12 Kasım 2023 Pazar

KİTAPLAR 9

 




DERZ

Hakan Günday

Doğan Kitap, 205 sayfa

Yerli yabancı çeşitli edebiyat ödülleri alan yazarın şimdilik son kitabı onun çeşitli dergilerde, fanzinlerde, öykü seçkilerinde yayınlanmış öykülerini içeriyor.

Her zamanki gibi yeraltı edebiyatı, karamsar bakış açısı, kaybeden kahramanlar. Kısa ve çarpıcı hikayeler.

İlk romanı Kinyas ve Kayra halen en iyi romanı. Not:3/4


KABİL

Jose Saramago

Kırmızı Kedi, 140 sayfa

Nobelli yazarın son romanı. Roman haliyle çok eleştiri almış, çünkü dini konuları roman gibi anlatmış.

Kabil, Habil, Adem ile Havva, cennet cehennem, şeytan, peygamberlerle ilgili bilinen olayları, yaşantıları yazar bir tür günümüzde gerçekleşen hayat öyküleri gibi sunuyor. Bilinen dini gerçeklere kendi hayali kurgusunu eklemiş.

Sıradışı, tuhaf roman. Not:2/4


KÖYLÜLER

Balzac

Yordam Edebiyat, 380 sayfa

Balzac’ın İnsanlık Komedyası adını verdiği roman serisinin son romanı. Diğer romanlarında şehir insanlarını anlatan yazar bu kez de taşrayı ve köylüleri anlatıyor.

Köylüleri, toprakları, sınıf farklarını, köylü ile burjuva çatışmasını, soyluları anlatan roman, Fransa taşrasını gözümüzün önüne seriyor.

Roman dehası Balzac’ın bu romanı da inanılmaz gözlemlerle dolu. Not:4/4

43 yorum:

  1. Not aldım deep, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      balzac bencesi en iyi edebiyatçı :)

      Sil
  2. müfred.

    evet yaaa saçma buldum ben de bu kitabı bu yüzden :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten Kinyas ve Kayra en iyisi ve değişiği :)

    YanıtlaSil
  4. ilk ikisi benlik değil ama sonuncusunu merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      balzak bal gibi yazıyoooo :)

      Sil
  5. Hakan Gunday kitapları hiç benlik değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tutam karınca.

      ya çok depresif kötümser yazıyor yaa :)

      Sil
    2. Yazamıyor dersek daha benli olur. Kafka'da depresif yazar/dı ama misler gibi yazar mesela.

      Sil
    3. bir tutam karınca.

      eveet haklısın :)

      Sil
  6. İlk kitap ilgimi çekti, yazarı hiç okumadığım için merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      iyi yazar ama çok depresif, karamsar yazıyor, insanı mutlu etmiyor :)

      Sil
  7. Kitaplar güzel görünüyor. Yazarların farklı kitaplarını okudum bunlar daha değil. 😊

    YanıtlaSil
  8. Köylüler'i lise yıllarımda alıp okumuştum aklımda uzun uzun tasvirler , analizler kalmış. müthiş bir kalem tabi ki Balzac..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      pelin pembesi.

      balzac eveeet :)

      Sil
  9. Merhabalar.
    Yine çok ilginç kitaplarla ilgili güzel bir paylaşım yapmışsınız. Teşekkür ederim.

    Kitapların içinden Jose Saramago'nun "Kabil" isimli yapıtında; Kabil, Habil, Adem ile Havva, cennet cehennem, şeytan, peygamberlerle ilgili bilinen olayları, yaşantıları bir tür günümüzde gerçekleşen hayat öyküleri gibi sunması ilgimi çekti. Ancak olayları hayat öyküleri gibi ele alması da eleştirilmiş. Bu kitaba bir göz atmak isterdim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      evet ilginç konu bana da tuhaf geldi :)

      Sil
  10. Balzac seviyorum:) Vadideki Zambak ne güzeldi ama bunu okumadım canım deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      balzac tüm kitapları iyi :)

      Sil
  11. Balzac Köylüler romanını listeme ekliyorum.
    Saramago’dan yalnızca Körlük romanını okumuş ve beğenmiştim. Henüz diğer kitaplarına bakma fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      saramago körlük ne güzeldi :) balzac tüm kitapları okunur :)

      Sil
  12. Karamsar bakış açısı benlik değil Deep. Yazarın Daha kitabını okumuş ve beğenmemiştim.

    YanıtlaSil
  13. Balzac kitaplarını sadece okutmuyor resmen yaşatıyor

    YanıtlaSil
  14. Jose Saramago'nun Körlük dışındaki kitapları (pardon Bilinmeyen Adanın Öyküsü'nü de sevdiğimi hatırlıyorum) beni pek sarmamıştı. Neden bilmiyorum hep yarım bıraktım.

    YanıtlaSil
  15. Jose Saramago'nun Körlük kitabını okumuştum. Bu kitabını da okuyayım :)

    YanıtlaSil
  16. Balzac okumadım ne zamandır. Güzel bir öneri, teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  17. Balzac'ı severim bu romanını okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjde dural.

      son romanı bu, bu da çok güzel :)

      Sil
  18. Jose Saramago eserlerine bakacağım bir ara:)

    YanıtlaSil
  19. Yanıtlar
    1. she is the man.

      şekspir ve balzak ın üstlerine yok :)

      Sil
  20. Kabil ile Köylüler i severek okudum ama köylüler çok oldu lisedeydim. Tekrar tazelemeli klasikleri 😊

    YanıtlaSil