6 Haziran 2024 Perşembe

BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ 5



Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz devam ediyor. Her ay için temalar belirliyoruz, bu temalardan istediklerimizi veya hepsini seçip, izliyoruz, okuyoruz, dinliyoruz ve her ay sonunda yazıyoruz.Detayli bilgi ve etkinlik kuralları için tıklayın.

Mayıs ayı temaları; dram, tarihi, gotik, İrlanda idi.

Haziran ayı temalarımız ise korku, polisiye, gezi, çocuk. İstediğiniz temayı veya temaları seçebilirsiniz. Yazılarımızı da yaklaşık olarak 20 Haziran-10 Temmuz arasında yazabiliriz.

Mayıs için gotik temasından bir film İrlanda temasından da bir dizi ve bir kitap seçtim.


GOTİK

GEÇEN YAZ BİRDENBİRE

Suddenly Last Summer

Liz Taylor, 1959, A.B.D./İngiltere

Film, Güney Gotiği tarzında. A.B.D.’nin güney eyaletleri oldukça kendine özgü. Biraz da tutucu eyaletler. Louisiana gibi. Amerikan İç Savaşında da önemli rol oynayan bu eyaletler aynı zamanda ırkçı da. Köleliğin olduğu yöreler bunlar. İç savaş da zaten bu yüzden başlıyor. Bu bölgeler ayrıca batıl inanç dolu. Güney Gotiği bir edebiyat, sanat, müzik tarzı. Güneyin ruhu ile gotik elementleri birleştiriyor. Karanlık oluyor biraz tabii. Kötülük, korku, cinayet de haliyle.

Filmde, zengin bir kadın bir cerrah ile görüşme yapıyor, yeğenine lobotomi yapılmasını istiyor. Lobotomi, eskiden yapılan beyin ameliyatları. Hala, yeğenini akıl hastanesine kapatmış, ameliyat yoluyla iyice aklının gitmesini istiyor çünkü ortada mal mülk var. Kadın halasına rağmen bu ameliyattan kurtulmak istiyor. Doktor arada kalıyor.

Siyah beyaz, başarılı bir dram, gerilim. Not:3/4


İRLANDA

TOO GOOD TO BE TRUE

Gerçek olamayacak kadar iyi anlamında dizinin adı. 2024 yılı dört bölümlü mini dizi.

Konusu çok bilindik. Yine de bu tür konular hep izleniyor ilgiyle. Bekar bir anne çok zengin ve yalnız yaşayan bir adamın yanında işe başlar. Eve göz kulak olur, ev işleri yapar. Çocuğunu da yanına alır işe giderken. Ancak adamın gizemli yönleri vardır. Başlarda güvenilir ve çekici bir erkek iken tehlikeli olmaya başlar.

Estetik yönden zevkli olduğu için izleniyor ama unutulmazlardan değil. Not:3/4

BÖYLE KÜÇÜK ŞEYLER

Claire Keagan

Jaguar Yayıncılık, 85 sayfa

Small Things Like These, kitabın orijinal adı. 2024 yılında filme de çekildi. Başrolde Cillian Murphy (Peaky Blinders).

Jaguar Yayıncılık, Siren, Sel gibi en iyi kitapları yayınlayan yayınevlerinden biri. Bu roman da Keagan’ın diğer romanı Emanet Çocuk (Foster) gibi başarılı, sade, etkileyici ve kısa. Emanet Çocuk da filme çekilmişti ve film çok iyiydi (The Quiet Girl). O romanda koruyucu aileye verilen ufak bir kız vardı.

Bu romanda ise orta yaşlı bir erkek, Bill Furlong, odun kömür satıyor. Evli ve kızları var. Kendisi ona bakan bir kadının yanında büyümüş. Bol düşünen biri. Geçmişini, bugünü. Bir gün bir manastıra iş yaparken ufak bir kız görüyor. Kız korkmuş. Kızı manastıra yine götürüyor ama aklı kızda kalıyor. Manastırda çok sayıda kız var. Bunlar genelde hamile kaldıktan sonra buraya geliyorlar, burada çalıştırılıyorlar.

