21 Ekim 2020 Çarşamba

KABULE

 




Anneannem, babaannem, dedelerim, daha öncesinden de büyük anneannem ve büyük babaannemden dinlediklerimi yazıyorum arada bir. Bizim aile uzun yaşayan bir aile. Baba tarafı daha uzun, en az 90, 100, Girit kanından geliyor bu.

Giritliler uzun yaşıyor, Giritli kadınlar ise daha da uzun yaşıyor, öyle bir genetik var onlarda, büyük babaannemin deyişiyle naturaları sağlam. Nature olsa gerek, doğası sağlam, belki de kemikleri olabilir, belki de Giritli kadınların karkas ağırlığı iyi. Karkas yani Kafkas değil.

Anne tarafım ise Kırım. Kırımlılar o kadar uzun yaşamıyorlar. Çünkü zamanında kırım kırım kırılmışlar. Ben de onların torunları olarak elbette çok komiğim yani. Ne gadan ne gadan komikim.

Anneannem yine anlatmıştı. Daha önceki tembellik hikayelerine benzemeyen hikayelerden. Hikaye değil tabii, kendi yaşamından kesitler aslında.

Bir komşusu varmış. Komşu aile bir evlatlık getirmişler evlerine, Nermin. Nermin onlarda büyümüş, genç kız olunca evlenmiş, eşi taksi şoförü imiş. Fakat adam içkiye başlamış, Nermin adamdan ayrılıp yine ailesine dönmüş.

Sonra ikinci kez evlenmiş. Nikahta kabule demiş. Kabule Urduca kabul ediyorum demekmiş. Bir nikah cümlesi. Anneannem bunu ekliyor çünkü kendisi Arap, Hindistan, Pakistan dizilerini seviyor. Anne tarafım Kırımlı olmasına rağmen bence bizim ailede bir Hintlilik de olmalı. Aslında zaten nasıl bütün Türkler Konyalı ise, bütün insanlar da Hintli olabilir. Hint, Pakistan normal de Arap dizileri ilginç. Çünkü böyle bir dokunuş anne değil baba tarafımda var. Türkiye’den ve Makedonya’dan Girit’e giden büyüklerim, Osmanlı zamanı yani, orda Mısır ve Libya’lı kadı ve imam kızları ile evlenmişler. Arap kanı var biraz yani.

DNA testine göre, Ege, Girit, Makedonya, Mısır, İtalya çıktı zaten. İtalya da normal çünkü İtalyanlarla Türklerin orijini aynı, Etrüskler. Bir de Makedonya’daki Arnavutlar ile İtalyanlar da hem akraba sayılırlar hem de coğrafi olarak da bitişikler zaten.

Nermin, ikinci kez kabule diyor, bu kez kocası iyi bir insan, birinci sınıf bir garson imiş. Daha sonra adamın garsonluk yaptığı yerde bir tür düğün gibi bir eğlence yapmışlar. Garson herkesi tanıdığı için, bu düğüne Ümit Besen’i de çağırmış. Bizimkiler İzmir’de zaten. Besen gelmiş, tabii. Oturmuş orga şarkılar söylemiş. Nikahınaaa beni çağır sevgilim, bu şarkıyı da söylemiş. Bu şarkı söylenirken restorana Nermin’in eski kocası taksi şoförü gelmiş, kapıdan girmiş ortaya doğru yürümüş. Neyse ki garsonun arkadaşları adamı durdurmuşlar.

70 yorum:

  1. Offf öldüm gülmekten. Ne eski hatıraları bıraktın ne de soy ağacını, dna analizini ve anneannenin komşusunun evlatlığını. Hepsi komik. Bizim Giritlilerin de Konya'dan oraya gönderildiğini sanıyorum. Ümit Besen'in o şarkısı da zaten çok komik geliyor bana. Nikahına beni de çağır sevgilim, istersen şahidin olayım senin... Başka?:)))

    YanıtlaSil
  2. Ümit Besenin Nikahına beni çağır sevgilim diye söyledği esnada eski kocasının içeri girmesi güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankara postası.

      öyle olmuş gerçekten dee :)

      Sil
  3. Ben geldiimmm😍Hikayelerini özlemişim🤗

    YanıtlaSil
  4. Cool post! I like your blog. I'm your new follower. Please follow me back: beauty4fem.blogspot.com Nice to meet you, Victoria

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir karışım olmuşsun Girit ve Kırım :D Nermin umarım 2. eşiyle çok mutlu olmuştur.

    YanıtlaSil
  6. Bizim köklerde Kırıma dayanır baba tarafından. Ama Tatar olarak.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Bedavadan genetik dersi aldık ve sonunu Ümit abimizle tamamladık :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Çok komik ananen var, Allah yaş bereketi versin 😍

    YanıtlaSil
  9. Hepimiz kardeşiz türküsünden tutturup ilk insana yol alacağını düşündüm okurken deep :)

    Hint filmlerinden kabul he ye alışığım ben de.

    Besen'in yaptigini biz yapsak açtin şom ağzını deyip kötü kötü bakarlardı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      kabul he eveey :) kabule gibi geliyoo kulağaa :) besen evet hihihi :)

      Sil
  10. yazma üslübun da karma, genetiktenmiş demek :)

    YanıtlaSil
  11. yaa deepsii matruşka gibi hikaye içinde hikaye bir sürü olay var şu kısacık yazıda :D dna nasıl araştırdın ayol :D bizim aile de uzun ömürlü oluyol ama tam olarak hangi genler var bizde bilmiyorum :) boşuna vampir jedisi demiyom ben sana işte :) fotideki kim hangi diziden yaa annemin gençliğine benziyo baktım durdum :) nikahınaaa çağıır benii dırırııım adam da tam sırasında gelmiş kiki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      matruşka öyküüüüü :) pakistan dizi oyuncusu zeynep ooo :)

      Sil
  12. Upuzun ve hep böyle neşeyle var olan aileler olsun :-)

    YanıtlaSil
  13. Allah uzun ömürler versin de daha çok hikayeler biriktirsin boyle anneannecigin. Bir rica; agac ev sohbetleri60'daki linkimi https://bigudilianneblogger.blogspot.com/2020/10/agac-ev-sohbetleri-60_12.html
    olarak guncellemen olacak.

