26 Şubat 2020 Çarşamba

Çöpteki Fotoğraflar





Benden birkaç apartman ileride oturan bir teyze var. Mürşide Hanım teyze.

Sokakta, markette, manavda karşılaşırız. Kocası öleli çok olmuş. Bazen başka teyzeler de olur yanında. Espri yaparlar, kahkaha atarlar. Kızım, biz kocasını öbür dünyaya yollamışlar kulübüyüz diye. Ayaküstü konuşuruz.

Hafta sonu karşılaştım yine onunla. Migros torbaları vardı ellerinde. Yardım edeyim, birlikte taşıyalım dedim. Birlikte onun kapısına doğru yürüdük biraz. Yürürken önümüze bir çöp kutusu geldi. Çöp dolmuş, dökülmüş, yerlerde çöpler var.

Bir de bir kutu vardı, düşmüş, kapağı açılmış. İçinden siyah beyaz fotoğraflar saçılmış yere. Durdu teyze, eğildi, baktı fotoğraflara. Ben de eğildim, birlikte baktık. Düğün fotoları, gelinlikli kadın, aile fotoları vardı aralarında.

Mürşide Hanım teyze, ya bak gördün mü şimdi bunları, hepsi atılmış çöpe, ben de yalnız yaşıyorum, ben öldükten sonra benim fotolarım da böyle çöpe atılacak, bu akşam evde bütün fotoğraflarımı kucağıma alacağım, hepsine tek tek bakıp yırtacağım, dedi.

Yok teyzecim dedim olmaz öyle, bir gün sana çaya gelirim, bana bütün fotoların hikayesini anlatırsın, ben de öğrenmiş olurum her şeyi, sonra da yırtacağın bütün fotoları bana verirsin, ben saklarım.

73 yorum:

  1. Yüreği öpülesi Deep

    YanıtlaSil
  2. ah mürşide hanım teyze bilse, deep en iyi hikaye kurtarıcı.

    YanıtlaSil
  3. Sana ne öyküler çıkar şimdi o fotolardan ama. Mürşide Hanım teyzenin kıymetini bil:)

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir rastlantı olmuş. Hep geçmişe sığınıyoruz.
    O zaman o hikayeleri bizim burda görme şansımız olur

    YanıtlaSil
  5. hımm güzel bir kurgumuş..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      cıks kurgu değil buu, bak altta öykü demiyooo :)

      Sil
  6. Ay ne kötü ama ya öldükten sonra fotoğrafların yırtılıp atılması

    YanıtlaSil
  7. Bazen bende böyle düşünürüm.İleride sararıp unutulup gidecek fotoğraflar.
    Aslında hüzünlü değil sadece gerçekçi. Mutsuz anlarımızın fotoğrafları yok zaten mutlu anlarımızda çekiniyoruz, sonra bir köşeye bırakıyoruz,duruyor.
    Ama yaptığı/n çok nazik bir davranış,umut verici:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      eveet mutlu anların fotolarını saklamak daha hoş :)

      Sil
  8. İnsan,her şeyi ile farklı bir tat katan canlı;aitlik istiyor,edebi evrenin sonsuza akan tüm zamanlarında...Teşekkürler Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güven serin.

      eveet aidiyet duygusu ne önemli ama de miii :)

      Sil
  9. Mürşide teyzeyi ısırasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazım bari.

      ayyyy sen vampirsiiin kikirikiii :)

      Sil
  10. o eski fotoğraflardan bende de çok var. bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      ayy ne güzeeel annenlerden dedenlerden demekkiii siyah beyaz fotileer :)

      Sil
  11. O fotolar teyzenin hayat bağları aslında. Yırtmasa iyi.

    YanıtlaSil
  12. hani bit pazarlarında eskiş fotoğrafları satarlar ya deep, içim burkulur hep :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      eveey bakarım ben de çok hüzünlü bir duyguuu :)

      Sil
  13. Siyah beyaz fotoğrafları o kadar çok seviyorum ki her biri anı ve yaşanmış hikaye ile dopdolu hüzün, sevgi, neşe aşk neler var neler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog üretim.

      evet evet ne güzel söledin seviyon demekkisi yaşanmışlıklarıı :)

      Sil
  14. Anılar ve yaşanmışlıkların çöpe atılması çok acı bir olay...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer.

      öyle valla ama demekki oluyoo :)

      Sil
  15. bir pano oluşturmalı insan kendisine hayatının özel anlarına dair fotoğrafları koymalı belki tarihlerle hani ecnebiler yapıyor ya scrab book diye belki öyle birşey yapmalı bir de onları bir yerlerde oluşturmalı mesela belki muhtarlıklarda ömrü orda geçenlere dair anı kitaplıkları anı köşeleri olmalı ... kimsesi kalmayanlar da unutulmamalı .
    bazen yolumuzun üzerindeki mezarlığa girmek istiyor erkut ilk taşını beğendiği mezarın başına geçiyor ve kendince dua ediyor müdahale hiç etmiyorum Allah cennetine koysun diye dua ettim diyor ki bu bence yeterli olmalı . son seferinde dedim ki bir dua daha ekleyelim mi bu mezarlıkta gömülmüş ama hiç çocuğu falan olmayan kişiler için de dua edelim dedim tamam dedi artık geçerken sadece kimsesi kalmamış olanlara dua ediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      pano, scrab book aaa muhtarlıklarda mı ne ince bir düşünce ki bu yaa hiç aklıma gelmediydi :) erkut ile ne güzel bişey yapıyonuz siz yaa bayıldıım valla. ben de deniycem :)

      Sil
  16. eskiden fotoğraflara bakmak farklıydı benim için de, hikayelerini dinlemek, sonra onlara farklı hikayeler uydurmak...sevilir fotoğraflar... eski tatları yoksa da bende...

