7 Ocak 2020 Salı

Hayat Bir Roman





Annemler, denize doğru inen sokaklara koridor diyorlar. Evden çıktım, yan koridordan aşağı, denize indim. Yüksek apartmanlı caddelere de tünel. Sanki, bir tünelde gidiyor gibi oluyormuş.

Yola çıkarken yolluk yapılır ya, çantaya veya poşete konur. Ona da, ver yolluğu, arkama koy, diyorlar. Çantama koy anlamında. Annem, komşu gezmesine çıktığında, boğaz vapuru gibi her limana uğradım, diyor. Bütün komşuları gezdim.

Bana simit aldığında, al bu simiti, çayla kemir diyor, annem. Annem, babama bir film sordu. Hani , bir araba vardı, hızlı gidiyordu, kaza yaptı, o anda da bir şarkı çalıyordu, hangi filmdi o, dedi. Babam da, ya öyle yüzlerce film var, filmin konusu bu mu yani, diye yanıtladı.

Annem, bir iki ay önce, bir otobüse binmiş. Şoför yorgun görünüyormuş. Şoföre, nasılsınız bugün, demiş. Şoför de, hiç bana kimse soru sormuyor, demiş. Sonra, geçende, otobüse binecekken, yetişememiş, otobüs biraz ileride durmuş, annem koşmuş, binmiş. Aynı şoför, sizi unutmadım ben, hatta o akşam eşime de anlattım. Bana hatır soran ilk yolcu diye.

Böyle, günlüğümü açıp okuyunca, görüyorum ki, anlıyorum ki, bir kişi, bir kişinin kalbi, aklı, ruhu var ama birçok hikaye yaşıyoruz bizler bu hayatta. Bir kalp ama birçok hikaye. Günlerimiz hep minik hikayelerle geçiyor. Bir kişinin hikayeleri diğer birçok kişinin hikayeleri ile birleşiyor.Bütün hikayeler toplanıyor, hepsi bir bütün oluşturuyor. Bir roman haline geliyor.

Hayat bir roman, bizler de kahramanları.

72 yorum:

  1. Önemsiz gibi görünen bazı şeyler aslında başkaları için ne kadar anlam ifade ediyor. İnsanların kalbine dokunan anları çok seviyorum, umarım hep iyi kahramanlarla karşılaşırız. :)

    YanıtlaSil
  2. Hayatta iz bırakmak işte. Annen şoförün hatırını sormuş. Küçük bir söz ama şoförde iz bırakmış, unutmamış, mutlu etmiş, etkilenmiş, eşine anlatmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      ivit minik detayların etkisii :)

      Sil
  3. Avustralya'da otobüse binildiğinde günaydın, merhaba denir, inerken de "teşekkür ederim" denir, istisnasız herkes yapar bunu. Memlekete taze dönmüş bir zamanımda ağzımdan kaçtı, ayıpmış gibi geldi. yalnız değilmişim demek ki.. Annen iyi ki var! Uzun sağlıklı ömürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denize bakan ev.

      bizim ülkede merhaba dersen öldürülebilirsin bile belli olmaz yani :)

      Sil
  4. koridor ve tünel ne güzel benzetmeler boğaz vapuru gibi komşu gezmesi tatlış biri annen :) sonda yazdıkların ne hoş ben de benzer şeyler düşünürüm hep :) insanlara bir merhaba veya iyi günler veya nasılsınız demek çok çok büyük etki yaratabiliyor belki o kişinin günü çok gölgeliydi ama bir söz bir hatır sorma onu aydınlatabilir bunlar önemli şeyler :) vee foti çok güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      olabiliyo eveet :) begonviller eveeey :)

      Sil
  5. Büyük olmasına gerek yok ama o romanı bir sürü güzel şeyle doldurabilmek, işte bütün mesele :)

    YanıtlaSil
  6. tersinden bakınca; "başkalarının hayatlarını merak ediyorsanız, dedikodu yapmayın, roman okuyun" diyenler haklı sanırım :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Evet ya bunu ben de düşünürüm bazen.Hiç tanımadığımız kimselere karşı davranışlarımız onlarda nasıl iz bırakıyor.Mesela uzun yol otobüsünde yanımızda oturan kişi veya bir şey ikram ettiğimiz turist...Hepimiz bir başkasının romanındaki ayrıntılarız aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      evet bazı minik anlar unutulmuyor de miiii :)

      Sil
  8. Eveettt hayat bir roman, bizde kahramanları👍👍Vee annen çok şeker 🤗

    YanıtlaSil
  9. Ne renkli annen var,ona çekmişsin sanki:)

    YanıtlaSil
  10. Fotoğrafı görünce.. ne güzeldir begonviller :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de özellikle tanımadığım insanlarla sohbet etmekten zevk alıyorum. Hiç tanımıyor olsan da o an o insanla birşeyler paylaşmak harika.