    Musait bir vaktinde... herhangi bir zaman:)

    Sevgiler💟

    YanıtlaSil
  14. İkinci koca nikahı basmaya gelmiş olmalı iyi cinayet çıkmamış. Mazallah!

    YanıtlaSil
  15. Uzun yaşamak isterdim Deep, şanslısınız 😊 büyüklerin anlattığı yaşanmısliklar ne kadar kıymetli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satır arası.

      yaşarsın işallaaah maşallaaah :)

      Sil
  16. Bu nasıl hikaye gülmekten öldüm hhahaha

    YanıtlaSil
  17. Çok renkli bir ailen var. Eski eş niye gelmiş ki, zamanında Nermin'in kıymetini bilseymis. Güzel hikaye ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      canı sıkılmış olmalıııı belki de kıskanmıştır :)

      Sil
  18. 3 ay kaldım Pakistan'da 2005 yılında insanları Türklere karşı çok sıcak ve samimi havalanı dışında pasoprtuma bakan olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankara postası.

      annatsana pakistan anılerınıı :)

      Sil
  19. Kadınlar genelde daha uzun yaşar zaten. Duygularını dışarıya gösterebilenler uzun yaşıyor, göstermeden içinde yaşayanlar kısa yaşıyor diye nitelendiriyorum daha doğrusu, gözlemlerim bu yönde. Hintlilere çok üzülüyorum ben. Nasıl bir zenginlik, nasıl bir kültür ziyan olup gitmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lady wednesday.

      hımm evet haklısııın :)

      Sil
  20. Valla ben bu işlerden hiç çakmıyorum. Bir ara e devlet üzerinden bakılıyordu ya, sistem getirmişlerdi. Baktım tık yok. Bir soyum bile yok yani. Bana git nüfus müdürlüğüne başvur dedi sistem. Hoş umursadığım da yok ya. Dünyalıyız işte. Teknik olarak Adem'le Havva'dan geldiğimizi kabul edersek akraba çıkacağız zaten tüm dünya insanları ile....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      hehe eveet büyük bir aileyiiz :)

      Sil
  21. Hangimizin özü, geldiği topraklar, içinde bulunulan coğrafya ne derece etkilemiş bilmiyoruz. Bizde de Makedon kanı var. Bak oradan tanışıyoruz herhalde. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      ayy makedonları çok seviyoom :)

      Sil
  22. çok ilginç bir hikaye Deepcim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplık kedisi.

      eveey hem de gerçeek :)

      Sil
  23. Guzel insan olalim yeter,insan geçmişini kurcalamaya görsün.

    Bir keresinde bir magazin haberi vardı nedense o geldi şimdi aklıma Guneydogu illerinin birinde bir Kürt kızı (MaykilÇeksin) ( okunundigu gibi yazdım affola bu arada aceleden )neyse o şarkıcıdan hamileyim.diye söylemiş ne gülmüştüm.
    Belki de doğruydu arkasını incelemedim.
    Şimdi o çocuk doğduysa nereli sayacagiz.

    Deepcim özlemişim yazılarını.
    Emeğine sağlık ❣️
    Ah o Nerminler ne çoklar bilsen benim de öyle tanıdıklarım çok var.

    Anneanne de sende komiksiniz bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      kürt kızı ilginçliymiş hihihi :) nerminler çok mudur yazık yaa :)

      Sil
  24. hikayenin hangi kısmına güleceğimi şaşırdım deep :))

    YanıtlaSil
  25. Hello! :)
    very interesting post. I read it with pleasure. you write very interestingly and your posts are very inspiring :) if you want, we can visit each other or observe our blogs :)
    Greetings from Poland!

    YanıtlaSil
  26. Benim de anne baba ve eş tarafım yurdun dört bir yanından :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      hehe sizin aile de renkli yaniii :)

      Sil
  27. Hepimizin dünyalıyız esasen :)

    YanıtlaSil
  28. Düğünde rezalet çıkacakmış. Neyse son anda engel olmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      vallahiii öyle olmuş neyseki durdurmuşlar :)

      Sil
  29. hahahaaa :))
    Kırımlılar da uzun yaşar merak etme.
    Öpüldün ;)

    YanıtlaSil
  30. Bence de Kırımlılar az yaşıyor, rahmetli dedem 38 yaşında vefat etmiş mesela.

    Dedemin ailesi de çok gençken vefat etmişler.

    Umarım bu az yaşama huyu bana geçmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      heeey yaa yok öyle bir şey, kırım için espri yaptım ben yaa :) geçmez yok öyle bir şey :)

      Sil
  31. müfred.

    genelde erkekler daha az yaşıyor yaa :)

    YanıtlaSil
  32. Anneannemden anılar dinlerim ben de. Senin yazını okuyunca dinlediğim yaşam anıları gözlerimin önüne geldi.
    Nermin, eşiyle bir ömür boyu mutlu olsun inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      senin anılarını çook seviyom zateen :)

      Sil
  33. Deep izmirliydin de mi?çok geçmiş olsun, umarım sevdiklerin iyidir:(

    YanıtlaSil
  34. Keyifle okuduğum ve bolca gülümseten bir yazı daha, kalemine sağlık😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      saol aile anıları iştee :)

      Sil