28 Haziran 2023 Çarşamba

YAZ KAVURMASI

 


Egolarımızı kurban edelim bu bayramda da daha huzurlu, hoşgörülü bir yaza ve dünyaya geçelim.

Ekonomi bozuk, döviz kuru çok yüksek, faizler, enflasyon diyoruz ama yani şehirler bayağı boşaldı, Bodrum, Çeşme’ye trafik kuyrukları oluşmuş, otellerde yer yok.

Denize değil de bayram ziyaretlerine gidenler, ailelerini görmek için yola çıkanlar da evlerde sıcaktan terden ne yapacağını şaşırmış. Herkes bir tarafa yatıp uyuyor, çocuklar izin verse hepsi uyuyacak. Nem fena.

Şehirlerin boşalması ne güzel. Dokuz günlük tatilde en güzeli herkes gitmişken şehirde olmak. Boş sokaklarda gezmek.

Air Fryer varken artık kavurma da kolay. Yoksullar artık komşuları kessin kurban da bize de getirsinler o kurban etleri yeni yıla kadar gider evde diye umutla bekliyorlar.

Kavurmaları alıp daha sonra tatile çıkmalı. Restoranlar, kafeler çok pahalı, yüz liraya kahve, yüz liraya pide yemektense tatilde kavurma yenir artık. Kavurma yazı. Sonra da pastırma yazı gelir. Oh sonbahar.

Bayramda insanın kuzey yarımkürede akrabaları olmalı. En azından Karadeniz yaylalarında.

41 yorum:

  1. Karadeniz yaylalarına bekleriz. Mutlu bayramlar sevgili Deep 😊🌺

    YanıtlaSil
  2. Cidden kavurma yazı yaşanıyor gibi :( Yine de yazın verdiği o aylaklık hissi hoş :) Fotoğraftaki sözler de öyle hoşmuş. Ve iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      buzdolabına astığım magnetler :)

      Sil
  3. İyi bayramlar...:)Şehirlerin boşalmasını ben de çok seviyorum. Sanki meydan bana kalmış gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      eveet gitsin herkes bayramda şehir boş olsun :)

      Sil
  4. Selamlar deep iyi bayramlar canım :) Bugün öğlen saatlerinde camdan dışarıyı izledim biraz. İnsan yok araba yok sokak bomboş. Bayramda mıyız pandemi günlerine geri mi döndük belli değil. Öğlen namazı vakti geldi de evin oradaki camiye gidenleri gördüm, normale döndüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      yaa şehir boşken güzel yaa :)

      Sil
  5. İyi bayramlar. Kurbanı da dar gelirliler daha çok kesmeye çalışıyor zaten, durumu iyi olan tatilde. Allah kabul etsin kurban kesenlerin ibadetini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hımm zenginlere tatil yoksullara bayram yaniii :)

      Sil
  6. Merhabalar.
    "Yaz Kavurması" başlıklı yazınızı okudum. Şu handaki halimizi "tercüme-i hal" olmuş. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Bu pahalılığa rağmen boşalan şehirlerin yarısı tatile giderken, diğer yarısı da akrabalarla bayramlaşmaya ve onlarla kurban kesmeye gittiler. Çok garip bir ülkeyiz değil mi? Baba evinden gelin giden kızdan hiç farkımız yok. Hem ağlarız, hem de gideriz.
    Sağlıklı, huzurlu ve mutlu bayram günleri geçirmenizi dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      eveet para yok zam çok ama tatile de gidebiliriz :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      keşke hep böyle kalsa :)

      Sil
  8. Farklı bir bayram yazısı. Küçük küçük dokundurmalar da tam yerinde

    YanıtlaSil
  9. Boş İstanbul şahane gerçekten:) iyi bayramlar Deepcim:)

    YanıtlaSil
  10. İyi bayramlar.
    Evde kalanın züğürt tesellisi gibi olmuş sanki. :))
    O züğürtlerden biri olan ben.
    Bu günlere şükür diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      ha haaa eveet biz züğürtler :)

      Sil
  11. Ya evet Karadeniz'de akraba iyi olurdu

    YanıtlaSil
  12. bi kere yüzümüz gülse dişimizde maydanoz olur hahaahah :D

    YanıtlaSil
  13. Air Fryer benim de dikkatimi çekiyor patates kızartmasını çok seven biri olarak:) aşırı sıcağı hiç sevmiyorum hatta nefret ediyorum Karadeniz'de akrabalar dolu ama kedim var gidemiyorum neyse ki, Ankara'nın sıcağı başka yerlere özellikle İstanbul'a göre katlanılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      air fryer süper bişi yaa :) ankaranın kuru sıcağı evet iyi nem yok çünkü :)

      Sil
  14. tarık.

    kavurma eveeey :)

    YanıtlaSil
  15. Bayram tatili uzun olunca çoğunluk tatile gitmeyi tercih etti demek:)

    YanıtlaSil
  16. Kurban işi de değişik oldu bu sene, köyde kestik koca köde herkes kesiyor tek bir kişi haricinde. Onun bir dana kadar eti olmuştur kanımca. :D
    Orda ihtiyaç sahibi kimse olmadığı için etleri İstanbul'a kadar taşıdık...

    YanıtlaSil
  17. Ben cenaze için İstanbuldayken gerçekten çok sakindi tam bayrama denk geldi

    YanıtlaSil