    YanıtlaSil
  12. ne güzel günlüğüne böyle şeyler yazman.. okuması çok zevkli:)

    YanıtlaSil
  13. Evet otobüs şoförlerini özellikle görmezden geliyoruz sanki ne fena

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      yaa sanki onnar insan değil de makine, ivit :)

      Sil
  14. Artık tanımadığımız birine selam vermek, hal hatır sormak da risk. İnsanlar o kadar mesafeli ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi.

      ya korkuyoz de mi, ya manyak biriyse yaniii :)

      Sil
  15. "Günlerimiz hep minik hikayelerle geçiyor. Bir kişinin hikayeleri diğer birçok kişinin hikayeleri ile birleşiyor." HARİKASINNNNN

    YanıtlaSil
  16. Kesinlikle hepimizin hayatı küçük küçük hikaye tuttuğun günlükler sayesinde sen unutmuyorsun her küçük detay burada (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      eveey günlük yazmak ne güzel de mi bu yüzdeeen :)

      Sil
  17. Bazen yüzüme bön bön bakan olsa da bu alışkanlığı ben de devam ettiriyorum. Bir merhaba, almayı bilene soğukta içilmiş sıcacık salep gibi gelir gibime geliyor çünkü bana öyle geliyor ;))

    YanıtlaSil
  18. minik ve güzel hikayeler biriktiririz umarım deepcim :)
    hal hatır sormak önemli tabii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      işallah işallah :)

      Sil
  19. artık kimse,kimseye hal hatır sormaz oldu :(

    bir şeyleri,bir yerlerde yanlış yaptık ama nerede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      valla bizim ülke artık çok tehlikeli oldu :)

      Sil
  20. Çok doğru hayat bir roman, keşke her sayfayı güzel şeylerle doldurabilsek. Dün önümde 5.sınıf olduğunu tahmin ettiğim bir grup çocuk gidiyordu, ellerinde abur cubur bir tanesi elindeki kutuyu düşürdü çocuk hemen aldı, ben belki bitmemiştir dedim (ne kötüyüm)sonra iki adım ötedeki çöp kutusuna atınca, yetişip teşekkür ettim tebrik ettim çocuğu yüzü bir madalya takmışım gibi ışıldadı kocaman gülümsedi, iyiyi takdir etmeli, farkında olduğumuzu söylemeliyiz, çok görüyorum yiyip hoop yere atanları, artık atmaz bence :)öyle bir sayfaydı işte bu benim romandan :)

    YanıtlaSil
  21. Çok sevdim bu yazıyı ❤️❤️ Hayatlara dokunabilmek güzel şey :)

    YanıtlaSil
  22. Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      bütün anneler güzeldir yaaa :)

      Sil
  23. Vallaha bizim burada otobüs şoförleri ile konuşulmuyor. Adamların etrafında görünmez itici bir kalkan var sanki. :)

    YanıtlaSil
  24. bence de hayat bir roman, yazdıkların gözümde canlandı sanki :)

    YanıtlaSil
  25. hayat bir roman ve bizler farkında olmayan kahramanlarıyız

    YanıtlaSil
  26. Aslında böyle detayları hiç bir insan unutmuyor. Tıpkı o şöför gibi 👍

    YanıtlaSil
  27. Günümüzde kimsenin kimseye tahammülü yok hal hatır sormayı bıraktık vallahi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia saray.

      evet ya korkuyoz zaten herkesten :)

      Sil
  28. bazılarının romanı baya sıkıcı yalnız...

    YanıtlaSil
  29. Bugün kitap okurken şu satıra denk geldim: "İnsanların dünyadaki günleri sayılıdır, unutma, sen sen ol, o sayılı günleri onlar için hoş kıl." Aklıma senin bu yazın geldi Deep, daha önce yorum yapmıştım ama bu da burada dursun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap gizi.

      ay çok güzel, unutmayalım bunuuuu :)

      Sil
  30. Bu yazıda benim hayatımda, romanın o kalbimizi ısıtan kısmı galiba. :D Ne güzel yazmışsın. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      ne tatlı bişey söledin kiii :)

      Sil
  31. Aynen öyle Deep, te kişi bir çok kişinin hayatına dokunabiliyor. Anneni takdir ettim. Hiç aklıma gelmez otobüs şoförüne hal hatır sormak, ne güzel yapmış :)

    YanıtlaSil
  32. hayat bir romanmış gerçekten öyle,şoföre hal hatır sorma bizim aneyde de var,ne tesadüf..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      aa iyiymiş yaa annen de demekkii :)

      Sil
  33. Anneni anneme benzettim Deep eğlenceli bir karakteri var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajlı yorum.

      oleey yaşasın anneleer :)

      Sil
  34. müfred.

    öyle oluyol hıhım ivit :)

    YanıtlaSil
  35. darren burch.

    flowers, hıhıms :)

    YanıtlaSil
  36. Artık üst komşusuna bile hal hatır sorulmuyor maalesef. İnsanlar selamlaşmadan yanyana geçmeye başladı, çok üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      öyle olduk vallahi, herkesten korkuyoz artıkın :)

      Sil
  37. Her günümüz ayrı bir hikaye deep haklisin 💞

    YanıtlaSil