23 Mayıs 2024 Perşembe

JAPON RÜYASI




Gece vakti. Kamp alanı. Dünyanın sonu gelmiş, Bir grup insanla göç ederek kamp kurarak yaşıyoruz.

Ağaçların arasında arp ve piyano bulduk. Bir de koi balığı havuzu var. Havuzdan su aldık, arıtıp içeriz diye. Bir köşede ateş yaktık. Hep sanki peşimizde bir şey var gibiydi, kovalanıyorduk sanki. Arp ve piyano çalıştım, Yunanca şarkılar söyledim. Çalabildiğimi bilmiyordum. Müzik bizi korur diye düşündüm. Peşimizdeki kötü şeylerden, olası hayaletlerden. Bir süre daha güvende oluruz. Ama korkuyorum da. İzleniyoruz.

Koi balıklarını topladım, kamptan ayrılmamızdan önce. Geride bırakamayız onları. Kim besleyecek! Bir kovaya koydum. Yolda yosun bulurum yediririm. Balıklar da gergin gibiydiler. Belki de bizi balıklar kurtaracaktı. Yola çıktık, bir at arabası ile. Arabanın üzerinde renkli fenerler vardı. Çünkü etrafta ışık yoktu başka. Yola çıkınca uyandım. Kasvete dayanamadım herhalde.

Yine uyudum tabii. Yüksek bir tepe üzerindeki bir köydeyim. Gündüz vakti. Masalsı bir Japon köyü.

Tepeden aşağı doğru iki sıra halinde birbirini takip eden teraslarla bağlıydı evler. Yani birinden çıkıp terastan geçerek bir alt sıradaki eve girebiliyordunuz veya doğrudan birinden çıkıp diğerinin çatı katına ufak bir köprüyle girebiliyordunuz. Bu iki sıra evin arasından da tepeden aşağı kadar su akıyor bazı yerlerde minik şelalelere dönüşüyordu. Bu iki sıra evin dış kenarlarından sonra da uçurum vardı iki tarafta da. Etrafta ağaçlar çiçekler yer bulabildiği yerden büyümüştü.

Evlerin çatıları altınlarla süslenmişti. Uçurumların olduğu yerler de bulutlarla kaplıydı. Evlerin arasından akan suların içinde koi balıkları yüzüyordu. Evlerden birinde uyandım. Baygın halde. Artık güvendesiniz dedi biri. Ne olduğunu anlayamadım. Japon evinin kapısından çıktım ve suya ulaştım. Balıklara dokunmaya çalışırken de uyandım.

40 yorum:

  1. Japonya, evler, renkli fenerler, su, ateş, balıklar, çiçekler, altınlar, müzik...
    Derinlemesine dopdolu bir rüya: Çatısı çıkmış dünyanın sonu değil de yeniden düzeleceğini müjdeler gibi... Keşke birileri hepimize "Artık güvendesiniz." dese.
    "Rüyalar gerçek olsa" bir şarkı adı mıydı...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ah evet yaaa rüyalar gerçek olsuuun :)

      Sil
  2. Deep;
    Hayır olsun inşallah. Senin rüyalarda benimkiler gibi. Arkası yarın çıkar kaç bölüm:))) Hahahahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      ya sahiden de gizem aksiyon fantezi her şey var :)

      Sil
  3. Ruyan hayır olsun inşallah deep :)

    YanıtlaSil
  4. Hayırdır hayra çıksın deep

    YanıtlaSil
  5. Senin rüyaların sanki hep bir dünyanın sonu temalı mı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      ha haa eveet amerikan veya japon filmleri gibii :)

      Sil
  6. Japon köyünde yaşamak güzel olurdu, evleri çok hoş bence. :)) Koi balıkları neymiş? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      koi balıkları çok şekerler :)

      Sil
  7. Yunancayı sökmüşsün Deep :)

    YanıtlaSil
  8. Keyifli gibiymişş rüya....

    YanıtlaSil
  9. Tavuklar bildiğin Türk tavuğu ama Deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      koi balığı canlı görsem çekcektim de rüyamda olmadııı :)

      Sil
  10. Yaa bana nedense huzurlu geldi bu rüya. Ben de sakura ağaçlarının altında kitap okurken kestireyim ve sonra bir tavşan görüp onu takip ederken... Ay bloğa mı yazsam ne yapsam :) Rüyalarını okumayı da çok seviyorum <3

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir rüya gözümde canlanan :)

    YanıtlaSil
  12. Rüyalar harikaydı deep. Merak edip koi balıklarını sordum google'a. Japon köyü, konumu hoşuma gitti. Ve rengarenk koi balıkları da. Azıcık daha uyuyabilseydin keşke 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. foto hasta siempre.

      keşke biraz daha yaşasaydım o köydee :)

      Sil
  13. ay bayıldım buna ben, resmini yapasım geldi, çok güzeldi eline sağlık Deepcim:)

    YanıtlaSil
  14. Rüya değil de ilginç bir kitap okuyormuş gibi hissettim :))
    Hayır olsun inşallah Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler.

      benim rüyalar ivit öyle :)

      Sil
  15. off bazen bir rüya görüyorum, anneme anlatıyorum, her seferinde bu kadar uzun rüya mı olur diyor. Bir de capcanlı ve aksiyon dolu oluyor. Seninkiler de öylee:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modern bayan darcy.

      ha ha haa senin de gece hayatın renkli desene :)

      Sil
  16. Anime gibi bir rüyaymış:)

    YanıtlaSil
  17. iki rüyanın da odağında koi balıkları var gibi rüya tabirine bakmak lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      yakında koi tavada yicez belkiii :)

      Sil
  18. İlk rüyada balıklardan etkilenmiş olmalısınız ki ikinci rüyada da görmüşsünüz sevgili deeptone. Hayır olsun. Gerilim dozajı yüksek filmleri sık izleyince rüyalara da yansıyabiliyor. Sizin rüyalarınızdan güzel senaryo çıkar kanımca. :)
    Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      ya sahiden de rüyalarım bol aksiyounlu, gizemli, fantastikli :)

      Sil
  19. İlginç bir rüyaymış 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil