11 Mart 2021 Perşembe

GÜNCE

 


Tekne gezintisi yapmıştık ailece. Tekne gezintisi hoş olsa da bir dezavantajı oluyor. Sürekli teknedesin, aile içinde tartışma çıkınca tekneden inip gidemiyorsun.

Muzlu süte hep sütlü muz diyorum. Muzu daha çok sevdiğimden yani.

Gök gürültüsünden her zaman korktum. Gök birden çatlar patlar ya ışıklar çıkar yıldırım düşer, insan o anda kendini küçük ve çaresiz hissediyor.

Kene de fena bir şey. Bazen bahçeden balkondan gelir, asılı çamaşırlara yapışır içeri girer, hava rüzgarlıyken, serçe tırnağı kadar büyük bir böcek. O çamaşırın içinde kumaşla sıkıştırıp ona hiç dokunmadan öldürmek en iyisi.

Babaannem hep der, birine kızacaksan bile kibar kibar fırçala. Babaannem herkese oğul, torun, hala, teyze, dayı der, isimleriyle seslenmez, sadece bana ismimle seslenir.

Bir kere bol nohut yemeği ve bulgur yiyip ardından denize girmiştim ve dubaya yüzdüğümde hepsini orda çıkarmıştım. Pattisli, ıspanaklı börekleri severim. Bir de aydede böreği var, D şeklinde olan.

Bazen görüyorum migreni olanları, kafalarına bir bez bağlayıp karanlıkta yatıyorlar, eskiden migreni olanların kafasını delerlermiş. Eski tıp fenaymış.

Ne güzel çikolata çeşmeleri vardı, adam çeşmeyi açardı, kaba çikolata akardı, tüp çikolata vardı. Bazen bir kitap okursun, film izlersin, güzeldir, hüzünlüdür, pasta gibidir, vişnesi yanlışlıkla yere düşen bir pasta gibidir.

Rüyamda yürümeyi yeni öğreniyordum, bebek gibi adım atmaya çalışıyordum, bahçelikli bir yerdi, güneş de çok tatlıydı, parlak ve yakıcı değildi yani güzeldi bir de Elon Musk mı ne bir adam var ya o aslında siyah bir kadınmış, rüyamda gelip bana kocaman bir elmas verdi, yürümeyi öğrendim diye.

54 yorum:

  1. sütlü muz iyidir bence dee ah o gemide olmak vardıı şimdii maviş maviiş :D çilek bebek ne güzeel :D yaa kene çok korkarıım oyy korkunç bişii :D kibar fırçalamak hmm saçını çekmek gibi mii :D yemek yedikten hemen sonra yüzme diye bu yüzden diyorlar demek ki kıyamam :) aydede böreği de gece gece canım çekti olamaaz :D tabi yaa eski tıp çok vahşi çözüm bulamadıklarında kafa deliyorlarmış :) ah vişneli pasta hayat da di mi vişnesi düşmesin amaa :) elon musk elmas vermesi iyi bişi herhalde ne değişik rüya o öyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      çilek bebeeek, piremses kardeş ece oooo :) hayatın fişnesi düşmesin noluuur :)

      Sil
  2. Yine çok tatliş bir rüya gormussun:) Yatağa ne hayallerle gidiyorsun böyle:) Böyle güzel rüyalar bana da uğrasa keske;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten çapkın.

      ben görmezsem sonra rüyalarımı başkaları görür olmaaaz :)

      Sil
  3. Gök gürültüsünden ben de korkarım ama çaktırmamaya çalışırım:-) Ayrıca çocukluğum da en büyük hayalim çikolata havuzunda yüzebilmekti:-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata havuzunda yüzebilmek:)

      Sil
    2. szgnbsl.

      çikolata havuzu evet evet :)

      Sil
    3. gülten çapkın.

      bencesi de en güzel hayal :)

      Sil
  4. Çikolata çeşmeleri, eveett 🙂
    Gök gürültüsünden hiç korkmadım insan gürültüsünden korktuğum kadar.

