18 Temmuz 2024 Perşembe

YARI YIL ÖZETİ



KİTAPLAR

En büyük keyif kitap okumak. İyi kitaplar okumak. 14 adet kitap okumuşum.

Yılın ilk altı ayında Claire Keagan, Annie Ernaux, Agota Kristof gibi yazarları okudum. Üçü de en iyi edebiyatçılardan. Dag Solstad da.

Taylor Jenkins Reid’in Daisy Jones and the Six adlı biyografik romanı çok keyifli idi. Blog arkadaşımız Duygu’nun Şifacının Kalbi, heyecanlı, sürükleyici idi. Bir blog arkadaşımızın babasının yazdığı Sempatizan adlı roman da keyifli ve nostaljik idi.


FİLMLER

83 adet film izlemişim. Bunların bir kısmı Oscar adayları. En iyi filmler:

Kardeşlerim ve Ben (2021/Fransa/Dram)

Paris Hatıraları (2022/Fransa/Dram)

Machuca (2004/Şili/Tarihi Biyografi)

Past Lives (2023/Güney Kore/Dram)

The Teacher’s Lounge (2023/Almanya’Dram)

Baby Teeth (2019/Avustralya/Komedi)

American Fiction (2023/A.B.D./Komedi)

The Holdovers (2023/A.B.D./Okul)

Anatomy of a Fall (2023/Fransa/Dram)

The Zone of Interest (2023/Polonya/Savaş)

Mary and Max (2009/Avustralya/Animasyon)

Fallen Leaves (2023/Finlandiya/Komedi)

Comandante (2023/İtalya/Savaş)

The Last Hangman (2005/İngiltere/Biyografi)

Suçsuz Adam (2022/Slovenya/Dram)

Altıncı Kattaki Kadınlar (2010/Fransa/Komedi)


DİZİLER

46 adet dizi izlemişim. En çok Avustralya, İsveç, Kore, Kanada, Japonya, Fransa, Polonya dizileri. Bunların dışında Pakistan, Endonezya, Singapur, İrlanda, Estonya, Almanya, Rusya, Hollanda, Çin, Avusturya, İngiltere, A.B.D. dizileri de var.

Tür olarak da, anime, gizem, aşk, komedi, gerilim, suç, polisiye, dram, göçmenlik, aile, adli tıp, psikoloji, terör, politika, hukuk, seri katil, romantik komedi, mafya, finans, spor, fantastik, gençlik, gerçek olay, aile işi şiddet, felaket,

En iyiler ise;

Lessons in Chemistry (2023/A.B.D./Komedi)

Pax Masilla (2023/Fransa/Polisiye)

Borje (2023/İsveç/Spor)

Boy Swallows Universe (2024/Avustralya/Dram)

Asfalttaki Kan (2023/Rusya/Dram)

Heder (2022/İsveç/Hukuk)

Safe Home (2023/Avustralya/Aile içi şiddet)

North Shore (2023/Avustralya/Siyasi Komplo)

Harrow (2021/Avustralya/Adli tıp)

Bad Banks (2020/Almanya/Finans)

Love Between Fairy and Devil (2022/Çin/Fantastik)



Beef (2023/Kore/Gerilim)

A Killer Paradox (2024/Kore/Seri Katil)

Hometown (2021/Kore/Terör)

Castaway Diva (2023/Kore/Müzik/Komedi)

55 yorum:

  1. Hey maşallah :) Yine hiç imrenmedim, hiç kıskanmadım ühü ağlayacağım az kaldı :) Gerçeken hayranım bu yönüne 👏
    İzleyecek birşeyler arıyordum iyi oldu paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı ruh.

      kitap müzik sinema tutku oluncaaa :)

      Sil
  2. Şimdi yazını okuyunca usulca sıvış dedim kendime:) Senin performansa bakınca yüzüm kızardı. Dedim hiç bahsetme kendi izlediklerinden:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yalnız değilmişim :)

      Sil
    2. buraneros/kırmızı ruh.

      yorumlar bitince bahman ghobadi nin yarım ay adlı filmini izliycem, ayda bir kez izliyorum, gülmek için :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. gul akça.

      yok ayol az kitap okumuşum, farkında olmadan, sadece iyi edebiyat okuycam ve ingilizce okuycam diyince az olmuş sanırımsam :)

      Sil
  4. 14 kitap, 46 dizi ve 83 film. Bu ne güzel rakamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ali d.

      yok yaa kitap 30-40 olmalıydı, düşmüş okuma hızım bu sene, şimdi ikinci yarıda hızlanıp yakalarım iyi performansı :)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Bu kadar kısa bir zaman içinde, o kadar kitap okumak, film ve dizi izlemek; size MaşAllah diyelim de nazar değmesin. Tebrik ederim yani. Keşke ben de okuyabilsem de bir tane okuyabilsem. Hadi film ve dizi izlemek, kitap okumaya göre bir nebze kolay; bir taraftan dizi ya da film izlerken, bir taraftan da işini yapabilirsin. Ancak, kitap okumak öyle değil, tüm dikkatini kitap okumaya vereceksin, adeta sayfalara ve satırlara mıhlanacaksın, mıknatıs gibi yapışacaksın. Yoksa, kitap okumuş sayılmazsın.
    Okuduğunuz kitaplar, izlediğiniz film ve dizi bilgi pasylaşımı için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ra55.

