4 Şubat 2020 Salı

NACAK KATİLİ





Annem minnakkene beni erkenden uyutmaya çalışırdı. Ama bilirdim ki korku filmi izleyecekler babamla. Gizlice kalkar giderdim sessizce. Köşede dururdum bir süre. Sonra filmden ve karanlıktan korkardım. Ay geri de gidemezdim korkudan. Anneme seslenirdim ağlayarak.

Hayal kurarım ya çok. O hayaller başka evrenlerde gerçekse, paralel evrende varsa hayallerim. Çok değişik olmaz mı? Mesela, İstanbul Boğazında gerçekten puding varmışsa. Dilek tuttuğum zaman, İstanbul Boğazının pudinge dönüşmesini dilerim, karlar çikolata olarak yağsın, ağaçlarda çilekli çikolata yetişsin. Denize kar yağsın hep ve gemiler de kardan gemi olsun. İçinde  bir sürü çikolata saklayacağım bir gizli odam olsun.

Muazzez Ersoy konseri vardı. Açık hava konserine gelmişti. Polisler, ben göremiyorum diye öne geçmeme izin vermişti. Herkes peçeteyle istek şarkı yapıyordu. Annem de benim yerime yazmıştı bir şarkıyı, seviyorum diye, o da sahneden inip benimle birlikte söyledi.

Sessiz ve utangaç olduğum için kendi kendine dolaşan kız çocuğu olarak diğer çocukların arasına girmeyen, salyangoz, kaplumbağa toplayan bir çocuk, o bendim işte. Geceleri kafasını yorganın içinden çıkarmayan, korkan. Yatakta başını duvara dönen, odanın boş tarafına bakamayan. Gece uyanırsam, ay ya bir şey görürsem odada diye. Öyle alıştım çocukluktan. Büyüyünce de, kafede köşelerde oturan, insanların etrafından geçmesini istemeyen, dikkatim dağılmasın diye.

Çok rüya görürdüm, küçükken de. Bir rüyamda katil beni kovalıyordu. Ama sadece dişlerimi istiyordu. Elinde çekiç gibi balta gibi bir şey vardı. Sabah babama rüyamı anlattığımda, nacaktır o demişti. Nacak ne ki, diye sormuştum. Biz küçükken nacakla odun keserdik dedi. Nacak işte, balta. Bundan sonra, ailede espri oldu. Nacak katili.

70 yorum:

  1. Nacak yada balta deyince Raskolnikov geldi aklıma

    YanıtlaSil
  2. yaaa bu çok tatlıı yinee :) nacak katili hahaha :D hayelci deepsii ne güzel hayaller kikii bence de çikolata karlar çilakli çikolata meyveleri vee pudingli boğaz olsuun kardan gemiler ne hoş oluur :) ben bunu da arada bir açar okurum kikii :)

    YanıtlaSil
  3. Deepçiğim ne güzel hayallerin varmış. Seninkine benzer korkuları ben de hissetmiştim. nacağı ben de bilirim. Odun keserdik odun sobada yakmak için. Şimdi doğal gaz faturaları can yakınca tekrar sobalı günlere dönüş var sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      aaa valla mııı soba nostaljisi mi başladııı :)

      Sil
  4. iyi geceler :)

    o resimde ki şeye biz orak diyiyoruz :)

    bir de çikolata odasının yolunu bulan dişler de hep başını duvara dönermiş : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de dare diyiyoruz..

      biz niye böyle çok şey diyiyoruz bilmiyorum :)

      Sil
    2. vakti dem.

      ha haaa çok tatlı olduuuu iyi güldüm amaa :)

      Sil
  5. Salyangoz ve kaplumbağaları ben de severim. ^-^
    Nacak katilinin doğuşu bir rüya ile gerçekleşmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      ha haa evet nacak katiliiii :)

      Sil
  6. Geçmişe dönük bu tür anılarını çok tatlı anlatıyor, bizleri gülümsetiyorsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      oluur anlatırım ki hep tımams :)

