11 Kasım 2020 Çarşamba

ÜNİFORMALI

 




Ah ah eskiden asker olmak isterdim veya derler ya kolluk, aday olayım sonra da rütbem olsun. Sahil Güvenlik yani. İzmir’de Foça’da eğitim oluyormuş dağlarda, jandarma ile beraber, kızlı erkekli, sonra da Antalya’da kendi yeri varmış, Sahil Güvenliğin. Ama Ankara’da da görevlendirilebiliyorsun. Üniformalı kız olmak ne güzel bir şey.

Foça’da komando okulu varmış, orda yapılıyor askerlik, jandarma devreleri ile birlikte, sonra jandarma devreleri orada bırakılıyor, sahil güvenlik devreleri ile birlikte Sahil Güvenlik Okul Komutanlığına geçiliyor, Antalya’daki, Kepez. Foçadaki jandarma okulunun merkezi ise Ankara Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi. İnciraltı’nda ise Sahil Güvenlik botu var. Komutanlarla tanışıyorsun, anahtar filan veriyorlar hatıra olarak öğrencilere.

Liseyi bitirdiğimde diyordum, bilgisayar mühendisi olayım, sahil güvenlik olayım, önce Ankara’da çalışayım merkezde. Yoksa polisliğe mi hazırlansaydım. Polislik için çok çalışmak lazım, parkur felan koşmak lazım. Jandarma astsubaylık, jandarma subaylık, sahil güvenlik, pilotluk sınavları da var. Bilgisayar mühendisi olup bunlara gireyim diyordum.

Ya dedim boşver pilotluk uymaz bana, ailede asker pilot çok, yeter bu kadar aileye. Spor, sağlık, sözlü mülakat var, sporu geçmen şart ama. Pilotlukta uzun yıllar hem spor hem sağlık açısından sağlam kalman gerekiyor yani.

Tabii bir de kıdemliler olacak, işleri hep sana yaptıracak. Onlarla zihinsel savaş, soğuk savaş yapıcaksın. Sahil Güvenlik olunca sözleşmeli oluyorsun, kadroluya geçmezsen binbaşıda emekli oluyorsun. İyi ama helikopter, uçak, botlar, fırkateyn, denizaltı.

58 yorum:

  1. insanları tek tipleştiren hiçbir şeyden hoşlanmıyorum. üniformada sevmem gençlik dönemlerinden beri, o değil de böyle diye diye bir polisle evlenmemde kaderin cilvesi sanırım. :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bence üniforma kadınlara çok yakışıyor ama üniformalı meslekleri sıkıcı buluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      sağlam maaş amaa :)

      Sil
  3. Küçükken balkondan düştüğüm için yüzümde izler var.. o yüzden askerlik, polislik vs kabul edilmiyorum... isterdim aslında Asker veya polis olmayı . Üniforma çok yakışırdı ..

    YanıtlaSil
  4. Kadınlara üniformayi hep yakıştırmisimdir. Saygınlığı var ama zorluğu da var.

    YanıtlaSil
  5. Ben cinayet masası polisi olmak isterdim üniforma neyimsiz felan :)
    Ben erkeklere de çok yakıştırıyorum🙈

    YanıtlaSil
  6. ben de küçükken isterdim üniformayı sevdiğimden ama yine kıdemin çok önemli olduğu bir meslek seçmiş oldum. 🙈😄 asistan abi ve ablalar yeni geldiklerinde kıdemliler kıdemini gösteriyor hastanenin iç yüzü 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pastel.

      ha haa tabiii sizi her işe koştururlaar :)

      Sil
  7. Bir asker çocuğu olarak, asker doktor olmak istedim ama göz numaralarım sınırı geçtiği için GATA’ya gidemedim. Kolluk kuvveti olmak zordur ama orduda görev almak hepsinden zordur. Askeri disiplin denilen şey çok ağırdır. Komutan siyaha beyaz dese, ona inanıp uygulamak boynunun borcudur. Ast üstü kesinlikle ve kati olarak sorgulayamaz. Zor meslek yani, herkes yapamaz. Muhtemelen ben de atılırdım meslekten, doğru gelmeyen her ayrıntıya itiraz ederdim zira 😂😂😂. Gerçi askeri hekimlikte çok fazla komuta kademe olmuyor ama ben bulurdum başımı yakacak bir vesile😂😂😂. Demek sizde de asker, pilot çok çocuğum. Zordur asker yakını olmak❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda.

      ha haa ben de düşündüydüm işteee liseden sonra ama vazgeçtim, evey asker ailesiyiiz :)

      Sil
  8. Kim üniformalı olmak istemezki mis gibi havalı ve dikkat çekici :) bende bir özel harekatçı ile evleneceğim ah ah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıradan bir kaktüs.

      ooo aksiyonlu hayat desenee :)

      Sil
  9. Babam asker ,benim zamanımda kızları da askeri okullara alsalardı kesin sınavlarına girerdim, tabi kazanırmıydım bilemem. Oğlum girmişti liseden sonra Harp okulları sınavlarına ama ''Mülakat'' denilen bir şey her yerde olduğu gibi orda da vardı. Neyse şimdi iyi ki olmamış diyorum zaten. Üniforma yakışır gençlere.

