12 Ekim 2021 Salı

DOMATESLİ ET

 




Malzemeler:

Yarım kilo kuşbaşı et (kuzu daha iyi, olmazsa dana)

Yarım kilo domates

3 soğan

3 biber

3 yemek kaşığı zeytinyağı

2 kaşık çiçek yağı

3 dal defne yaprağı

Tuz, karabiber

Yapılışı:

Önce eti kavuruyoruz, suyu çekinceye dek, devamlı olarak kepçeyle çeviriyoruz, yağ koyarak, 15 dakika kadar.

Sıcak su ilavesi ile kaynıyor ve pişiyor, yumuşayıncaya dek, pişmesi uzun sürüyor, en az bir saat.

Ayrı bir yerde, zeytinyağı içinde kuşbaşı soğan, biber, domates, hepsini beraber, krem haline gelecek şekilde pişiriyoruz veya soteliyoruz.

Bu iki karışımı bir araya getirip tekrar beş on dakika pişiriyoruz, içine defneleri atıyoruz ve en sonunda içine tuz, karabiber ekliyoruz, istersek kekik ve acı biber de ekleyebiliriz. Arada gerekirse yine sıcak su koyabiliriz.

 




 


35 yorum:

  1. oooo yaparım ben de bunuu güzel tarifmiiş ^^

    YanıtlaSil
  2. Ohh mis. Yapıp yemeli en kısa zamanda 👏👏👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      bu yemek benim için artık top 10'da :)

      Sil
  3. Ooo ellerine sağlık deniycem ben bunu

    YanıtlaSil
  4. Tavuk etiyle denerim ama kırmızı eti sade severim, altına da patlıcan püresi iyi gidiyor. :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanaet.

      hım et ve patlıcan püresi peku :)

      Sil
  5. yanına da pilav süper olur :-))

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık nefis olmuş:)

    YanıtlaSil
  7. harika görünüyor, göründüğü gibide insanın yiyesi geliyor.

    YanıtlaSil
  8. Yine müthiş bir tarif eline sağlık😉

    YanıtlaSil
  9. Ayy canım çekti. Hafta sonu yapayım bari, eline sağlık=)

    YanıtlaSil
  10. yerim ben bunu:) eline sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. sevkoz.

      ay pilav cacık da daptım da foti unuttum :)

      Sil
  12. Oooo sevgili Deep, ben buralarda yokken yemek tariflerine de el attın demek😍Biz yahni deriz bu yemeğe, yanına pilav ve komposto süper olur. Afiyet şeker olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayata dair.

      ooo komposto mu doğru yaa aklımda olsun :) yahni miii aaa bilmiyodum ama soğan yahnisini biliyom, en sevdiklerimden :)

      Sil
  13. Sahi, böyle bir yemek vardı, çocukken evimizde yapılırdı. Lazanya, trileçe, tiramisu derken mutfakta kültür erozyonuna uğramışız:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      aa şimdi yapıyom ben yaa yenilerde öğrendim, top 10 yemeklerimden artık :)

      Sil
  14. nefis görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      ya vallası nefis ül muazzama :)

      Sil
  15. Yemek süper görünüyor deep ellerine sağlık. Evde defne yaprağı kalmadığını fark ettim. Ağacını gördüğümde bir kaç yaprak almalı:)

    YanıtlaSil
  16. ilkay.

    çokzel bişey olunca yazıyom :)

    YanıtlaSil
  17. Yer imlerine ekledim, ilk fırsatta :)

    YanıtlaSil