4 Kasım 2023 Cumartesi

BCP EKİM



Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz keyifle ve başarıyla devam ediyor.

Her ay için seçtiğimiz temada veya temalarda kitap, belgesel, film, dizi, anime, program, podcast, manga, ne olursa okuyor veya izliyoruz.

Ekim ayının temaları ise Uzakdoğu Edebiyatı, manga, anime, webtoon idi. Çoğumuzun en sevdiği konular bunlar.

Üç adet edebiyat eseri seçtim. Günümüzün edebiyat örneklerinden. Üçü de güncel konular. Kuşak farkları, afetler, unutkanlık. Üçü de çok iyi roman.


KIZIM HAKKINDA HER ŞEY

Kim Hye-Jin

İthaki Yayınları, 160 sayfa

Bol edebiyat ödüllü Güney Koreli genç yazarın bu romanı eskiyi ve yeniyi, kuşak çatışmasını anlatıyor.

Kuşak çatışması anne kız üzerinden yansıtılıyor. Anne geleneksel bir anne. Bir huzurevinde bakıcı. Evlilik, aile, ilişkiler, yaşam üzerinde klasik anne düşünceleri var. Kızı para kazansın, evlensin, çocuğu olsun istiyor. Huzurevindeki bir yaşlı teyze ile yakından ilgileniyor. Normal bakımdan fazlasını gösteriyor yaşlı kadına. Bir gün kendisinin de bu teyze gibi yalnız ve bakıma muhtaç olabileceğini düşünüp yaşlı kadına kadın sanki annesiymiş gibi davranıyor.

Kızı ise genç ve üniversitede öğretim görevlisi. Ancak kız eşcinsel ve kız arkadaşı ile yaşıyor. Ayrıca üniversitede eşcinsel akademisyenlerin hakları için gerçekleştirilen gösterilere katılıyor. Gösterilerde yaralandığı da oluyor. Kız arkadaşı ile ekonomik sorunları da olabiliyor arada bir.

Anne, kızının bu ilişkisini onaylamıyor ve onları ayırmak için elinden geleni yapıyor. Para sıkıntısından dolayı iki kız annenin yanına taşınıyorlar, ardından anne de huzurevindeki yaşlı teyzeyi eve getiriyor. Bu dört kişi aynı evde yaşamak durumunda kalıyorlar.

Olayları annenin açısından dinliyoruz. Anne anlatıyor bize. Böylesine klişe olabilecek bir evrensel sorunu yazar sade anlatmış, hiç melodrama girmeden. Kısacık roman hemen bitiyor ama tadı bitmiyor. Not:4/4


AFET GEZGİNLERİ

Yun Ko-eun

Doğan Kitap, 160 sayfa

Güney Koreli genç yazar, eski bir seyahat bloğu yazarı, daha sonra çocuk öyküleri yazıyor, televizyonda sunuculuk yapıyor ve öykü ve romanları ile edebiyat ödülleri alıyor.

Roman güncel bir konu üzerine kurulu. Turlar, turistik geziler. Felaket bölgelerine yapılan özel turlar gibi seyahat turları. Çernobil gezileri örneğin. Merak edenlerin toplanıp gittiği özel turlar. Hobbit turları gibi.

Romanın kahramanı bir tur rehberi. Genç kadın, bir tur şirketinde çalışıyor, tur rotaları düzenliyor ve turlarda rehberlik yapıyor. Şirket onu bir adaya gönderiyor. Çöl gibi bir ada. Orayı gezip bir tur programı hazırlamasını istiyorlar. Ada, turistler için çok bilinmeyen bir bölge. Bir çekim merkezi değil. Her an da bir afet olabilir.

Şirket, insanlar afet sevdiği için bu bölgeye de birkaç günlük bir gezi planı olabilir diye düşünüyor. Genç rehber, adaya gidiyor ama adadan dönemiyor. Şirket, bir gezi planı hazırlamadan dönmesini istemiyor.

İnsanların afet bölgelerini görme merakını işliyor roman. Bu adayı nasıl ilginç kılabiliriz diye düşünüyor şirket.

İlginç bir konuda başarılı bir roman. Not:4/4


HAFIZA POLİSİ

Yoko Ogawa

Kafka Kitap, 248 sayfa

Japonya’nın bol edebiyat ödüllü yazarlarından olan Ogawa’nın bu romanı unutulmaz bir konuyu sunuyor bize. Hafıza.

Bilimkurgu gerilimi sayılabilecek romanda bir adada yavaş yavaş her şey kaybolmaya ve unutulmaya başlar. Bir gün kitaplar yok olur ve insanlar kitabın ne olduğunu bile unutur, bir gün güller kaybolur ve unutulur. Adada her şey yok olmaya başlar yıllar içinde, eşyalar, canlılar. Her şey unutulur zamanla.

Unutmayanları ise Hafıza Polisleri alır götürür, kliniklerde unutmaları sağlanır. Unutmaya direnenler de vardır. Bunlar gizli gizli eşyaları ve anıları saklamaya çalışırlar.

Her şeyin çabuk unutulduğu gönümüze harika bir eleştiri yaklaşımı. Not:4/4

53 yorum:

  1. Konuları güzelmiş. Hepsi de tam puan almış. Teşekkürler Deep 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      o kadar iyiler ki şaşırdım valla :)

      Sil
  2. Üçü de çok ilginç. Asyalılar çok yaratıcı oluyor ya. Filmleri, kitapları. Teşekkürler öneriler için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      bu üç kitabı da okuyabilirsin seen :)

      Sil
  3. Üç eseri de not aldım, teşekkürler paylaşım için deep...

