. Dolmuşu hiç sevemedim ben. Mümkünse de kullanmam. İstanbul'da raylı sistem epey iyi.

    YanıtlaSil
  11. Martı gerçekten faydalı olup ulaşıma kolaylık getirecek ama daha yol almaları gerekiyor. Tabii devam edebilirlerse faaliyete.. Selamlar

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      kullanmadım hiç ben de :)

      Sil
  13. Çoğunu ilk kez duydum. :)
    Bindiklerim de otobüs, taksi yani.
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      sadece istanbul böyle karışık zaten :)

      Sil
  14. Gerçekten çeşit çeşit ulaşım şekli çıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveet yakında hava taksisi de çıkacakmış :)

      Sil
  15. Eskiden dolmuşa çok binerdik. Metrolar rahat olmuş ama. Marmaray a bile bindim 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      metro ve tramvay en güzeli yaa :) marmaraya henüz alışamadım ben :)

      Sil
  16. Metrolar çıktı çıkalı dolmuşları biraktım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      metro en güzeli ivit en hızlısı daaa :)

      Sil