17 Haziran 2024 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 252


Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyor ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu: "Nerdeee o eski bayramlar diyenlerden misiniz?"

Bayramlar minikken tatlı oluyor galiba. Büyükleri gezmek, harçlık almak veee bulduğun bütün çikolataları yemek, şekerleri yemek gibi. En azından 100 adet madlen yemek gibi bir günde. Şekerleri, çikolataları annemizin sakladığı yerlerden bulmak.

Babaanne yeter artık yiyemicem, sen hep çok koyuyon yemekleri, bitmiyor ki hiç. Anneanne bu neee, bu ayaklar ne arıyor tencerede? Korkunç yaa! Bunları mı yicez iğrenç! Ben ayak yemem. Tamam lahana sarması, kalburabasma çok iyi de bu ayak ne korktum ben.

Annee artık hep kavurma mı yicez? Evet kızım, bak iki deden de kurban kestiler. Komşular da kestiler. Baksana buzluk et doldu. Bu etler altı ayda bitmezler. Hep kavurma yiyeceğiz. Anneee hani sen demiştin ya pastırma yazı diye yakında gelcekmiş yaa pastırma yazı kavurma yazından sonra mı geliyor. Sonra puding yazı gelcek mi?

Anne yaaa, hani tatile denize gidecektik yaa! Neydi hani teyzemler tekel kampı mıydı neydi maliye mi demiryolları mı ne davet ettiler yaa bak ne dicem sen bu kavurmaları kavur hepsini şu saklama kaplarına dolduralım da tatilde yemek parası vermeyiz hep bunları yeriz. Kavurma yazında çıtır tavuk yemek olmaz şimdi de mi yaa.

Annee, aybaşında yoğurt alacaz değil mi? Siz hep hesaplıyorsunuz ya aybaşında robot süpürge alcaz, akıllı saat redmi alcaz, yoğurt da alalım mı? Ya yoğurt ucuz kızım yaaa! Anne ben yapay zeka istemem bayram hediyesi olarak bu yaz yatay zeka istiyom hep yatcam uyucam klimada anne çok sıcak.

Anneee bak akıllı bileklik ne diyor yaaa, kurbanları dağıtırken günlük yürüyüş hedefine ulaştınız. Bütün apartmanın etlerini ben mi dağıtıcam? Anne dağıtırım ben bu apartmanı, mafya kızı olcam ben yaa, zengin kocalı sarısı boyatcam saçlarımı, ben zengin olayım, herkes bana kurban olsun!

İyi payramlaar!

Zamanı olan ve isteyen herkes yazsın eski bayramlarııı, özlemleriii!

47 yorum:

  1. Değilim:) kendimi bildim bileli bu dini bayramlardan hazzetmem hele kurban bayramından. Yine de iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bayramlar artık tatil gezi fırsatı oldu zatensi :)

      Sil
  2. Yaaa, mükemmel bir özet olmuş gerçekten çok sevdim ve güldüm :) İyi payramlar <3

    YanıtlaSil
  3. Hiç demiyorum öyle:) ağaç ev sohbet konusunu görmeden neredeyse benzer bir konuda yazmışım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      aile için akrep derler ivit ivit :)

      Sil
  4. Öncelikle iyi bayramlar herkese.
    Ben şahsen bayramları sevmezdim ki hala da sevdiğim söylenemez. Gezmeyi çok sevmezdim, ayda yılda bir gördüklerinde boş boş sohbetler. Ee siz nasılsınız, havalarda şöyle oldu bla bla. Ay hele el o zorla el öptürmeler öyk, hala sevmem öpmemde.
    Otuz yıl önce de nerede o eski bayramlar denirdi, şuan da deniyor, bundan otuz yıl sonrada şuanki nesil aynısını diyecek. Çocukluğumda ki ramazan ve kurban bayramları çok daha farklıydı. Her yıl eskilerden birşey götürüyor. Benim için bayram = tatil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı ruh

      herhalde çocukluğumuzu anımsattığı için eski bayramları özlüyor veya özlemiyoruz :)

