29 Haziran 2023 Perşembe

BCP HAZİRAN

 


Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz keyifle ve başarıyla devam ediyor, ikinci yılını da ortaladık.

Her ay için seçtiğimiz temada kitap, belgesel, film, dizi, anime, program, podcast, manga, ne olursa okuyor veya izliyoruz.

Haziran ayının konusu Fransız Edebiyatı ve/veya doğa idi. Çok çekici iki konu. Doğayı seçtim. YouTube ve Insta’da çok sevilen doğa insanlarını izledim. Onlarca videoları var. Bağımlılık yapıyor. Huzur veriyorlar. Mutlu ediyorlar.


MOTHER THE MOUNTAIN FARM

Avustralya’nın Bundjalung bölgesinde iki kızkardeşin yaşadığı çiftlik. Mikroklima olan yağmur ormanı bölgesi burası. İki kızkardeş burada çiftçilik yapıyorlar, tropikal meyveler yetiştiriyorlar, hayvanları da var. Örneğin, keçileri, ördekleri çok tatlı.

Amaçları kırda, doğada basit bir hayat. Bitkiler, hayvanlar ve kendileri. Toprakla uğraşıyorlar. Gündelik yaşamın tadını çıkarıyorlar. Mevsimlerin birbiri ardına sıralanışını izliyorlar. Ev işleri, tamir bakım da yapıyorlar.

Julia ve Anastasia kardeşler 25 yaşlarında. Çiftlik, topraklar babalarından kalıyor onlara ve birkaç yıldır ikisi yaşıyor çiftlikte. Julia aynı zamanda bir ressam ve doğa ile insan ilişkisine ait resimler yapıyor, çiftlikte. Anastasia ise bir modacı ve geri dönüşümlü malzemeden geleneksel giysiler üretiyor.

Doğa içinde onunla uyum içinde yaşıyorlar. İkisi de mutlu. YouTube kanallarından her şeylerini paylaşıyorlar. Yüzbinlerce takipçileri var ve herkes de onlarla birlikte huzur buluyor.

https://www.youtube.com/c/MotherTheMountainFarm

https://www.instagram.com/motherthemountain/

38 yorum:

  1. Bu tür videoları insan izledikçe rahatlıyor. :) Göz atacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      evet yaa bu kızların videoları gerçekten de terapi :)

      Sil
  2. Çok keyifli videolar gerçekten, huzur verici..

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de muhteşemmiş, ne kadar güzel bir hayatları var :) Sayende Deep yeni bir şey daha keşfetmiş oldum, thanks :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      ya de mi yaa nasıl güzel bir hayat bu :)

      Sil
  4. Doğada yaşayanlar ne şanslı. Paylaşım için teşekkürler deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      vallahi yaa çok şanslılar :)

      Sil
  5. Doğa ve ona dair her şey huzur veriyor gerçekten. Videolara göz atacağım, teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
  6. ayy ayy tam benlik bir konuymuş Deepcm! Bahsettiğin aileye hemen bakıyorum, başka izlediklerin varsa yine yazarsan sevinirim. Küçük küçük köy yaşamına geçen biri olarak youtube videolarımı çekmeye başladım.
    Meraklı olan Arkadaşlara da haber verirsen sevinirim canım.
    İyi bayramlar bu arada :)

    YanıtlaSil
  7. Böyle yaşamlar uzaktan çok hoşuma gidiyor. Zorluklarıyla baş edebilir miydim bir şehir çocuu olarak bilemiyorum ama uzaktan güzel ve vaoov dedirtici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      evet yaa bizler kentliyiz nasıl yaşardık bilmiyorum :)

      Sil
  8. julia ve Anastasia'yı ben de çok severek takip ediyorum. Kıskanıyorum da bazen :)

    YanıtlaSil
  9. İlginçmiş. Ben duymamıştım bakayım

    YanıtlaSil
  10. ilgi çekici bir yaşammış bravo yani :) ama öte yandan zorluklarını düşününce insanı ürkütür de hastalansalar mesela ne yapıyorlar acaba veya kötü doğa olaylarında filan zor benim için mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      eveet yaa o konular da var tabii :)

      Sil
  11. Aklıma hiç sadece hadi doğa üzerine film izleyeyim diye bir şey gelmemişti :D Yani, belgesel filan olabilir ama film hiç düşünmemiştim. O yüzden garip ve güzel geldi. Bu tarz filmleri severim, izlerim, sağol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      bu da belgesel sayılır :) kızlar kendi yaşamlarını çekiyor :)

      Sil
    2. Evet, aslında bu belgesel. O kadar yoğunum ki tüm blogları ziyaret edip okumaya çalışıyorum ve hızlıca okuduğumda bir şekilde film sandım :D Üzgünüüm, baya güzel bi' kanala benziyor, bakacağım kısa zamandaa^^

      Sil
  12. Bu iki kız kardeşi bilmiyordum videolarına bakacağım deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      nasıl güzel bir hayat yaa :)

      Sil
  13. Doğa konusu çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  14. Selaam Deep :) Yazılarını okumayı çok özlemişiim. Yazını okuyup hemen kızların Youtube kanalına baktım. Gerçekten keyifli videoları var. Bütün videolarını bir ara izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Doğa ile bağlantılarımızı tekrar inşa etmemiz lazım. Genetiğimize, fıtratımıza işlemiş milyon yıllık bir birlikteliği kabaca son yüzyılda kesip atmaya çalıştık ve insanoğlu olarak savrulup durduk. Doğa ile ortakçalışmaya ve onun verdiği o dinginliğe ihtiyacımız var.

    Ben de BCP haziran ayını ancak yazabildim. Geriden geliyorum ama yine de geliyorum 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz.

      doğa evet haklısın, yani insan doğanın içinde var olmuş gelişmiş hep :) olsun yaa önemli diyil :)

      Sil
  16. Büyük kentlerin kalabalığından, gürültüsünden, kirliliğinden uzakta bir yaşam insanoğluna sunulacak en büyük armağan gibi. Yeniden soluk almak, can bulmak, kendini onarmak gibi.
    Uygun bir zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ah evet yaa ne büyük şans öyle yaşamak :)

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. she is the man.

      izle yaa ne keyifli hayatları var :)

      Sil
  18. Köyden inmiş şehre bir insan olarak doğada kalmayı asla beceremem. İzlemeyi severim ama kendi konfor alanımdan dışarı çıkmadan. Böcekler ve neredeyse bütün hayvanlardan ürkerim falan, asla beceremem bu işleri. (Son zamanlarda deniyorum az buçuk ama pek gönülden istemiyorum sanırım) Ama insanlar yapmış! Valla helal olsun. İnsanı hem bedenen hem de ruhen iyileştiren bir şey bu doğayla iç içelik. Kendilerine mutluluklar dilerim. Ve bu huzurlu hayatlarını bizimle paylaştığın için teşekkür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      e doğru bizler şehir çocuklarıyız, urban, kenter, ne anlarız doğadan de miii :)

      Sil