      Sil
  7. ben hala korktuğum gecelerde, bakamıyorum duvarın dışında bir yere. bazen duvara bile bakamıyorum. oluyor öyle.
    babaannemin helvalarını büyüyünce istediğim kadar yiyebileceğimi düşünürdüm bi de. büyüyünce kimse karışamazdı o zamanlar. güya.
    nacak katili:)
    bu arada geleneksel rüya yorumlarına göre dişler sağlığı, mutluluğu, mal varlığını,aileyi falan simgeler. pis nacak katili, senin kaybetmekten en çok korktuğun şeyleri istemiş olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi kedi kedi.

      ne güzel yorum oldu bütünüyle bu :)

      Sil
  8. Sadece dişlerini istiyordu. Deep hayranım şu rüyalarına 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      ha haa evet benim rüyalar şenlikli :)

      Sil
  9. O çocuk çok tanıdık geliyor bana :) resim de korku filmlerinden kare gibi halbuki bir nacak resmi sadece ama böyle birşey işlenmiş, görünce aklıma gelen tek şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      ay sen de mi öyleydin hihii :) eveet nacak demek dehşet demek. bu fotiyi de parkta çektim. ağaç kesiyorlardı herhaldeee :)

      Sil
  10. Hiç bitmesin o çikolatalı hayaller, çikolataları nacakla kesip yeriz ;))

    YanıtlaSil
  11. Çikolatacı seniiii :))
    Muazzez Ersoy un sesine bayılırım halen :) Hangi şarkısını söylemişti?
    Off o korkular...halen yanlız kalamam evde ben. Üstelik çok kalabalık ailede büyüdüm, hiç yanlız yatmadım ama karanlık...bırrr
    Bizde de nacak derler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. love house.

      ceylanların pınarıııı :)

      Sil
    2. Çok ta güzel söyler :) Başladım mırıldanmaya :)

      Sil
    3. lovehouse.

      :) ciciş.

      Sil
  12. hımm kendi kendine dolaşan,çocukların arasına girmeyen, salyangoz, kaplumbağa toplayan o kız çocuğu sendin demek,hımmmm..😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      hıhıms, yirmi yıl önce minnakken de öyleydim şimdi de öyleyim işteğğğ :)

      Sil
  13. Çok samimice.. Gizli gizli izlenen korku filminden hem korkup hem vaz geçememek, hem izlemeye devam etmek istemek hem de ne ileri ne de geri gitmeye korkmak. Bunlar senin hakkında çok fazla şey söylüyor aslında deeptone :) Ben de gölgelerden çok korkardım, zifiri karanlıkta uyumakta buldum çözümünü :) Işık yoksa gölge yok, gölge yoksa korku da yok. Köktenci..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denize bakan ev.

      evet hıhım söyler tabii, sessiz, ürkek, yalnızlık seven. demekki minikken de öyleymişim :) heey, ben de simsiyah perde aldım, büyüyünceee :)

      Sil
  14. Baltanın nacak olarak kullanımını ilk defa duydum. Küçükken ben de komik ama kurtlar vadisi izleyip hep kabus görürdüm. Rüyamda hep birileri beni kaçırırdı :D Senin nacak katili bana da uğruyordu galiba :D

    YanıtlaSil
  15. Ay istanbul boğazı puding olsa süper yaaa :))))
    Ben de nadiren korku rüyaları görürüm ama.sonta çok korkmuş uyanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      evet olsun :) hımm öyle uyanmadım hiç ama :)

      Sil
  16. Çikolatadan karlar, ne tatlı hayal gücün var öyle :) o resimdekine biz de orak deriz, nacak ilk kez duydum. Nacak katili piki ;) bak bunu okuyunca ne geldi aklıma, bizim komşunun dokuz-on yaşlarında bir çocuğu var. Dün bir şehir efsanesi anlattı bana, iki metre boyunda bir kadın varmış siyah şapka takıyormuş yüzü bembeyazmış ağzından puf puf diye sesler çıkarıyormuş. Çok korktum başta dedi ama sonra kendimi şöyle sakinleştirdim dedi;Türkiye’ye gelemez o, şehir efsanesi ya şehirden çıkarsa ölür” dedi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrar.