      hımm, dizi veya film izlerken başka hiçbirşey yapmam, ışıkları perdeleri kapatırım karanlıkta izlerim, tam konsantrasyon ile :) kitap okurken de konsantrasyonum çok yüksek, metroda bile okuyabilirim ve hiç bir dış ses duymam :) teşekkür ederiim :) bunlar en sevdiğim uğraşlar, çocukluğumdan beri değişmedi :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      kitapları filmleri müzikleri her şeyden çok sevmek :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      bu listede, ilk baştaki yazarlar mükemmel :) filmlerin hepsi güzel, suçsuz adam ike baby teeth ise gözdelerim :) dizilerden ise sondaki çin dizisi şaşırtıcı derecede güzel :)

      Sil
  8. 14 kitap senin için az gibi geldi bana, emin misin? :)
    Dizi ve filmlere daha çok ağırlık verilmiş sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      en az 30 kitap olmalıydı. ben de şaşırdım az olmasına. diziler filmler benim için kitaplar kadar önemli değil. şimdi yılın ikinci yarısında kendime ceza verdim, bu açığı kapatmam gerekiyor :)

      Sil
    2. :)
      Blog yazıları da okuyoruz zaman zaman onlar bir sınıfa girmiyor tabi.

      Sil
    3. müfred.

      eveeeey :)

      Sil
  9. İnsan okumalı ve okudukça farkındalığı gelişmeli. Bir gün senin gibi olmak dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ali yıldız.

      okudukça hoşgörümüz artıyor :)

      Sil
  10. Snooker Şanghay Masters başladı yarı finallerdeler haber vereyim dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      teşekkürler pikiii :) fransa bisikleti izliyorum, pogaçar, wan art, evenepol :) izlerim hemen bilardoyu da :) haydi selby haydi robertson :)

      Sil
  11. Heder'i izledim ben de sevdim. Epey iyi izlemişsin.

    YanıtlaSil
  12. seyir için daha müsait bir ilk altı ay olmuş gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      o nedenle azaltayım izlemeyi :)

      Sil
  13. Güzel yorumun için teşekkür ederim. :) 20 civarı kitap okudum ben de henüz.

    YanıtlaSil
  14. Harika yazarlar okumuşsun, filmler ve diziler de öyle. baktım şimdi seyretmediklerim var, biraz inceleyip seyrederim bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      hıhım ivit harika liste oldu buuu :)

      Sil
  15. Dolu dolu bir yarı yıl olmuş. Oscar' lı filmleri ben de izliyorum ama o kadar güzeller mi bilemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      oppenheimer, barbie filan kötüydü ama iyiler de vardı, öğretmenler odası, zone of interest, american fiction gibi :)

      Sil
  16. Aralarında bilmediklerim vardı, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  17. Diziler başta olmak üzere, hepsine maşallah :) Sonra filmlere bakmaya geleyim :)

    YanıtlaSil
  18. Uzuuuun bir reading slumptan çıkıp bu posta düşmek şahane hissettirdi. Hemen notlarımı alıyorum. Benim temmuz ayı performansım kitap için 5te takılı kaldı 5 günüm var okudum okudum. Ne kadar çok 5 dedim yaa.. Bu arada aranıza yeni katıldım orantısız saçmalama potansiyelim var fghjkl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikir baloncusu.

      ayda 5 kitap fena diyil :)

      Sil
  19. Maşaallah verimli geçmiş :) Hepsi birbirinden iyi. Bu arada ben Temmuz Bcp yazdım Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      heyoooo aferiiin :)

      Sil
    2. Rica ederim canım. Bundan sonra hep yazacam inş :)

      Sil
    3. nurgül k.

      pikikiii :)

      Sil
  20. Harikasın Deeepcim bravo:)

    YanıtlaSil
  21. Size katılıyorum, kitap okumak en büyük keyiftir. Üstelik zamanı, yeri-yurdu sınırsızdır. :)
    Kitap her daim okunur da bunca film ve dizileri hangi ara izlediniz, şaştım kaldım. Bravo size sevgili deeptone! İzleyen, okuyan gözlerinize, aklınıza sağlık olsun.
    Çok değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      geceleri film ve dizi izliyorum, her gece, haftasonları ise gündüz de izliyorum :)

      Sil
  22. 83 film mi! Vay be deeps. Ben hayatımda bu kadar izlememişimdir. Tebrik ediyorum. Emeğine sağlık! :)) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      her gece film veya dizi izliyom işte :)

      Sil
  23. Bende de tam tersi kitap çok, izlemek az 🤣

    YanıtlaSil
  24. Claire Keagan, Annie Ernaux benim de en sevdiğim yazarlar listesinde. Ernaux bu yılın keşfi oldu benim için, şimdiden iki kitabını okudum ve bayıldım bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      eveeey eveeey keagan da ernaux de okumaya doyulmuyor :) keagan'dan uyarlanan film de nefisti amaa, sessiz kız :)

      Sil