19 Mayıs 2023 Cuma

JANE CASEY ROMANLARI

 



SESSİZ KURBAN

Olimpos Yayınları, 454 sayfa

Jane Casey son dönemin en başarılı polisiye yazarlarından. İrlandalı yazar, 2010’dan bu yana yaklaşık olarak yılda bir adet polisiye yazıyor. Bol ödüllü yazarın son romanlarından The Killing Kind ise diziye çekilme aşamasında. En çok Maeve Kerrigan serisi ile tanınıp seviliyor.

Bir evde, anne ve kız öldürülüyor, baba da ağır yaralı. Evdeki ikinci kızları ise sağ kalıyor. Kerrigan ve onun bir üst rütbelisi Derwent alıyorlar davayı ellerine. Kerrigan ile Derwent her zamanki gibi tatlı bir tartışma halindeler. Derwent ters biri olsa da Kerrigan’ı önemsiyor. Oldukça şaşırtmacalı olan cinayetleri Kerrigan çözüyor. Kendisi her zamanki gibi cesur, zeki ve kendini işine adamış. Keyifle okunuyor. Not:3/4

ÖLÜME TERK EDİLENLER

Olimpos Yayınları, 155 sayfa

Kerrigan serisinin ilk kitabı olan bu kitap bizde daha geç Türkçeye çevrildi. Kerrigan bu romanda daha çok yeni bir detektif ve bir tecavüzcü katilin peşine düşüyor. Henüz sert ama eprili bir detektif değil, çünkü henüz 22 yaşında. Yazarın tim kitapları gibi sürükleyici ve keyifli. Not:3/4

SESSİZLİĞİN PEŞİNDE

Olimpos Yayınları, 364 sayfa

Kerrigan serisinin en yeni maceralarından biri olan bu romanda yine Kerrigan ve Derwent birlikte çalışıyor. Bol cinayetli, bol aksiyonlu romanda bu kez çok acımasız bir seri katil var ve hep genç kızları öldürüyor. Romanda önce iki ayrı kişi şüpheli gözükse de katil çok beklenmedik bir yerden çıkıyor. Kerrigan ise katilin peşinde iken ölüm tehlikesi de geçiriyor. Serinin en heyecanlı kitaplarından. Not:3/4


ÖNEMLİ NOT:

Sevgili Kağıttan Dünyam İlkay arkadaşımızın Kağıttan Dünyam adlı blogu başkaları tarafından ele geçirilmişti, bu başka kişi blogu kullanıyor gibi gözüküyor. Bu blogdan sizlere mesaj gelirse dikkate almayın. Arkadaşımızın insta hesabı da çalınmıştı. İlkay, yeni blog açarsa başka bir isimle açacak zaten.

30 yorum:

  1. Seversem birgün polisiye okumayı sevebi sen olacaksın deep.

    YanıtlaSil
  2. Polisiye gerilim hımmmm :)

    YanıtlaSil
  3. Kağıttan dünyam İlkay arkadaşımıza çok geçmiş olsun instagram hesabının çalındığını paylasmisti çok üzücü , uyarın için teşekkür ederim bir sürü spam email ile blog hesap ele geçirmeye çalışıyorlar dikkat edeceğim

    YanıtlaSil
  4. Ben dizilerini bekleyeceğim:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      dizisini ben de bekliyorum yaaa çabuk gelsin :)

      Sil
  5. bu ara çok popüler , ben de yeni siparis ettim henüz gelmediler ama geldiklerinde sana laf atarım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zencefilly.

      kerrigan ı seversin işallah :)

      Sil
  6. Kitaplar ilginç görünüyor, yazarı hiç okumadım.
    İlkay'ın bloğu da mı gitti ya, ne zamandır görünmüyor diyorum ben de. 😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      yazar yeni yeni tanınıyor bizde, kitapları çıkalı bikaç yıl oldu. ilkay eveet yaa.

      Sil
  7. 22 yaşında nasıl dedektif olmuş ki?? İlkay neden yazmıyor diyordum. Çok üzüldüm. Eski yazıları ne olacak? Koskoca bir arşiv. Hay Allah ya:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      üni bitince olmuştur herhalde yaa. bizdeki komiserler gibi olmalı o kadarını bilemiyom. ilkay ivit.

      Sil
  8. Bu kitabı okumuştum galiba, bi dk kitaplığıma bakıcam bi :D ...
    ...
    ...
    Hmm bulamadım, sanki yıllar önce okumuşum gibi hatırladım, karıştırdım galiba. Tamam, polisiye en sevdiğim tür zaten, not ettim. Sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      bunu ingilizce okumalı bencesi, ben de bulmaya çalışcam :)

      Sil
  9. Ah bi de İlkay'ın bloğuna olanlara üzüldüm. Instagram'ını duymuştum ama bloğunu nasıl çalmışlar ki, ilginç. Geçmiş olsun ona da... Yazmayı bırakmasın yeter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      açar yine o yeni bir blog :)

      Sil
  10. Polisiye okumayalı yüzyıl olmuş gibi hissettiriyor. Dönüş yapacağım zaman için kenara not alıyorum bu yazarı :) Sevgili İlkay'ın bloğunu görememek de üzüntü verdi bana, nasıl bu rumuzu ondan başkası kullanabilir...Olmuş olanlar hiç gerçekçi gelmiyor :'/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      polisiyeye dönüş için iyi bir yazar bu :) evet tuhaf vallahi ilkayın blogu ile ilgili olanlar.

      Sil
  11. Şimdi baktım kitaplığıma. Jane Casey'nin 12 kitabını okumuşum. Aralarında, Sessizliğin Peşinde romanı yokmuş. Alayım onu da. Anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      sessizliğin peşinde şimdilik son kerrigan macerası, türkçeye çevrilmiş. ben de bir tanesini okumamışım sadece, atlamışım, sakın hata yapma, onu da okuycam, bu arada bikaç tane daha yazdı ama dilimize çevrilmedi daha, bir dee dizisi çevriliyo, kerrigan olmayan bir macera, yanılmıyorsam :)

      Sil
  12. Bak yine hiç bilmediğim bir yazar 🙂 teşekkürler deep 🥰

    YanıtlaSil
  13. Sessiz Kurban çok kalın bir kitapmış gözümü alamadım baka kaldım :) Gözlerine sağlık deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      o kadar sürükleyici ki su gibi akıp gidiyor :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. su.

      güncel ingiliz polisiyesi, çok başarılı :)

      Sil
  15. Bu türde genellikle eskileri okuyordum ama yeni ve başarılı eserler görmek de güzel.Bir ara bakayım bunlara, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      polisiyenin yeni yıldızı bu yazar :)

      Sil