19 Temmuz 2024 Cuma

FİLMLER 6

 


FESTİVAL FİLMLERİ

ROMY’NİN SALONU

Romy’s Saloon, 2019, Hollanda

Bir büyükanne ile torunu birlikte yaşarlar. Büyükanne bir kuafördür. Torun ona yardım eder. Büyükanne Alzheimer belirtisi gösterince torun onunla daha çok ilgilenir ve birlikte yolculuğa çıkarlar. Unutulmayacak insancıl filmlerden. Not:4/4


AKSİYON FİLMLERİ

MAYMUNLAR CEHENNEMİ: YENİ KRALLIK

Kingdom of the Planet of the Apes, 2024, A.B.D.

Bu kez maymunlar ele geçirmiş dünyayı, insanlar azınlıkta. Kendini peygamber gibi gören bir goril maymunları da insanları da yönetiyor. İnsanlar da iyi maymunlar da isyan ediyor. Keyifli film. Not:3/4


ROMANTİK FİLMLER

SEN İHTİMALİ

The Idea of You, 2024, A.B.D.

Nicholas Galitzine genç müzisyen, Anne Hathaway boşanmış, çocuklu anne. Genç erkek yaşlı kadın aşkı. Zarif, hoş film.Not:3/4


FRANSIZ FİLMLERİ

Mon Meilleur Ami, 2006

Daniel Auteuil başrolde. Bir adam, hiç arkadaşı olmadığını fark eder ve iyi bir arkadaş bulmaya çalışır. Anlamlı, tatlı film. Psikoloji dersi gibi. Not:3/4


SÖZ

A Promise, 2013

Birinci Dünya Savaşı öncesi Almanya. Genç bir kadın, yaşlı kocasının işlerine bakan genç adama aşık olur ancak savaş çıkar, savaşın bitmesini beklemek zorunda kalırlar. Zarif film. Not:3/4


BİYOGRAFİK FİLMLER

Genç Karl Marx

Le Jeune Karl Marx, 2017, Fransa

Genç Marx, karısı ve Engels’in hayatları, Marx’ın yoksulluğu. Unutulacak filmlerden değil. Not:4/4


POLİTİK FİLMLER

CENNETTE BEŞ DAKİKA

Five Minutes of Heaven, 2009,  İrlanda

Gerçek hikaye. İrlanda’daki din savaşlarında çekilen acılar. Etkileyici film. Not:4/4


MARK FELT

Liam Neeson, 2017, A.B.D.

Gerçek hikaye. 1970’lerde FBI başkanı olacak iken engellenen politikacının hayatı. Çarpıcı film. Not:3/4


MÜZİK FİLMLERİ

ENNIO

Guiseppe Tornatore, 2021, İtalya

Film müzikleri bestecisi Ennio Morricone’nin hayatı film severlerin kaçırmaması gerekenlerden. Not.4/4


CADILLAC RECORDS

Adrian Brody, 2008, A.B.D.

1950’lerde A.B.D.’de jazz ve blues müziğin yükselişi ve ünlü müzisyenlerin yaşamları. Müzikseverler için. Not:3/4

35 yorum:

  1. Not aldım Deep; bu hafta sonunu film izlemeye ayırmak istiyordum; teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      hepsi izlenir bunların :)

      Sil
  2. Benim sık kullanılanlarda DEEP diye bir klasör var senin bu yayınları oraya ekliyorum hemen:)) sağol tavsiyeler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      ben de senden film seçiyom zati :)

      Sil
  3. Alzheimer gitgide artıyor. Otizmin de artacağı söyleniyor.
    Aslında bir çok hastalık artmış durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ay yaa vallahi otistik doldu şehirler :)

      Sil
  4. Sen ihtimali adı güzelmiş hihihi. Nasip kısmet meselesi şekerim :)) ama çok yaş farkı sevmem ben yaaa böyle işlerde kızıyorum heee biraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      ya nasip ya kısmet :) bu yaş farkı moda oldu ivit hoş bişey değil tabii :)

      Sil
  5. Romynin salonu çok hoşuma gitti bu tarz filmleri seviyorum çok teşekkür ederim deeptone hanım bendende bir tavsiye hıçkırık adındaki hint filmi çok güzel hem dram hem komedi bir arada çok eğlenceli ve ders veren bir film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hümeyra özkan.

      hıçkırıkı çok severim, kaç defa izledim yaa :) izlemediysen sen de temple grandin'i izle madem :)

      Sil
    2. Olur tabiki ama önce romynin salonu o baya güzele benziyor☺️

      Sil
    3. hümeyra özkan.

      romy nin salonu çok anlamlıııı eveey :) sen insancıl filmleri seviyosun yani belliii :) the quiet girl de sana uygun o zamansa :)

      Sil
    4. Teşekkür ederim ☺️ ohalde ona da bakarım

      Sil
    5. hümeyra özkan.

      oleey yaşasın filmler yaşasın bloglar :)

      Sil
  6. Hiçbirini izlemedim. Bazılarını not ettim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Romy’s Saloon,Le Jeune Karl Marx,Five Minutes of Heaven benlik filmlermiş. sıraya soktum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      ah yaa mükemmel filmleer :)

      Sil
  8. Hafta sonu bunlara bakayım. Sıcaklardan insanın canı bir şey yapmak istemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      evet yaaa duş yapmak ve uyumak istiyom sadece :)

      Sil
  9. Anne Hathaway severim, Sen İhtimali'ni kesin izleyeceğim. Diğerlerini de not aldım. Film izlemek isteyince bulmak zor oluyor çünkü, teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  10. Ne ararsan var :) Teşekkürler Deep sayende bir sürü yeni dizi, film ve kitap öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      eveey her türden izliyom :) bu listede, romy nin salonu, genç marks, cennette 5 dakika çok çok iyi filmler :)

      Sil
  11. Müziğin dehası Ennio Morricone demek, sinemanın dehası Sergio Leone filmleri demektir bence. :) Ennio belgeselini izlemelerini ben de tavsiye ederim.
    Maymunlar Cehennemi Yeni Krallık filmini izlemeye fırsatım olmadı. İlk üç seriyi izlediydim. Son seriyi izlemezsem yarım kalacakmış gibi geliyor bana. :)
    İzleyen gözlerinize sağlık olsun sevgili deeptone. Değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      ennio, leone ustalar ivit :) bu maymunlar filmi de iyi ve bol aksiyonlu :) bişi bişi diyel :)

      Sil
  12. Çok güzellermiş, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  13. Sen İhtimali filmini izledim. Gerçekten tam bir watty kurgusuydu. Klişe şeyleri seven ben bile dayanamadım. Anna Hathaway'in kendisini bu film için harcadığını düşünüyorum. Kendisini çok severim ama film gerçekten kötüydü.

    YanıtlaSil
  14. Sen İhtimali filmini izledim ve ben çok beğendim. İnternette kötü yorumlar vardı ama ben beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      kız güzel oğlan güzel, görüntüler güzel, ondan :)

      Sil
  15. the idea of you değişikti evet, eline sağlık Deepcim:)

    YanıtlaSil