5 Ekim 2021 Salı

SANART

 





Sanat yoktan var olmadı. Var olandan doğdu.

Her devrin sanatı, yeni devrin sanatını tetikledi. Yeni bir eser üretmek için de zaten önce eskiler olmalı, ileriye gitmek için biraz da geriye gitmeli.

Tasarım her dalda olduğu gibi sanatta da önde geliyor. Tasarım düşüncesi her şeyin başı. Ve tabii ki kreasyon, dizayn, kompozisyon.

Doğa ve nesneleri farklı dönemlerdeki sanatçılar, özellikle ressamlar, hep farklı görmüşler, bir dönem manzara birebir yansıtılmış, hayran kalmışız, bir dönem, zihnimizde kalan, ruhumuza yansıyan, bir dönem görüntü ile oynanmış, çarpıtılmış. Bakışlar hep değişmiş.

Bir doğa manzarasını resim kağıdına, tuvale birebir aktarmak büyük bir ustalık tabii ama çok da özgün, kreatif bir yapıt olarak düşünülmeyebilir.

Bir sanatçı bir resme başladıysa bir ilham almış, bir ilham gelmiş demektir. İnspirasyon artı heyecan, duygu, yoğunluk, ruhun zirveye çıkması ile başlıyor resme veya diğer sanat yapıtlarına sanatçılar.

Ancak, bunun tam zıttı da var. İlham ile değil de düzenli çalışma ile resme veya yazmaya başlayanlar da var. Her gün disiplinli çalışmak yoluyla, masaya oturarak, paletteki renkleri karıştırarak, sıkı çalışarak ilhamı kendileri getirenler.

36 yorum:

  1. Bazen hiç bir anlam ifade etmeyen, güzel desen değil bir şeye benzetmeye çalışsan nafile öylesine darbelerle ortaya çıkmış eserler milyonlarca dolara satılıyor ya cidden anlam veremiyorum.
    Sanattan mı anlamıyorum yok sa benim sanat anlayışım mı farklı çözemedim.
    Dipçik not: İlk okulda resim dersim 3 tü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı.

      resim akımlarını, dönemlerini biraz incelemek lazım :)

      Sil
  2. resim yapmayı özledim bak şimdi :) her dönem sanata bakış ve sanattan beklentiler değişkenlik gösteriyo şimdilerde de antik dönemin sanatına öykünme moda oldu kleopatra küpesi, troialı kadınların gerdanlığı, helenistik tokalar, patarada moda çekimleri, olimpos'ta konserler ve tablolarda helenistik kıyafetlerle betimlenmiş figürler vs :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hımm antikacı oldu yani resim heykel :)

      Sil
  3. Sanat akımı hep değişiyor. Ben doğrudan aktarılmasındansa hayal gücüyle harmanlanmış eserleri daha çok seviyorum. :) Yazmak da aynı aslında. Geçmişe bakar, örnek alırız; ortaya daha farklı ne çıkarabiliriz diye düşünürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      ah evet yani aynen aktarınca belki sadece biliyormuş resim yapmayı diyebiliriz :)

      Sil
  4. olmayanın resmedilmesinden yanayım. diğerleri bana çok boş geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat erkeği.

      e böyle daha yaratıcı olur tabii evet :)

      Sil
  5. İçinde insan figürü olan resimleri seviyorum ben. Hayal dünyasından izler taşıyan, hareket halinde olan resimleri. :)
    Hayalindeki resimleri tuvale aktaran sanatçılara da hayranım. Eseri kafasında tasarlayıp onu canlı hale getirmek büyük yetenek ister.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      evet evet tasarlamak bir de aktarabilmek :)

      Sil
  6. hiç yeteneğim yok benim ama buna rağmen çok arzu ediyordum öğrenmeyi 2 sene önce başladım kursa çok da keyif aldım babamın rahatsızlığı sebebiyle bıraktım sonra pandemi başladı şimdi ahşap boyama kursuna niyetleniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemin takvimciği.

      ahşap boyama da güzel ki yaparsın eve büssürü şey :) sonra da resme başlarsın :)

      Sil
  7. "İleriye gitmek için biraz da geriye gitmeli." Neden tarih bilmeli sorusuna da cevap niteliğinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mustafa özbek.

      hımm güzel açıklama oldu :)

      Sil
  8. Duvara koli bandıyla yapıştırılmış muzdan sonra sanattan anlamamayı sanat olarak görüyorum artık:)

    Olan bir şeyi birebir icra etmek yetenek ama diğerlerinden ayıracak bir özelliği, kimliği olmalı bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      ha haaa senin ki de güzel sanat mış :) evet evet olmalıı :)

      Sil
  9. ilham yoksa günde 20 saat çalışsan da bir şey olmaz

    YanıtlaSil
  10. Sen her gün yazarak ilhamı getiriyorsun Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      yazmaya oturunca geliyooo :)

      Sil
  11. Sanart bir marka değil mi aynı zamanda? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rehitu.

      bilmiyorum vardır tabii belki de, yani sanata ilgi duyan, ingilizce bilen herkes böyle bir sözcük bulabilir :)

      Sil
  12. Bu şekilde bir kullanımı daha önceden hiç görmemiştim. Başlığı ilk gördüğümde bir yanlışlık olabileceğini düşündüm. Ancak kelimenin içine hem hem Türkçesinin hem de İngilizcesinin gömülü olduğunu sonradan fark ettim. Bu kullanım size aitse, sizi tebrik ederim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      bu yazıyı yazarken düşünüp buldum evet, bir sanat özellikle resim yazısı bu, ingilizce zaten en büyük merakım, ama bunu birçok insan da düşünmüş olabilir, zor değil böyle sözcükler bulmak :) böyle sözcük çok bende :) dekores (dekorasyon olarak kullanılan resim), lasterday, evvelsi gün, gibi :) kelime oyunlarını severim :)

      Sil
  13. Sanat var olandan doğdu çok doğru👏

    YanıtlaSil
  14. Önce eski ustaları örnek alırsın, sonra kendi yolunu çizersin. Her zaman var olanı aşmak gerek, ilerlemek gerek:)
    Çok katmanlı bir yazı, farklı sohbetlere açık. Kalemine sağlık Deep...

    YanıtlaSil
  15. Doğa manzaraları ve toplum yaşamını konu eden resimler bazen gerçeğinden ayırt edilmiyor. Avrupa resim galerilerinde hayran kaldığım tablolar oldu. Modern resimler soyut, güzel çağrışımlar yapıyor bazıları insanda. Yaratıcılıkları daha ön planda ve her birinin verdiği özel mesajlar var. Diğer taraftan herkes tarafından farklı yorumlanıp eleştirilebiliyor. Halkın önemli bir kesimi ise (ben dahil) pek çoğuna öküzün trene baktığı gibi bakıyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      e biraz resim üzerine okumak çalışmak lazım :)

      Sil
  16. Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık, ben de sanata yorum katılmasını daha değerli buluyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      evet ama değil miii, haklısııın :)

      Sil
  17. ilkay.

    olursun önümüzdeki yıllardaaa :)

    YanıtlaSil
  18. müfred.

    evet zaten hep öyle oluyor ister istemez doğal olarak :)

    YanıtlaSil