    YanıtlaSil
  10. Ben de özenirdim ama zamanla düşüncelerim değişti, şimdilerde eskisi gibi bakamıyorum. Ancak seni de anlıyorum ve bu heyecanlar güzel oluyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      evey evey dönem dönem bişileri istiyoz, ben de liseyi bitirdiğimde düşünmüştüm işteğğ :)

      Sil
  11. Üniformanın yakışmadığı kimse yok ki.. Ağırlığı duruşu var bir kere :)

    YanıtlaSil
  12. Üniformalı olmayı ya da devlette çalışmayı hiç düşünmedim. Her ikisinde de kayıtsız şartsız amire itaat var. Eğer kazara kaderim bana devlet memuru olmayı münasip görseydi ya memleketin bir köşesine sürülürdüm ya da kızağa çekilirdim. Özel sektörde yok mu bu emir komuta diye soracak olursanız, isterse olsun, seni gözden çıkarmayı göze alamazlarsa kaprislerini çekmek zorunda kalırlar. Göze alırlarsa gider başka bir kuruma geçersin. Özel sektörde geniş bir çevren olması önemli tabii, devlette amirini tanısan yeter:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      hımms ikisinin de iyi kötü yanları var o zamaan :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. ankara postası.

      liseyi bitirdiğimde düşünmüştüm eveet sahil güvenlik :)

      Sil
  14. Üniformalı olmak zor be ya...
    :))
    Hem üniformayı temiz tutmak lazım her türlü hemde.

    YanıtlaSil
  15. Askerlik duyduğum kadarıyla zor bir meslek. Aileden çok uzakta kalmak ve sürekli emir almak bir süre sonra insanı yoruyor.
    Bu arada benim bloguma da göz atarsan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. celvin.

      öyledir herhalde :) aramıza hoşgeldiin, gelcem zaten, dünkü yazıma yorum yapmıştın, hoşgeldin demiştim, gelirim tabii :)

      Sil
  16. Severek, isteyerek yapılan her meslek güzeldir. Tabii yeteneklerine uyması da önemli Ben DEEP'in insan ilişkilerinin çok güçlü olduğuna inanıyorum. Organizasyon yeteneği de kuvvetli. Bunları kapsayan her meslek ona uyardı.
    Ah keşke gençler kişiliklerine uygun mesleklere bilinçli olarak yönlendirilebilselerdi. Gelecek endişesi, mutsuzluk, umutsuzluk olmazdı.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      asker polis olsaydım, sahada değil masabaşında iyi araştırmacı olurdum :)

      Sil
  17. Askere mi gidicek gız yoksa! 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      baksana, birinci paragrafın ve üçüncü paragrafın başında söledim ya, liseyi bitirdiğimde istemiştim, ailemde askerler var ondan düşünmüştüm o zaman :)

      Sil
    2. Şaka yaptık,bilyoz,sevildiğini bil..Bak hekes seni sevyo..😊

      Sil
    3. ertuğrul yıldırım.

      pikiş :)

      Sil
  18. askerliğin polisliğin hiç bir şekli bana uymazdı :-)) ha direkt albay felan olacaksam ayrı tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      direk albay olmak iyi olurdu vallası :)

      Sil
  19. Pilotluk filan puanlar yüksek ya 😊 Polislik karizması kalmadı artık ama denizcilik çok güzel sahil güvenlik bence 🤪

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçem.

      eveet denizcilik, sahil güvenlik hoş de mi :)

      Sil
  20. Polislik, askerlik için dediğin gibi şartlar çok fazla. Gittikçe de zorlaşıyor her şey.

    YanıtlaSil
  21. Deep, yazılarından seni tanıdığım kadarıyla sen şu anki mesleğin veya yazarlık için uygunsun gibi :)

    YanıtlaSil
  22. müfred.

    küçükken de demekki hiç hayal etmedin :)

    YanıtlaSil
  23. üniforma çok iyi ya ben de severim :) askerlik falan çok zor asla öyle şeyler yapamazmışım ben zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı diyarlar.

      eveet zor meslekler ama üniforma giymek hoştur herhaldeee :)

      Sil
  24. biraz aradan sonra geri geldimm . güzel yazılarını keyifle okuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beauty and life.

      eveet dört beş gün yoktun, hoşgeldiiin, tenks yuuu :)

      Sil
  25. müfred.

    en güzel yaşam bence, sakin cici yaşaam :)

    YanıtlaSil
  26. Ah ah hep hayalimdi özel harekatçı olmak istedim ama olmadı işte bacağımdaki yanık yüzüden😊Allah tüm polislerimizi askerlerimizi korsun allah kolaylık versin inşallah hepsinede...sevgiler güzel insan 😊🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      evet evet haklısın. ne güzel meslekler yaa :)

      Sil
  27. Benim eşimde ilk önce bilgisayar öğretmenliği okuyup sonra pöh oldu. Yazını okuyunca o geldi aklıma bilgisayarla derdiniz ne :D Hayali hep asker veya polis olmaktı. Olmasaydı da çok mutsuz olurdu. Gerçi çok zor yılın çoğu zamanı evde yok. Macerayı,gezmeyi ve disiplini sevenler için ideal yani bana göre hiç değil. Kaderin cilvesi işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      ah evet kader utansııın hihihi :)

      Sil
  28. Ne güzel hayallermiş😊

    YanıtlaSil