31 Ağustos 2023 Perşembe

KİTAPLAR 4

 


ÇÖL ÇİÇEĞİ

Iris Johansen

İlyada Yayınları, 224 sayfa

Aşk romanı. Pandora ile Philip’in aşkı. Pandora genç bir kız, müzisyen, Philip ise çölde yaşayan çiftlik sahibi bir zengin. Philip, küçükken Pandora’yı himayesine alıyor, büyütüyor, Pandora büyüyünce evden ayrılıyor, yıllar sonra dönüyor. Pandora, çocukluğundan beri adama aşık, adam ise kızı sevdiğinin farkında değil.

Hoş, hafif, egzotik roman. Not:3/4





AĞAÇLARIN GİZLİ YAŞAMI

Peter Wıhlleben

Kitap Kurdu Yayınları, 260 sayfa

Ağaçların dünyasını anlatan kitap gerçekten de ilginç, öğretici. Ağaçlar arasındaki ilişkiyi, onların dilini, haberleşmesini, hislerini sunan eser keyifli bir dille yazılmış kısa makaleler halinde. Meraklısı için. Not:3/4





50 MADDEDE POLİSİYE EDEBİYAT

Alper Kaya

Karakarga Yayınları, 250 sayfa

Polisiye romanları sevenler için. Ülkemizdeki ve dünyadaki polisiye eserlerin geçmişten bugüne gelişimi. Tüm yerli yabancı yazarlar ve kitaplar sıralanmış. Türler de. Detektifleri tanımak isteyenler ve kronolojik bilgiyi sevenler okusun. Danışma kitabı niteliğinde. Not:3/4


17. ROMAN

Dag Solstad

YKY, 105 sayfa

11. Romanın kahramanı Bjorn Hansen’in hayatı 17. Romanda devam ediyor. Bjorn, ilk kitapta hayatını boşa geçirdiğini fark etmişti ve daha sonra da hayatını değiştirmişti, iş, evlilik, her şeyini.

Bjorn, bu romanda talihsiz olaylar yaşıyor, hapse girip çıkıyor, dolandırıcılıktan. Sonra da oğlu, gelini, torunu ile görüşmek istiyor. Ama her zamanki gibi hayata ve duygulara, insanlara yabancı, iletişim özürlü. Oğlu ile anlaşabilmenin yolunu bulması çok güç onun için.

Hüzünlü bir hayat ancak ilk kitap gibi ince mizah dolu. Solstad, Norveç edebiyatının ustası gerçekten de. Not:3/4

32 yorum:

  1. Dag Solstad'ı Temmuz ayında kitap kulübümün programına koymuştum ben de, ama yaz olunca toplanıp konuşamadık. Belki önümüzdeki aylarda konuşuruz. Sen de gelsene Deep'ciğim İstanbul'da bir kitap kulübü buluşmamıza, bu ay Hüseyin Rahmi okuyoruz :))

    YanıtlaSil
  2. Ben dergi artık hiç almıyorum ki ekonomik krizden sonra dergicilikte kalmadı :/

    YanıtlaSil
  3. Selam, :)
    Ağaçların G. Y. ve 17.Roman listemde olan kitaplar.,

    YanıtlaSil
  4. Çöl Çiçeği ilgimi çekti, güzel gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      egzotik aşk romanı okumak hep keyifli oluyor zaten :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. she is the man.

      sensin değişik kikiki :)

      Sil
  6. yaaa ne güzel ben de polisiye seviyorum 2. sıramdalar en azından :) senden iyi puan alanlara bakıyorum denk gelirsek okuma çabasına giriyorum biliyor muydun zaman içinde iyi ki varsın demiş miydim

    YanıtlaSil
  7. Dag Solstad'a bir türlü ısınamadım. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      evet biliyorum dag pek sevmiyon :)

      Sil
  8. Çöl çiçeği ne güzel isim :)

    YanıtlaSil
  9. Zorba kitabı elime yapıştı, bitirmeden de başkasına geçemiyorum, hayırlısı bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      zorba filmini izle daha kolay çok iyi film :)

      Sil
  10. Ağaçların gizli yaşamı 'nı severek okumuştum ben de, mantarlar ile aralarındaki ilişki muazzam ayrıca

    YanıtlaSil
  11. 50 Maddede Polisiye Edebiyat benlikmiş Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      çok faydalı kitap :)

      Sil
  12. Polisiye tarzını arada bende severim. Zihnimi çalıştırıyor. Bu kitapları da okumak gerekir.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      eveet dava çözmek keyifli oluyor :)

      Sil
  13. Baktığın büyüttüğün ve küçüklükten beri birlikte yaşadığın biriyle nasıl romantik ilişki kurarsın asla anlayamıyorum. Bu yüzden ilk kitap ilgimi çekmedi.
    AĞAÇLARIN GİZLİ YAŞAMI ilgimi çekti ama. Listeme eklim.
    17. ROMAN da ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      eveet egzotik aşk romanlarında oluyor bunlar, haklısın :) solstad iyi yazar :)

      Sil
  14. Ağaçların gizli yaşamını duymuştum sanki tanıdık geldi. Diğerlerini bilmiyorum 😱

    YanıtlaSil
  15. Çöl Çiçeği dışındaki diğer kitaplara bakacağım. Özellikle Ağaçların Gizli Yaşamı ilgimi en çok çeken oldu.
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil