26 Ocak 2023 Perşembe

ANILAR TATLIDIR 2



Çatlak patlak yüsyuvarlak kremalı börek sütlü çörek, oyunu vardı. Ellerini vurarak oynuyorsun. Birkaç kişi yanyana duruyor ve birbirlerinin ellerine vuruyorlar. Oyun hızlı oynanıyor o yüzden hızlı söylüyorduk.

Annelerimizden görüp saçımıza sirke döküyorduk. Sirke maskesi. Evde kız bakım günü olur ya. Biraz bekletip sonra yıkıyorduk.

Şarkı söylerdik. Bursalı mısın kadifeli gelin çaydan mı geçiyon da Konyalım yürü.

Dayım bana abdal maması derdi. Beni çadırdan almışlar ya, çingenelerden.

İşte kurbağalarla arkadaş olduğum, ölen kurbağaları bahçeye gömdüğüm zamanlar, törenle, etrafta çok çocuk olmayınca kurbağalar arkadaş oluyordu, konuşuyordum onlarla, ne anlattığımı hatırlamıyorum ama sanırım annemin bana evde kızdığı konuları anlatıyordum, oyuncaklarını topla gibi. Kurbağaların bebeklerini sayardım, tekrar görünce tanımak için. Dokunmazdım ama siğil olursun diye korkutmuşlardı.

Sokakta boş alanlarda taşları görünce veya sahilde görünce taşların arasında harita bulduğumu hayal ederdim ama haritayı takip edecek kadar büyük olmadığım için belki yıllarca saklarım diye düşünürdüm. Dağlara tırmandığımı hayal ederdim ancak ağaca bile çıkamazdım yani. Güneşin altında toprak kazmak, taşları devirmek ne güzeldi. Hazine arıyordum.

Babaannemde mevlitler, kandiller, Cuma okumaları olunca ben de oturur onları taklit ederdim, örtü, tespih ile mırıldanırdım.

40 yorum:

  1. Kandilin mübarek olsun deep :)
    Bahçemizin bir köşesinde bir su kaynağı vardı. Oturur başına kıvır kıvır hareket eden yavruları izlerdim. Kurbağa da vardı. Siğil çıkar diye beni de korkutmuşlardı. Dokunmazdım. Bahçede o zamanlar kaplumbağa ve kirpilerde bulunurdu. Okuyunca aklım çocukluk günlerine gitti. Anılar canlandı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ne güzelmiş bahçede oynaman yaa :)

      Sil
  2. "Kurbağaların özelliği, nehirleri kuru topraklara dönüştüren kurak mevsimde toprağın derinliklerine gömülüp ölüm uykularına yatmalarıdır. Tüm bedensel işlevlerini en aza indirip ölüme en yakın halde yağmur mevsiminin gelmesini beklerler. Yağmurlar nehirlerin yatağını doldurmaya başladığında, ölüler ülkesinden geri gelir, on binlerce ağızdan şarkılarını söylemeye başlarlar." Kurbağa deyince aklıma geldi sana bunu alıntılamak.
    Ben kurbağalardan korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nezihe.

      kurbağalar hiç kıpırdamaz, çok yaklaşınca birden zıplarlar :)

      Sil
  3. Çok tatlış anılarmış :) Kurbağalar garip yaratıklar :D

    YanıtlaSil
  4. Çocukluğunda da tıpkı şimdiki gibi üretken, hayalperest biriymişsin.
    Kurbağalarla arkadaş olmak, ne güzel. Gülümsedim buna. :)
    Oynadığımız o oyunu hatırladım. Ne oynardık ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      hayalcilik hiç geçmedi evet :)

      Sil
  5. Kurbağalardan arkadaş fikri tam senlik bir şey Deep. :))
    Hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  6. Hep böyle sevimli anılar biriktirelim.:) Siğil olayında beni de korkutmuşlardı. Ah oyunlar... Çatlak -patlak oyununu kızçelerimle oynuyoruz artık.:) Sirke saçı parlatır.Benim bakım gününde yumurta olurdu saçlarda beslesin diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ha haa çok şeker bu youmun :)

      Sil
  7. Hayal gücü zengin, ne güzelmiş çocukluk anılarınız. Okuyunca kendi çocukluk anılarım aklıma geldi. :)
    Güzel anlatımınızla anılarınızı paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Harika anılarınız olsun.

    YanıtlaSil
  8. Şimdiki çocukların hiç sokak oyunu bilmemesi ne yazık:) Kandillerde mutlaka bir komşudan helva ya da pişi gelirdi, mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      komşudan pişi gelse ne güzel olur yaaa :)

      Sil
  9. Bende çok taklit ederim ya. :)

    YanıtlaSil
  10. Kuyumuzun yanında yarım insan boyu toprakta bir çukur var, yazın betonları yıkadığımızda kuyudan gelen su orada birikiyor ufak bir su birinkisi oluyor, kurbağalarda orasını çok seviyor:))
    Romanlarda ellerinde çuval dereye giderler kurbağa toplarlar, salyangoz toplarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      aaa bunları öğrenmiş oldum saol :)

      Sil
  11. Çatlak patlak yusyuvarlak... sadece şu kelimeleri okuyunca bile yüzüme kocaman bir gülümseme yayıldı, yazıyı okudukça da büyüdü o gülümseme. Çok tatlı yazmışsın her zamanki gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      ayy çocukluğumuz ne tatlı işte hepimizin :)

      Sil
  12. Çek dostum çek, arabanı yoldan çek. Çekçek amca, burnu kanca... Diye de devam ediyordu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      ha haa eveeet :)

      Sil
  13. Ezberlediğim şarkıları kurbağalara söylerdim ben de ama görmezdim onları, sesleri gelirdi... eskiden... şimdi sesleri de yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      ah nerdee eski kurbağalaar :)

      Sil
  14. ilkay.

    çocukluk işte :)

    YanıtlaSil
  15. müfred.

    eveey diy mi ama :)

    YanıtlaSil
  16. Büyüklerle mevlütlere, camilere gitmek çok güzeldi Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      küçükken her şey büyülü :)

      Sil
  17. ayyy çatlak patlak yaaa ne severdim :)

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel oyunlar ve etkinlikler. Ben sadece çatlak patlak oyununa aşinayım. :) Hayal dünyanızda bir o kadar keyif ve keşifle dolu.
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeymanur çalışkan.

      senin de güzeldir ki hayal dünyaan :)

      Sil
  19. Unutulmaz çocukluk anıları. Bazen hüzünlü, bazen komik...

    YanıtlaSil
  20. Bazen diyorum ki nasıl hatırlıyorsun bunları?? Nasıl Deep? Yüzyıl düşünsem o baştaki tekerleme asla aklıma gelmezdi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      liseden beri günlük tutuyorum :)

      Sil
  21. Ben de hatırlıyorum o oyunu, ne çok oynardık

    YanıtlaSil