19 Ağustos 2023 Cumartesi

POLİSİYE SERİ FİLMLER

 


ANNIKA BENGTZON FİLMLERİ

Annika Bengtzon film serisi, İskandinav gazeteci yazar Liza Marklund’un aynı adlı roman serisinden televizyona uyarlanmış, İsveç yapımı. Annika bir gazeteci ve suç vakalarını polis ile birlikte çözüyor. Annika Bengtzon rolünde İsveçli Malin Crepin. Heyecanlı, sürükleyici seri filmler. Annika’nın özel yaşamı da bir türlü düzene oturmuyor. Filmler netten izlenebilir. Not:3/4

-Nobel’s Last Will (2012)

Nobel ödülleri sırasında bir cinayet gerçekleşir.

-Prime Time (2012)

Bir TV sunucusu bir partide öldürülür.

-Studio 69 (2012)

Bir dansçı kız parkta öldürülür.

-The Red Wolf (2012)

Gazeteci cinayeti, uçak bombalanması.

-Lifetime (2012)

Polis cinayeti ve çocuk kaçırma.

-A Place in the Sun (2012)

Aile cinayeti, hırsızlık.






JESSE STONE FİLMLERİ

Robert B. Parker adlı Amerikalı detektif romanları yazarının aynı adlı romanlarından uyarlanan filmler. Dokuz filmlik seride polis şefi Jesse Stone baş kahraman.

Jesse Stone rolünde uzun boylu yakışıklı Amerikalı oyuncu Tom Selleck. Oyuncu, Üç Adam ve Bir Bebek, Blue Bloods, Magnum P.I. adlı film ve dizileri ile tanınıyor.

Seri boyunca üç adet köpeği oluyor. Köpekleri sessiz. Jesse, viski ve kahve içiyor, sakız çiğniyor. İri yarı ve bıyıklı. Çok yalnızlık çeken bir insan ama buna alışmış. Evlenip ayrılmış ama eski eşiyle arada telefonda konuşuyor. Arada bir ilişkileri olsa da bağlanmaktan korkuyor çünkü eski eşi onu aldatmış. Küçük bir şehirde polis şefi olduğunu her zaman belirtiyor. Sadece park cezaları yazdığını söylüyor. Nerede olduğu sorulunca suçla savaşıyordum diye belirtiyor. LAPD’de (Los Angeles Polis Teşkilatı) çalışırken sarhoşluk nedeniyle işten uzaklaştırılıyor ve PPD’ye (Paradise Polis Teşkilatı/Massachusettes) polis şefi oluyor. Yumruk hiç kullanmıyor. Sadece silah. Dizide aksiyon yok, sakin ilerliyor, eski polisiyeler gibi.

Film serisi, polis prosedürlerini işlese de Jesse her zaman kurallara bağlı kalmıyor. Seri filmlerde Jesse dışındaki oyuncular da çok başarılı. Kadro, seri boyunca çok değişmiyor. Viola Davis, Kathy Baker, William Devane, Luke Perry gibi birçok ünlü oyuncu bulunmakta. Filmler netten izlenebilir. Keyifli film serisi. Not:3/4

-Stone Cold (2005)

Cinayet ve tecavüz

-Night Passage (2006)

Polis öldürülür

-Death in Paradise (2006)

Ergen kız öldürülür

-Sea Change (2007)

Ergen kıza tecavüz

-Thin Ice (2009)

Polis yaralanır, bebek kaçırılır

-No Remorse (2010)

Cinayetler

-Innocents Lost (2011)

Cinayetler ve eski tutuklu

-Benefit of the Doubt (2012)

Polis yozlaşması

-Lost in Paradise (2015)

Seri cinayetler

28 yorum:

  1. Şimdi olsa bunlardan 50 bölüm ve 5 sezon dizi yaparlar :)

    YanıtlaSil
  2. Jesse Stone filmlerine Tv'de rastladım bir iki kez, iyiydi, aktör çok başarılıydı. Böyle seri film olduğunu bilmiyordum ben dizi sanmıştım:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      başka dizisini de buldum izliyorum :)

      Sil
  3. Yine mükemmel bir liste ama muhtemelen izlemeyeceğim, polisiye pek benlik değil :) Emeğine sağlık demek için yorum bölümüne şey ettim.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler paylaşım için deep ...

    YanıtlaSil
  5. yıldızladım kaydettim ne güzel bir derleme olmuş tam zamanında bana denk geldi eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Polisiye filmeri içinde komedi yada bilimkurgu olunca seviyorum.yoksa sadece ateş et kavga et hır gür..yok bana göre değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şapşik anne.

      hımm öyleleri de güzel evet tabiii :)

      Sil
  7. 80'li yıllarda Magnum dizisi vardı. Hiç kaçırmazdım. Tom Selleck'i o zamanlardan bilirim. :)
    Filmler tam bana göreymiş. Umarım izleme şansı bulurum.
    İzleyen gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      selleck in başka dizileri de varmış :)

      Sil
  8. Polisiye seri filmleri genelde güzel oluyor. Sıkmıyor ve izletiyor. 😊

    YanıtlaSil
  9. sevdiğim türlerden iyi liste olmuş yinee :)

    YanıtlaSil
  10. harika olmuş deep :) senin içeriklerin neden ise beni çok mutlu ediyor. bu arada ben eski psikoloji yazarınız yücel :))))

    YanıtlaSil
  11. Ooo en sevdiğim tür, bi' göz atarım hepsine. Saran olursa izlerim çok sağ ol:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      bunların hepsi izlenir, sıkmaz :)

      Sil
  12. Ovv güzel liste olmuş severiz polisiye. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim.

      ya bu seriler oldukça iyi :)

      Sil
  13. İsveç dizisini merak ettim ☺️

    YanıtlaSil