      haa haaa süper hikaye süper, o bir cadı herhalde amaa şehir efsanesi şehirden çıkamaz süper komik ve süper zekaaa, çok tatlııı :)

      Sil
  17. Çikolatalı hayaller güzelmiş. :))) Babamda biz küçükken erken yatmamızı söylerdi güya evde düzen istiyormuş. Kendisi çok düzenli olduğu için sabaha kadar tv izlerdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli pencere.

      ha haaa uyanık baba he :)

      Sil
  18. :))) baştan sona bayıldım bu yazına, çok tatlı yaaa, nacak katiili...:))))

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. papurika.

      heeey, tatlı papurikaa, kaybolmaa, ay yoksa açtın mı blog :)

      Sil
  20. Yeni kelimeler öğrenmek hem de sevimli bir hikaye ile, hoş

    YanıtlaSil
  21. Yaa hikaye muhteşem, o küçük çocukta biraz biraz kendimi buldum sanki :) Kendi çocukluğumu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajlı yorum.

      ya bunlar hikaye değil anılarım kiiii :) demekkisi benzeşiyozz :)

      Sil
  22. salyangöz ve kaplumbağa toplamak çokta farklı değilmişsin deep :))

    Ama heryerin puding çikolata olması apayrı bir şey :))

    ve

    Nacak katili :)) Yeni birşey öğrendik .Nacak=balta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ka çay.

      ha haa evet evet aynıyım zaten :) ah olsa keşkeee :) evet ya ne komik isim de miii :)

      Sil
  23. Çok tatlı bir çocukmuş bu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      anılarımı yazdım iştee, arada yazıyoruum :)

      Sil
  24. Anne ve korku filmi. İlginç geldi. Ya da benimki hiç sevmez ondan sanırım. Nacak katili iyiymiş bu arada:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      ay evet annem çok severdi, şimdi sevmiyo :)

      Sil
  25. ilkay özgür.

    oleey yazayım hep o zamansı :)

    YanıtlaSil
  26. Ne şirin hayaller bunlar...Karlar çikolatadan olsa da yesek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ah evet evet hep çiklat var hayallerimde işteee :)

      Sil
  27. Ay kıyamam...Ben de küçükken kim yalnızsa onun yanına giderdim. Küçükkenden tanışmış olabilir miyiz ?

    YanıtlaSil
  28. Ne şirin hayaller bunlar...Karlar çikolatadan olsa da yesek:) Bende hep geceleri farklı birşey görürüm diye yorganı kafama çeker öyle uyurdum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      yorganaltı dünyasııııı :)

      Sil
  29. Yaaaa çok doğal,çok samimi ,çok güzelll..Senin gibi:)

    YanıtlaSil
  30. Çocukluğuna ait ne çok bilgi, ne çok detay var kafanda ve onları çok güzel betimliyorsun. Bu kadar geniş bir anı ve hayal dünyası ile çocuk kitabı yazmayı düşünmelisin bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      hımmm bunu hiç düşünmediydiim :)

      Sil
  31. Bana yazdığın bir yorum aklıma geldi bak şimdi. Dağınıklıkla alakalı. Hatırladın mı :) Peki, İstanbul Boğazı neli puding olacak :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu anlar.

      hıhım ivit, çocukluktan rastgele anılar işte hepsisi :) kakaolu tabisidekiii :)

      Sil
  32. Yazının ilk bölümü tam çocuk cennetini tasvir etmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      eveeet çocukluk hayallerim işteğğğğ :)

      Sil
  33. Deep çocukluk hayallerinin bir çoğu çikolataya çıkıyormuş :) Hala seviyor musun çikolata?Hiç çikolata yazısı hatırlamıyorum merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      eveet aynııı hala çok seviyorum yaa :) bak instam var yanda, hep çikolata kitap ve oyuncaklar vaar :)

      Sil