      Sil
  5. Ben çocukluğumda da pek neşeli bayramlar yaşadığımı söyleyemem. Çocukken bayramdan beklenen eğlencedir çünkü. Şimdiki bayramlar benim için daha iyi. Daha bilinçliyim bu konuda. Bayram yazımda paylaştığım gibi. Avamın bayramı başkadır, havassın bayramı başkadır nitekim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      herkesin çocukluğu neşeli olsun yaa :)

      Sil
  6. Bayramın mübarek olsun Deepcim :) Çocukken masum olduğumuz ve kendi dünyamızda yaşadığımız için çoğu şey sevimli geliyordu galiba. :) Bayram vesilesiyle yakınlarımızla görüşüp, sohbet etmek güzel bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      çocukluk en tatlı zamanımız :)

      Sil
  7. Ay ben de az önce peynir kutusunun üstünde bir çift taze böbrek gördüm de bu neee ay bunu buraya koymayin böyle yaaa diye soyleniyordum ahahaahshah hayırlı bayramlarrr müthiş bir yazı olmuş yine 🤍 o apartmana et dağıtan kız da hep ben olmuşumdur kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      hihi bayramlarımız birbirine benziyor demek ki :)

      Sil
  8. Çocukken işin hep eğlence tarafını görüyorsun. İnsan ilişkilerindeki karmaşa ve gerilim nedir haberdar değilsin, saf ve doğalsın. Bundan olsa gerek ahhh eski bayramlar diye diye nostalj yaşıyoruz hep. Bayram ziyaretleri ile yetişen nesil olduğumdan tatil modu açanlara anlam veremiyorum. Bu da insan ilişkilerinde kaybettiğimiz samimiyet ile alakalı sanırım. Bu sene ayrı geçiriyoruz bayramı ailecek, çok daha tatsız tuzsuz oldu bayram, ziyaretler eksik olmasa bile.

    Mutlu ve keyifli bayramlar deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      çocukuluğumuzu özlediğimiz için eski bayramlar iyiydi diyoruz işte :) tatlı olsun bayram madem bol tatlı yeseydiniz ailecek :)

      Sil
  9. Bugün bir bayram yorgunuyum sevgili Derin. Ama yarın mutlaka uğrayacağım. ( Sen de hep "tekrar gelicem" dersin ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözümde dururum. Henüz Bayram bitmedi, yarın mutlaka.
      Bağışlayınız...

      Sil
    2. Günaydın Derin, dün gece saat 23.00'de yazımı yayınladım.
      Sevgiyle, anlayışla nice bayramlara...

      Sil
    3. makbule abalı.

      hıhıms teşekkürler okuıycam ve linkini ekliycem buraya :)

      Sil
  10. https://evdeyazar.blogspot.com/2024/06/cocuklugumdaki-bayramlar-ozlemle-anyor.html

    sevgili evde yazar ın yazısısı :)

    YanıtlaSil
  11. https://www.mavianne.com/2024/06/kurban-bayram.html

    sevgili mavi anne nin yazısısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım deep çok teşekkür ediyorum
      senin yazın da beni gülümsetti
      iyi bayramlar

      Sil
    2. Hayırlı bayramlar ben sadece yorum yapıyoruz sandım meğer yazıyoruz sende burda paylaşıyormuşsun deep sağolasın ama linklere tıklayınca çıkmıyor

      Sil
    3. mavianne.

      pikiş ciciş :)

      Sil
    4. hümeyra özkan.

      artık iyi okur oldun sen deee :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      pikiş okuycam ekliycem :)

      Sil
  13. Ben de ayak almayayım. :))
    İyi bayramlar sevgili deeptone...Her gününüz bayram şekeri gibi tatlı olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      ha haa ayak paça kokoreç böbrek yiyemem ben de :) senin dee şekerlik :)

      Sil
  14. Hayır ya:) Her bayramın her dönemim kendine özgü güzelliği var:)