Yazar, ülkesinin bir yarasını anlatmış. 2000’lerden önceki yıllardaki bir İrlanda gerçeğini. Not:4/4

51 yorum:

  1. Bu projeyi hiç aksatmaman harika bence. Seni buralarda görmek bana hep samimi ve güzel duygular hissettiriyor. 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      bcp çok iyi bir etkinlik yaa çok faydalı, bizi zenginleştiriyor, birbirimizden farklı eserler türler yazarlar öğreniyoruz. 3 yıl oldu. ağaç ev de 5 yıldır sürüyor. bir de kelime oyunu var ona azcık ara verdim ama başlıycam yine :) teşekkür ederiim :)

      Sil
  2. Ay BCP yazımı yazarken temayı kontrol için geldim, aylık rapor sanıp tutuştum bi :D Neyse ki değilmiş, geç kalmamışım oley :D ay gotik temasını görünce, eskiden manyak bir japon dizisi izlemiştim :D Onu da mı yazsam acaba :D
    Öneriler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      geç değil, şimdilik, nurgül k, yüreğimin iklimi, ben yazdık :) yaz tabisidekuuu :)

      Sil
  3. Sondaki kitabı okuyacağım muhtemelen. Bu yazardan tek bir kitap okumuştum ama çeviriyi sevmemiştim. Başka bilindik kitaplarından okuyup karar vereceğim. Öneriler için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      claire keagan kitapları kısa ama yoğun, hep ödül alması boşuna değil, annie ernaux da aynı, kısa ama yoğun. ben de emanet çocuk önce izledim sonra okudum, bu romanı da önce okudum sonra izliycem :) evet sen mavi tarlalardan yürü adlı kitabını okumuştun, not almıştım, çeviri kötü olsa da okurum veya başka yayınevinden çıkmasını beklerim :)

      Sil
  4. Farklı ülkelerin, toplumların gerçek yanlarını, oradaki insanların düşüncelerini, sıkıntılarını okumak-izlemek çok etkileyici. Benim hiç yaşamadığım duyguları görmemi sağlıyor. Öneriler çok ilgimi çekti. Bakacağım. Özellikle film çok ilginç. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      evet evet farkll ülkeler evet :) okumanın faydası bu işte, bu şekilde insana hoşgörü sağlıyor ki :) film iyi ivit :) bişi bişi değil :)

      Sil
  5. Claire Keagan'dan okumak istiyorum epeydir ama bir türlü olmadı, Emanet Çocuk'u da biliyorum bu kitabı da not aldım bakacağım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      okurum bütün kitaplarını bu yazarın :)

      Sil
  6. Not aldım deep, bu yaz not aldığım filmleri izlemek, kitapları okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      yazın izlemek çok güzel eveeet :)

      Sil
  7. Gotik deyince aklıma Tim Burton geliyor :)

    YanıtlaSil
  8. Not aldım hepsini. Dizi kısa sanırım izleyeyim. Gerçi bu sıra nereye yetişeceğim şaşırmış durumdayım ama neyse:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      hehe kitap film dizi borsa ev iş kolay diyil tabii :)

      Sil
  9. Ayyy Deep ben farkında olmadan Haziranı yazmışım o zaman :)
    Olsundu! yeni bir yazı yazacağım özellikle Şubatı kaçırdığıma çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
  10. Diziyi not aldım arkadaşım, haziran teması da güzelmiş.