    YanıtlaSil
  17. Şimdi buradan uzun mu uzun bir hikaye çıkar da inan vaktim yok. Aslında dur bir ara bununla ilgili haftaya bir hikaye yazayım Deepcim. Fazlaca etkilendim zira.

    Gelinen nokta nasıl can acıtıyor. Sona gelirken virajı alamıyor takla atıyorsun, araba bi yana sen bi yana. Altmış bilemedin yetmiş yılın senin için hazırladığı kahır dolu bir son. Çöptesin..

    Sevimsiz madde dahi bulunduğu kabın şeklini alıp mutlu olabiliyorken, kimilerimize sunulan bu eziyetin sebebi ne ola ki? Ya hu nedir mutlu sonun denklemi. Okullarda da anlatmadılar ki !!

    Ben çok etkilendim inan. Çok üzüldüm..
    İyisiyle kötüsüyle yaşadın. sonuç? Çöptesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taner koç.

      yaz yaz tabiii :) ah evet öyle insan gidince burdan her şey gidiyo işte. sen varken anlamlı her şey. mutluluk hıhım haklısın. öyle evet aynen dediğin gibii.

      Sil
  18. ddep çok incesin çok <3 keşke bu fotoğraflar hep böyle toplansa kısa kısa hikayeleri yazılıp bir kitapta ya da online bir platformda toplansa. Hem o insanlar sonsuza kadar yaşamış olur hem de okunacak harika bir arşiv olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      ne güzel düşündün bak ne güzel bir proje olur ki buu :)

      Sil
    2. vallahi aslında düşündüm de fena fikir değil :D

      Sil
    3. yalnız ama özgür.

      hıhım vallahi yaaa :)

      Sil
  19. Ya benimde ikinci el aldığım bir kitaptan da eski bir fotoğraf çıktı atmadım da atamadım,zebramodan paylaşmayı düşünüyorum belki tanıyan sahibi filan çıkar.Yazını görünce aklıma geldi bugün paylaşıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tozlu hayaller.

      paylaş tabii. sahaflardan aldığım kitapların arasında fotiler, notlar, kağıtlar hep buluyom ben deee :)

      Sil
  20. eski fotoları çok severim ben de :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      diy mi amaaa çok anlamlı oluyolaar :)

      Sil
  21. Mürşide Teyze... ne şirin bir kadın! :)
    Umarım fotoğrafları yırtmaz. Kocaman sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      hıhım şirin. işallah yırtmaz eveet. sana daa :)

      Sil
  22. yırtmasın bana gönderebilir gözüm gibi saklarım, ama fotoğrafların arkasına hikayelerini yazsın :) çok güzel bir karşılaşma deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tante rosa.

      ay sen de seviyon demekki yaşanmışlıklarııı :)

      Sil
  23. müfred.

    hepsini silme amaaa :)

    YanıtlaSil
  24. Fotoğraflar ya yanar ya yırtılır. Anılar gibi yitip giderler bir süre sonra.

    YanıtlaSil
  25. Ah ya... hiç düşünmemiştim biz ölünce atılır mı fotoğraflarımız? Okurken ilk olarak bir ayrılık, kızgınlıkla atılmıştır o fotoğraflar diye düşündüm ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi.

      ilerde atılıyordurlar herhaldee :)

      Sil
  26. Ayy yüreğim burkuldu ya... Ne içten söylemiş teyze fotoğrafları yırtayım diye.. Yazık üzüldüm. Hepimiz yaşayabiliriz ileride bu tür durumları. Neyse ki bende atılacak fotoğraf yok. Annem kaybetti ev taşınırken bütün fotoğrafları... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dert anası gülhan.

      ha haaa biçok kişinin de fotileri yangınlarda kayboluyomuuş :)

      Sil
  27. Ufak bir hüzünlendirdi,düşündürdü..

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. entlovin.

      hımm piki bi bakıyım. foruma zaman bulamam ama tanıtımını yaparım ki :)

      Sil
  29. Şu fotoğraf konusunda ben de çok hassasım. Özellikle de siyah beyazlara.😊 Annem fotoğraf çektirmeyi çok sever. Öğrenciyken bir sürü resim çektirmiş. Kocaman bir albümü var. O da bir defasında hepsini yakacağım, benden sonra zaten atılacak dedi. Yemin ettim ben saklarım lütfen yakma diye. Hepsinde yaşanmış bir hayat dilimi var diye, çok değerli geliyor bana.❤

    YanıtlaSil
  30. ayyy bu hikayeye bayıldım ama ben, iki paragrafta ne fırtınalar koparmışın Deepcim eline sağlık..:)

    YanıtlaSil
  31. ah ama gözlerim doldu ruhu kırılmış teyzenin ne kadar da üzünçlü düşüncesi yaa ah yaa.. neyse ki seninle karşılaşmış ne güzel neşe verirsin sen ona :)

    YanıtlaSil
  32. Yaşarken kıyamıyoruz ölümden sonra çöp oluyor 😔

    YanıtlaSil