8 Temmuz 2023 Cumartesi

YARI YIL ÖZETİ



Deprem nedeniyle kitap okuma hızı düştü biraz. Yine de yılın ilk altı ayında 35 adet kitap okumuşum. Karin Slaughter, Lawrence Block, Jane Casey, Ayfer Tunç düzenli olarak kitaplarını okuduğum yazarlar. Göze çarpan kitaplar ise;

Kahramanın Sonsuz Yolculuğu-Joseph Campbell

Kıskançlık-Marcel Proust

Gönül-Natsume Soseki

Tutumlu Köpeğim-Bodo Schafer

Dünün Dünyası-Stefan Zweig

Osman-Ayfer Tunç


Geceleri film veya dizi izliyorum. İlk altı ayda 95 adet film izlemişim. Göze çarpanlar;

Güzel Bir Sabah (2022/Fransa)

Örümcek ve Kız (2021/İsviçre)

Causeway (2022/A.B.D.)

Yakın (2022/Belçika)

Kız (2018/Belçika)

Yüzücüler (2022/İngiltere)

Rye Lane (2023/İngiltere)

Hva Vil Folk Si (İnsanlar Ne Der?) (2017/Norveç)

Banshees of Inisherin (2022/İngiltere)

Aftersun (2022/İngiltere)


Dizilere gelince, yılın ilk altı ayında 53 adet dizi izlemişim. Avustralya, İtalya, Fransa, Romanya, Güney Afrika, Norveç, Danimarka, Almanya, Güney Kore, Avusturya, Pakistan, İrlanda, İsveç, İngiltere, A.B.D. dizileri. Göze çarpanlar ise;

Dead to Me (2019-2022/A.B.D./Suç komedisi ve dramı)

Waco (2018/A.B.D./Suç belgeseli)

Big Sky (2020-2023/A.B.D./Suç)

The Night Agent (2023/A.B.D./Casusluk, Aksiyon)

Liasion (2023/Fransa/Casusluk, Aksiyon)

Lidia Poet (2023/İtalya/Hukuk, Dönem/Biyografi)

Spy Master (2023/Romanya/Casusluk)

40 yorum:

  1. Çok tuhaf bir ilk yarıydı. Anlıyorum seni. Yine de iyi okumuş ve izlemişsin Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      evet yaaa 2.5 ay blog yazamadım, ilk defa oldu bu :)

      Sil
  2. Bu enerji ve çabayı takdir etmemek mümkün değil. Zor zamanlar ancak böylesi güzel uğraşlarla daha yararlı saatlere dönüştürülebilir. Sağlık elverdikçe okumak, yazmak ne güzel bir kültürel yatırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet yaa iyi ki kitaplar müzikler filmler diziler var :)

      Sil
  3. Çok iyi performans kutlarım. Benim pandemiyle okuma hızım düşmüştü tam bu sene başında toparladım diyordum ama depremle yine yerle yeksan oldu:( 35 kitap çok iyi hakikaten (Gönül'ü aldım yakında okuyacağım). Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      valla deprem 2.5 ay sarstı beni :)

      Sil
  4. Uzun zamandır kitap okumaya konsantre olamadım ne yazık ki ama okuduğun kitaplardan not aldım deep, okumayı isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      bazen okuyamadığımız oluyor ivit :)

      Sil
  5. Yapmayın şöyle listeler.
    Görünce asabımı bozuyor.
    😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      asaplarım bozuluyoooo :)

      Sil
  6. Ey maşallah dedim. Bende tık yok bu sene :(

    YanıtlaSil
  7. Yazıyı olurken listedeki ikinci kitabın ismi hislerime tercüman olmuş olabülür :D

    YanıtlaSil
  8. 35 adet kitap mı?.. Muhteşem!

    YanıtlaSil
  9. Resimdeki ortancalar çok güzeller. Ayrıca ilk yarıyılın performansı bana göre gayet verimli olmuş. Dizi olayı bende nerdeyse hiç yok ama bu yıl çocuklarla birçok film seyrettim ama not almadim. Kitap konusunda isesadece 20 tane okuyabilmisim. Kendime bazi seyleri cok da zorlamamak gerektigini soyluyorum artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz.

      ortanca evet komşunun bahçesinden :) ya senin çocuklar var buna rağmen senin performans her zaman iyi :)

      Sil
  10. Oooo maşallah, bence çok başarılı :) Ben bir yıl içinde anca bu kadar okurum, filmlerde bu kadar bile izleyemem sanırım. Dizi hele hiç izlemiyorum neredeyse. Çok çok az.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      okul bitti daha çok okursun artıık :)

      Sil
  11. Maşallah dizi ve film fazla izleyemiyor ama benimde şu ana kadar 62 kitap 16 dergi okumam var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      maşallah maşallah sanaaa :)

      Sil
  12. Çok iyi deep:)) kafanın ici kahraman doludur senin.kitap kahramanı, dizi kahramanı. Sorunsuz geçinip gitmeleri ne güzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      ha haa evet öyle vallahi :)

      Sil
  13. Big Sky'ı çok sevdim. ♥ Hatta devamının çekilmesini istiyorum.

    YanıtlaSil
  14. Bak ben daha hiç Ayfer Tunç kitabı okumadım Deep

    YanıtlaSil
  15. Ne yazikki kötü bir sene olarak devam ediyor 2023... Arada nefes almak için güzel kitaplar, filmler ve dizilere vakit ayırmak lazim.

    Aralarında okuduğum ya da izlediğim bir eser yok. Bu konuda ayrisiyoruz sanırım:) Yine de not ettiklerim var, emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil okur.

      kitap almak zorlaışıyor. yeni kitaplar 100-150 lira :)

      Sil
    2. Evet ne yazik ki böylede can sıkıcı bir durum mevcut. Yine de okumaya devam edeceğiz sanırım, bizim lanetimiz de bu olsa gerek :)

      Sil
    3. cahil okur.

      eveeet :)

      Sil
  16. Yaaa Deep çıtayı böyle yükseğe koyarsan biz napıcaz??? :D

    YanıtlaSil
  17. tarık.

    pekii tenk yuuu :)

    YanıtlaSil
  18. Bayağı verimli geçmiş bence:)

    YanıtlaSil
  19. müfred.

    bir maniniz eveet nostalji kitabı de mii :) ah evet o kitap öncelikleri ünlüdür hep bir şeyler öne çıkar. adem güneş bi bakyım piki :)

    YanıtlaSil
  20. Ben bu yıl okuma hızımdan memnunum ama pek bir şey izleyemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      olsuuun okumak daha keyifli zatensi :)

      Sil