    YanıtlaSil
  15. Bayramın mübarek olsun canım. Kavurma yazına devam :)))) Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Tam bir bayram yazısı olmuş herkesin bayramı kendince farklıdır tabi bizim zamanımızdada şeker ve harçlık toplamak ne kadar önemliydi tabi ozamanlar 20 TL para bizim için çok şeydi şimdikiler yüzer ikiyüzer para alırken bizilere o bile çoktu kardeşlerimle bayramlıklarımızı giyer evde şekerleri yemeye başlardık küçük çantamız vardı kız kardeşimle bizim onu şeker ve harçlıkla doldurmaktı en büyük mutluluğumuz dedim ya 20 TL 30 TL falan okadar bile değil belki 10 15 çünkü birer ikişer TL verirdi veren tabi beş lira on lira verende oluyordu durumu iyi olan ve bizi çok seven komşularımız en çok çikolata verenleri çok severdim hani birde kare bayram çikolataları yokmu onların tadından yenmez ben kız kardeşim erkek kardeşim ve çocukluk arkadaşımız komşu kızı dördümüz beş altı apartmanı kapı kapı dolaşıp iyi bayramlar diye sırırtırduk allahım yaa gözümün önüne geldi bir an o halleerimiz😄🥹insan duygulanıyor tabbi
    - [ ] Sonra başlasın misafirlik telaşı biz direk anneannemlerde tooplammırız apartmanla bsyramlaşma bitince hop taksiyle oradayız dedemle anneannemin harçlıkları nekadar önemliydi bizim için onlarla birlikte küçük teyzem ve dayım bekardılar tabi 2005 yıllarıydı teyzemin bir tatlıları olurdu çok severdik dayımda bize çikolata dondurma alırdı hep misafirler gelene kadar otururduk dedemlerin dizlerinin dininde
    - [ ] genelde ilk biz olurduk teyzemlerin geleni gideni çok olunca anca grlebiliyorlardıtabi anne O konuda şanslıydı çünkü ya bi iki komşu on dakka oturur gider bide babamın kankası Ali abimizle Rükiye ablamız var onlar ve eltileri gelirler tatlı falan ikram ederiz muhabbet falan derken giderler sonra…dedemlerde herkes yavaş yavaş gelir kuzenlerimle bizi bir odaya koyarlar çocuklar olarak orda başlar kıyaslama büyük kuzenlerim daha doğrusu kuzenlerimin taraf olarak anne ve baba tarafları hepsi burda herkesten 5 er lira alsalar baya bi ederdi bizde dedemlerin verdiğini eklersek yine olurdu çok ama biz onları eve gelince anneme verirdik okul harçlıklarımız olarak ayırırdı kenara koyardı sağolsun bizde komşuların verdiklerini babamın verdiklerini harcardık ilk günden biterdi zaten …😌öyle işte bayramlar böyle geçerdi nezaman büyüdük çağ değişti bayramlarda çağ atladı gerçi hala büyüklerin eli öpülür anneannelerde toplanır ama eksik adetlerde olmakta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hümeyra özkan.

      çok teşekkür ederim bu yorumun çok mutlu etti çok da duygulandım yaa :) ne tatlı günlermiş :)

      Sil
  17. https://ucunkuslar.blogspot.com/2024/06/agac-ev-sohbetleri-252-nerdeee-o-eski.html

    sevgili öğretmenimizin yazısısı :)

    YanıtlaSil
  18. https://yuregiminiklimi.blogspot.com/2024/06/agac-ev-sohbetleri-252.html

    sevgili yüreğimin iklimi nin yazısısı :)

    YanıtlaSil
  19. şimdiye dek görebildiğim 5 kişi olduk yazan :)

    mavianne
    evde yazar
    yüreğimin iklimi
    makbule abalı
    deeps

    :)

    YanıtlaSil
  20. Gerçekten nerde o eski bayramlar. Kim aldıysa geri getirsin.

    YanıtlaSil