    YanıtlaSil
  5. Tüp çikolata:D çocukken ne kadar severdim,muzlu süt adana da çok ünlü bir yer var şehre gelen herkesi oraya illa ki götürürler nedense evde annemin yaptığı muzlu sutun yerini tutmuyor gibi gelir bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      anne muzlu sütü daha güzeldir tabiiii :)

      Sil
  6. Kalabalık gezintiler pek hoş olmuyor, her kafadan bir ses, teknede de elin kolun bağlı kaçacak yer yok:)

    YanıtlaSil
  7. muzlu sütten bahsedince kokusu burnuma geldi sanki :)

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. evi erlinda.

      yep, thanx, strawbbery baby hihi :)

      Sil
  9. Tüplü cikolata var yine. Ozmonun yeni çıkmış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      ozmo, bakarım tenk yuuuu :)

      Sil
  10. Kafasına bez bağlayıp karanlıkta yatan migrenlilerden biri benim :( daha dün gece tuttu hatta... kafa delinmesini ilk kez duydum iyi ki o zamanlarda yaşamamışım :’)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğaçeşnicisi.

      oy geçmiş olsun yaa sana işallah sürekli olmaz ağrıların.

      Sil
  11. Muzu çok sütü azsa puding misali:)
    Eskiden rahmetli anneannem yapardı başı ağrıyınca, çatkısını çatardı başına.. Başkalarında da vardı. İlaç yokluğunda n'apsınlar.Şimdi ilaç var ama bazen benimde bağlayasım geliyor.
    Ne yersen ye tok karnına girersen denize, salda aynı şey hep olur:(

    YanıtlaSil
  12. çikolatalı, filmli rüyaları severim.

    YanıtlaSil
  13. Böceği sirkele uçsun gitsin...

    YanıtlaSil
  14. Çocukların en çok sevdiği şeylerden biri olsa çikolata. Hatta çikolata alan kişi daha da çok sevilir.:) Anlatımınız çok hoş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeymanur çalışkan.

      tabii yaa çikolata hıhım eveey :)

      Sil
  15. Oh the trip sounds good
    xx

    YanıtlaSil
  16. Kafayı deldirmek mi??? Amanın

    YanıtlaSil
  17. şu tekne gezintisi ile ilgili söylediğine çok güldüm, gerçekten öyle :)) iyi tespitti deep

    YanıtlaSil
  18. Çocukken tüplü çikolatayı çok severdim. Bodrum'da bir tekne gezisine çıkmıştık. Kafayı bulanlar, deniz tutanlar arasında kaldım, çıkaran çıkarana... Kaçmak istesen nereye kaçacaksın, çok fena:)

    YanıtlaSil
  19. Önceleri ne çok çıkardı kene haberleri TV ye, bir adamın kulağından kene çıktığına dair bir habere denk gelmiştim çocukken, epey ürkmüştüm hala unutamamışım. Ama tabii bu korku dahi piknik sevdamın önüne geçemedi :D çünkü ailecek yapılan en keyifli aktivite pikniktir bence ya :) Uzun ışıl ışıl güzel bir yaz gününde dışarıda ormanda sahilde olmak, gulusmek, eğlenmek, oyunlar oynamak,hamak kurmak sallanmak :) En çok kalabalık olunca tadı çıkıyor ama :) İlla uzun soluklu mangalli pikniğe gerek yok, kahvaltı pikniklerini de çok severim ben :) Yaz çabuk gel artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      ormanlı deniz kenarında piknik evet yaa vallahi öyle :)

      Sil
  20. Unutmuşum pandemi bitmeden ne pikniği, yaz gelmek için acele etmesen de olur :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      evet evet covid virüsleriyle kahvaltı etmek istemeyiiiz :)

      Sil
  21. Bir ara haberlere sıkça çıkan kene olayı bende de travma etkisi yarattı :D Dün yatarken birden bacağıma bir şey battığını hissettim ve aklıma nedense hemen kene geldi :D Ne arayacaksa yatakta :) Meğer kedinin tırnağıymış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynadaki yansıman.

      ay kedin tabi doğru :)

      Sil
  22. Sütlü muz tanımını sevdim :) Çikolatayı çok sevsem de o şelale beni çok iter yani kibar kibar yemek daha mantıklı geliyor midem için :)
    Rüyan hayır olsun deeptone güldüm okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dode.

      hımm mide için tabi pekiii :) rüyalarım alem yaa :)

      Sil
  23. müfred.

    ee çocuk olmak başka tabiii :)

    YanıtlaSil
  24. ilkay.

    ayy şimşek dünya fotoğrafı flaş gibi yani, çok beğendim bunuu hiç duymamıştım :)

    YanıtlaSil
  25. Hadi yine iyisin Deep :) Sadece sana isminle sesleniyormuş. Deep demiyordu herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      hıhıms derin diyoduuu :)

      Sil
  26. Çikolata şelalesimiiiiii :)

    YanıtlaSil
  27. Muzu ben de çok severim :)

    Çikolata yesem yesem kilo almasam keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      muz ve çikolata, hayatt en sevdiğim iki şey yaaa :)

      Sil