    YanıtlaSil
  4. Son ikisi iyiymiş, ilkinin konusu benlik değil. :)

    YanıtlaSil
  5. Hafıza Polisinde kaldı aklım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz.

      ne ilginç konu değil mi? ya her şeyi unutursak :)

      Sil
  6. Bu ayın temasını okuduğumda bir an duraksamış, ilgi alanımı çok da kapsamayan konular diye düşünmüştüm. Ama bu konularda genç arkadaşlarımın dağarcıklarında çok şey olduğunu biliyordum. Uzak Doğu ürünleri giderek daha çok izleyici topluyor. Sizlerden öğrenecek çok şey var.
    3 Güzel seçim. İlk iki kitap farklı konularıyla dikkat çekiyor.
    Bu aralar çok uzun romanlara pek yakın olamıyorum.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      uzakdoğulular çok büyüleciyi yaa :)

      Sil
  7. Hafıza Polisi'ni okuyacaktım ama kaldı bir şekilde yeniden bakayım:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Uzak Doğu'dan seçmişsin genelde, ama iyi seçim. Var ol arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  9. İlginç kitaplarmış not alıyorum
    Sağol deep,

    YanıtlaSil
  10. Kitap tavsiyelerin için teşekkürler Deep ve günaydın, mutlu pazarlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamiyet akan.

      saaol sana da iyi haftalaar :)

      Sil
  11. kitap okumayı çok özledim işten eve gelip sadece yatıyorum pazar günleri de hafta içinin hazırlıgıyla geçiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili günlük.

      evet normal tabii iş hayatı yoğun oluncaa :)

      Sil
  12. Güzel kitaplara benziyor. Canlandırma olayından bu aralar uzağım sanki.😊

    YanıtlaSil
  13. Afet Gezginleri ve Hafıza Polisi ilgimi çekti. Hafıza Polisi bana biraz The Book of M kitabını hatırlattı. İnsanların gölgesi ortadan kaybolmaya başlıyor ve bu insanlar unutmaya başlıyorlardı. Konu iyi olsa da kurgusunda çok fazla eksik olduğunu düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      hımm duymamıştım bakayım neymiş :)

      Sil
  14. Kızım Hakkında Her Şey ve Afet Gezginleri kitapları hoşuma gitti Deep

    YanıtlaSil
  15. Bu sıralar Uzak Doğu edebiyatına aşırı ilgim arttı benim de. Sürekli Haruki Murakami okuyorum.
    Bu önerilerine bayıldım deepcim hemen not ettim, Koreli yazarlara bir şans vermek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      uzakdoğulular edebiyatta çok iyiler yaa :) murakami tabisiii :)

      Sil
  16. 3 kitap da anlatimiyla buyuledi simdiden. Asiri yukseldim. Hemen temin edip okumak istiyorum. Yalniz kendini gelistiren insan nasil belli hep kitap onermissin. Ben usengec bir tembel oldugumdan kitap okumamisim hic oneremedim o yuzden. Aizicik kendimi paylayayim da okumayi hizlandirayim. Tesekkurler oneriler icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      üçü de çok iyi :) ya işte izlemek okumaktan daha kolay ondan izlemeyi seçiyoruz daha çok :)

      Sil
  17. müfred.

    evet vallahi hayat geçmez :)

    YanıtlaSil
  18. Kızım Hakkında Herşey'i duymuştum. Hımm 4 de vermişsin bakayım ona. :)

    YanıtlaSil
  19. Hafıza Polisi' nin konusu, Fahrenheit 451 ' ı anımsattı bana.

    YanıtlaSil
  20. Ekim ayının teması çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  21. Hafıza Polisi ve Kızım Hakkında Her Şey hemen listeme alındı. Teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  22. Sana gelip bir bakayım dedim. Hala yazıyorsun deep .. bunu görmek güzel çok güzel ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. le yan.

      işallah sen de yine gelirsin blogaaa cicişkooo :)

      Sil
    2. Bizim eskilerden yazan kaldı mı sen gibi :)

      Sil
    3. le yan.

      gelip giden çok var eskilerden :) senin hatırladıkların varsa söyle şimdi var mı onlar söylerim :)

      Sil
    4. Eli vardı o ben varken bir ara kaybolmuştu bir daha gelmedi galiba .. Cha yazıyor mu hala bilmiyorum hahaha. Başka himm atmaca yazıyor galiba . Leydi vardı bir de galiba

      Sil
    5. le yan.

      cha leydi arada yazıyorlar nadiren atmaca daha sık yazıyor. var bir dolu yaa eskilerden gelip giden arada :)

      Sil
  23. Afet Gezginleri kitabı çok ilgimi çekti. Rehber adadan dönemiyormuş, sonra ne olmuş, merak ettim şimdiden. Bu kitabı notlarıma ekleyeceğim. Ve sevgili deeptone, rehberin adadan dönüp dönmediğinin cevabı varsa, almayayım. Sonucu bilmezsem kitabı daha çok almak isteyeceğim. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun sevgili deeptone.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      gerilim romanı değil zaten yani dram eveet dönemiyor :) söylemem :)

      Sil
  24. Hafıza Polisi çok ilginçmiş.

    YanıtlaSil
  25. Ben geriden geliyorum. Kitaplara bi bakayım. dijitalini bulursam okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tutam karınca.

      hımm eveey olabileer :)

      Sil