    YanıtlaSil
  11. İlk filmin konusu iyiymiş, merak uyandırıcı. :)

    YanıtlaSil
  12. Kitabı not alıyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Hepsi birbirinden güzel :) Başka yazan arkadaşlarımız yok mu Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      şimdilik yüreğimin iklimi, tefrika, bonheur, bez cadıları, sen, ben yazdık, okurix, fighting, makbule abalı yazacaklar :)

      Sil
    2. Liste paylaşacak mısın Deepcim :)

      Sil
    3. nurgül k.

      eveey. makbule abalı ile okurix yazıncaaa :)

      Sil
    4. Sabrına, enerjine, azmine ve vefana, dostluğuna, kararlılığına çok teşekkürler sevgili Derin. Kurallar arasında blog arkadaşlarımızın paylaşımlarına yorum yapmak da vardı değil mi!
      İlk defa bu kadar geç yazdım Her ayın son haftasında yazmış olurdum.
      Mayıs Ayının temaları çok düşündürdü beni. Dram yazmaya karar verince sınavlara öncelik verdim. Yazmayı düşündüğüm öyle çok konu var ki.
      Bir paylaşımda 3 ayrı temayı işleyen arkadaşlar olunca biraz motivasyon eksikliği yaşıyoruz sanırım! Sayende bloglar canlılığını hiç yitirmeyecek sanırım.
      Enerjin daim olsun. Ama yorumların neden önce spam kutucuğuna uğruyor, bir araştır lütfen.
      Teşekkürlerimi ileterek... Sevgiyle.

      Sil
    5. makbule abalı.

      blogu bloglarımızı hepimizi çok seviyorum ondan dolayı hep heyecanlı mutluyum burda. spam yorumlar benim bloguma da geliyor arkadaşlarımızdan. geçer bir gün. ben de her gün kontrol ediyorum spamı :)

      Sil
  14. Liz Taylor filmlerinin birçoğunu izledim ama sanki bu filmi kaçırmışım gibi geliyor bana. Bir türlü filmi hatırlayamadım. Sanırım en iyisi izlemek olacak. :)
    Kitaba da bakacağım sevgili deeptone.
    Teşekkür ediyorum kıymetli paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      izlenir hıhıms :) bişi bişi diyel :)

      Sil
  15. ilk filmi merak ettim Deepcim bakayım ona, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Deep TOO GOOD TO BE TRUE nasıl bir diziydi öyle
    Psikolojim bozuldu be! :))

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık güzel bir tanıtım olmuş yine . Yıllar önce Geçen Yaz Birdenbire izlemeye çalışmış ancak beni pek sarmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yoon joo.

      hımm evet eski filmler izlemek zor zaten :)

      Sil
  18. Yaa tema efsaneymiş😍Dizilere bakılır, teşekkürler🙂

    YanıtlaSil
  19. Claire Keegan'ı çok seviyorum. İki çevrilen kitabı da çok güzel. Şimdi mavi tarlalardan yürü kitabı elimde bir ara okuyacağım. Bu arada Jaguar cidden çok iyi bir yayınevi hiç sevmediğim bir kitap olmadı alıp da okuduğum. Bu kitabın kapağı değişmiş sanırım bendeki de bu kapak ama yeni kapakta da gözüm kalmadı değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önri makinesi.

      mavi tarlaların çevirisi iyi değilmiş. blog arkadaşımız ilkay söyledi :) keagan ve jaguar eveet dediğin gibi :) kapağa dikkat etmemişim :)

      Sil
  20. Çok faydalı etkinlikler bunlar canlandıralım Blogları ya gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      pikuuu canlandırırız tabiside :)

      Sil
  21. Yine yeni bir yazar öğrendim senden 😀

    YanıtlaSil
  22. Gotik teması çok ilgimi çekti bilseydim ben de yazardım senin seçtiklerin de çok ilgi çekici suddenly last summer'ı izleyeceğim büyük ihtimalle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrar.

      sonraki temalara katıabilirsin kii :) haziran ayı korku polisiye gezi çocuk :)

      Sil
    2. oo tam benlikmiş bakalım uyan bir şeyler izlersem yazarım <3

      Sil