29 Haziran 2021 Salı

NABER FISTIK

 


Her ailede vardır, ortak anılar, özel sözcükler, espriler.

Herkes kendine has sözcükler kullanır ya. Büyük halam örneğin, biri çok zeki olmayan bir şey yapınca Spastik Sylvia der. Babaannem ise kanırtma der. Veya Zilli Zarife der. Çirkin kadınlara da kazulet.

Anne babam kardeşimle de ne haber fıstık diye bir esprimiz var. Bunun da geçmişi var tabii.

Ortaokuldayken bir gün annem babamla çarşıya alışverişe gidiyorduk. Otobüse bindik. Çarşı durağına geldik. İneceğiz artık. Biz inerken yanımızdan bir çocuk geçti, tam inerken bana naber fıstık dedi.

Bunu duyan babam fırtına gibi indi otobüsten, çocuğu durdurdu ve tokatladı. Naber fıstık diyemezsin sen kızıma dedi.

Çocuk, okuldan sınıf arkadaşımdı. Sonra okulda da espri oldu bu. Zaman geçince evde de.

42 yorum:

  1. Merhabalar.
    Babaların en önemli görevlerinden biri koruyuculuktur. Hiç bir kimse, bir babanın kızına "naber fıstık" diyemez! Kan gövdeyi götürür mazAllah!..
    Bu bağlamda kimse, babasının yanında bulunan kızlara dönüp bakmasınlar bile. Bakışın niyeti ne olursa olsun, sonucu kötü olur.
    Güzel ve anlamlı bir paylaşımdı. Bakın sizin paylaştığınız bu anınız, olayı nereye taşıdı ve baba ile kız çocuğu arasındaki koruyuculuk dürtüsünü ön plana çıkararak, bana bu yorumu yazdırdı.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      eveet güzel yorum oldu valla sahiden de baba kız sevgisi en büyük sevgiymiş zaten :)

      Sil
  2. Hii, vah yavrum, gururu kırılmış, çok utanmıştır. Ama ders olsun, babasının yanındaki bir kıza öyle denir mi hiç 😱😂😂😂. Parçalarlar vallahi. Yani bizde böyle tabii, başka toplumlarda başka başka cevap alınır bu duruma. Ay meğersem çocuk, mesela Hollandalıymış, onlar çok rahat oluyorlar, değişim öğrencisiymiş, bizim adetlerimizi bilmediği için tokadı yemiş, ülkesine bu anıyla dönmüş 😂😂😂. Olur mu, olur, Türkiye burası. Değişimin hiç bitmediğini, her günü ayrı bir macera olan, dinamik ülke 😍😂😂. Havasınaaa suyunaaa diye başlarmışız, arkadan da birileri mehteri verirmiş 😂😂😂. Çok tatlı aile hikayeleri çocuğum. Bizde de var böyle sürüyle takma ad 😘😘😘

    YanıtlaSil
  3. Ayh çok tatlı:)anı olmuş baksana n'aber fıstık.Ergen aklı işte:))

    YanıtlaSil
  4. Aynı okuldan olunca bunu söylemeye hakkı olur mu o da ayrı mesele. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      öyle gördü demekki napsın :)

      Sil
  5. Nedense Zilli Zarife'ye çok güldüm :D Ayrıca tokat yiyen çocuğa her ne kadar üzülsem de ona da çok güldüm :D Yazık ama neye uğradığını şaşırmıştır :D

    YanıtlaSil
  6. Halanın tabirine bayıldım😂Hikaye de komikmiş😂

    YanıtlaSil
  7. Benim en çok sohbetlerde kullandığım sözcük,
    ciddi misin?
    ben söylemeden herkes bir ağızdan benim yerime söylerler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      ha haa bu da komikmiş :)

      Sil
  8. Kalimero, küçükken onun gibi ağlıyormuşum sanırım:) bana böyle seslenirlerdi ağladığımda ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      kalimero, baktım şimdi de yumurta kafalı, çok tatlıymış :)

      Sil
  9. Çok güzel bir konu. ağaç Ev sohbetleri için çok hoş olurdu. Bizde de bol miktarda var. annemin bilgisayar deneyimi pek olmadığı dönemlerde kendisine 'entera bas' demiştik. Entera basmış ve 'Enterıda bildim' demişti. Bunu sık sık kullanıyoruz hala. :)

    YanıtlaSil
  10. Hahahaha çok iyiymiş:)

    YanıtlaSil
  11. :-))) Biraz erkenci davranmış sanırım :-)))

    YanıtlaSil
  12. ay güldüm yine deep yazık olmuş arkadaşına durduk yere tokat yemiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      evet vallahi yazık oldu ona hihihi :)

      Sil
  13. yaa çok komik olmuş bu :D aile içindeki espriler güzel oluyor. bizde lakaplar da çok mesela babam bana hımbıl diyor genelde yavaşım en sevmediğim huylarımdan bu :/

    YanıtlaSil
  14. A çocuk, kızın babasının yanında söylenecek söz mü o :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      he vallahi değil miii :)

      Sil
  15. aile içi esprilere bayılırım:))

    YanıtlaSil
  16. Naber fıstık demeye cesaret ister sana Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveet var mı öyle kolay laf sölemek :)

      Sil
  17. Kötü bir şey dememiş aslında, iltifat etmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      gel de anlat babalarımızaaaa :)

      Sil
  18. N'aber fıstık? Ya ne var bunda. Kötü bir söz değil ki. Sen tepki mi verdin de baban kalkıp çocuğa tokat attı. Fıstık kötü bir söz değil. Sen yine de babana söyleme sakın. Bir tokat da ben yerim sonra:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      ha haa fıstık duruma bağlı iyi de olabiler kötü de olabiler :)

      Sil
  19. Okul arkadaşın için ne travma ama :)
    Bizde de saçları dağınık duranlara Hasinta denir, eski bir Brezilya dizisi karakteriydi :)

    YanıtlaSil
  20. Çocuk söylediğine söyleyeceğine pişman olmuş:)

    YanıtlaSil
  21. yazık çocuğa ama biraz yersiz laf etmiş hiç unutamaz herhalde bunu hayatında hahah :D

    YanıtlaSil