22 Temmuz 2023 Cumartesi

BİR KİMYA MESELESİ

 



BİR KİMYA MESELESİ

Bonnie Garmus

Altın Kitaplar, 416 sayfa

Bol ödüllü, popüler roman ülkemizde de çok popüler oldu. Yakında dizisi de çekilecek olan roman eğlenceli, komik, zeki.

Oldukça kendine özgü bir roman kahramanı Elizabeth Zott. Kendisi bir kimyager ve çok başarılı. Açık sözlü, dürüst, cesur.

Bir bilim insanı o. Erkeklerin hakim olduğu bir alanda bir kadın olarak savaş veriyor. 1960 yıllarında. Üniversitede, araştırma merkezlerinde erkeklerin küçük gördüğü, taciz ettiği kadınlardan.

Hiç yılmıyor o. Kendini bilim insanı olarak görmeyen erkeklerle bilim dışında hiçbir şey konuşmuyor.

İşsiz kalınca ona televizyonda yemek programı yapması teklif ediliyor. Programda ciddiyetle yemekler yapıyor. Yemekleri kimya bilimi kurallarına göre pişiriyor ve tüm ülkede tanınıyor, kadınlar onu çok seviyor ve tariflerini uyguluyor. Formüllü tarifler.

Oldukça farklı bir kişilik olan Liz, yine kendisi gibi çok özgün bir kişilik olan ve Nobel adayı Calvin ile tanışıyor ve evleniyorlar. Kimyasal aşk yaşıyorlar ve kızları da onlar gibi bir dahi olarak doğuyor.

Bilim insanı ve aşık olarak bir çok olay yaşıyor Liz.

Merakla, ilgiyle okunan ve neşelendiren bir kitap.

Not:3/4

34 yorum:

  1. Hiç görmemişim bu kitabı, gerçek hayat değil ama kurgu hikaye değil mi? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      kurgu ivit. yazar, reklam, sinema, TV sektörlerinde kendisi de erkek egemenliğinden sıkılmış. o yüzden bu romanı yazmış. yazarken, annesini düşünmüş. annesi de bütün türk anneleri gibi bir anne işte. anneler annedir ya başka şey değildir. buna tepki olarak yazmış :)

      Sil
  2. İlgi çekici bir konusu varmış. Dizisi de eğlenceli olur muhtemelen. Teşekkürler öneri için :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Tanıtımını yaptığınız kitabın konusu çok güzel. Okumaya değer bir eser olarak görünüyor. Benim gibi okuma özürlülere tavsiye olunur. Kızlarının da bir dahi olarak dünyaya gelmesi pek şaşırtıcı değil. Ben kendi akrabalarımdan bilirim. Süper anne ve babaların çocukları da süper oluyor. 4 Çocuklu bir yakınımın çocuklarından ikisi doktor, biri öğretmen, diğeri de makine mühendisi.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      hımm genetik o zaman bu durum :)

      Sil
  4. Buna benzer bir film izlemiştim sanki ama adını çıkartamıyorum. Ama konusu güzel. Okurum da izlerim de ok :)

    YanıtlaSil
  5. Kalemine sağlık deep, bu kitabı hiç görmemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      bu günlerde çok popi :)

      Sil
  6. Konusu ilginç ve eğlenceli görünüyor. Bakayım.

    YanıtlaSil
  7. Böyle başarı hikayelerini severim Deep :)

    YanıtlaSil
  8. Dizisi çekilse oldukça komik bir dizi olacağa benziyor. :)

    YanıtlaSil
  9. Herkes bunu okuyorsan galiba, yüzüncü görüşüm kitabı. :)) Okur muyum bilmiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      zaman geçince okursun belki :)

      Sil
  10. Elimdeki kitap bitince ben de buna başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  11. Bu tarz kitapları severim. Eğlenceli olması da cabası...Listeme ekleyeceğim kitabı.
    Anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum size.

    YanıtlaSil
  12. Uzun zamandır bütün kitapçılarda reklamını görüyordum.Konusunu beğendim, bir ara bakacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  13. Ay bu tam benlik, okumak isterim Deepcim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Çok hoşmuş:))) tam dizilik, filmlik bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      eveet ne keyifli olur filmi :)

      Sil
  15. Ayy sabah Amazon'da görmüştüm gidip tekrar bakayım Bi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      çok eğlenceli zevkli roman yiaaa :)

      Sil
  16. instagramda herkeşler bunu okuyor :)

    YanıtlaSil
  17. Eğlenceli bir kitap arıyordum, hemen not aldım :)

    YanıtlaSil