23 Eylül 2020 Çarşamba

ANI DEFTERİ





Kardeşimle küçükken biz, aile akraba toplantıları hoş olurdu. Monopoly, tombala oynardık küçükler. Büyükler de sohbet ve televizyon.

Bir de eğlence, göbek atma vardı. Dedem, başına tas geçirirdi, beline patlıcan kabak bağlardı, göbek atardı. Daha sonra pijama giyer, bir bacağında pijamayı yukarıya doğru sıyırır, sarhoş taklidi yapardı. Ben de kardeşimle defile yapardım. Çarşaflarla, yastık kılıfları, divanların altındaki perdeler, tüller, el işleri, çeyizlerle.

Küçükken gördüğüm rüyaları da unutmam zaten aynı rüyaları hep görürüm. Kum tepesine tırmandım zorlukla, tepeye çıktım, bir baktım, tepeliğin öbür tarafında merdivenler varmış, ordan indim aşağı. Otoyolda araba sürüyorum, direksiyon birden bir sopa oluyor. Gemiden birden suya düşüyorum gibi rüyalar.

Uyanınca insan rahatlıyor. Bu rahatlama hissi şeye benziyor. Tencerenin suyla rahatlamasına. Yemek pişirirken, yağ soğan biber domates filan koyarsın, bunlar pişer. Tencere kurur sanki. Bir süre sonra sıcak suyu dökünce tencere birden rahatlar, sanki oh der.  Yazın terleyince soğuk duş almak gibi.

Bir rüyamda Gülben Ergen ile şezlonga uzanmıştık. Havuz kenarında. Bir şeyler içiyoruz, dondurma yiyoruz, şarkı söylüyoruz, ona eşlik ediyorum, klip çekeceğiz de, şarkıyı unuttum şimdi.

Köpeğimiz Gork, küsmüştü bana, tüylerini düzeltip traş edip taradığımda, sıkılmıştı, azıcık canı acımıştı, çünkü bahçede her yerine diken dolaşmış, sokak köpeği gibi olmuştu dikenli dikenli. Sabah gelip kafama atlayıp ben uyurken ağlamıştı, dikenler canını acıtmış.Kurtar diyordu, kurtarınca da küsmüştü.

İncir çok sevsem de yerken hep korkarım. İçinde bir canlı varsa diye. Küçükken dağdan toplardık, bahçelerden, onlarda çıkıyordu. Elma kurdu gibi bir şeyler.

45 yorum:

  1. İncir çok güzel olur 😋 Aydın'dan bir kasa almıştık tazecik o incirin tadını hiç alamadım başkasında 😂

    YanıtlaSil
  2. Ay evet inciri yerken ben de tedirgin oluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      içine bakıp yemeli o zamaan :)

      Sil
  3. ooo barbie prenseslerii :D elsa bile var :D patlıcanlı dans ne değişik komiklii :D deden de çok neşeli komikciymiiş :) ayy biz de yastıklardan kaleler yapardık anneannemin evinde eskiden kanepe yerine sedir olurdu onların altına girer ağaç evimizmiş gibi davranır minder filan koyardık oralarda takılır oyun oynardık sedirin pileli kumaşı etrafımızı kapatırdı bazen de korkardım ama orada durmaktan :D
    merdiven yol deniz hep yolculuklu rüya bi yere gitmeyi düşündün herhalde ama bi türlü gerçekleşmiyoo :)
    tencere rahatlaması hıı böyle düşünmemiştim ama ben de su dökünce tencereye iyi geldiğini düşünürdüm sanki ısınmaktan parçalanacak da kurtarmışız gibi benzer düşünmüşüm aslında ama benimki korkudan tabi ayy ısınır da çatlar dağılırsa düdüklü tencere gibi ocaktan da korkarım zaten yakarken patlar diye :D
    şarkı neydi acaba :)
    köpekler 3 yaşında bebek gibi oluyoo ne şiriin :)
    inciri iyice aç içine bak ye ben hep öyle yaparım erik de öyle kayısı filan daa her şey olabiliir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      elsaa :) dedem eveey :) sedirin altında evcilik ne güzeel :) pandemiden gidemeyince demekkiii :) evet işte raatlıyo yanmasın tencereleer :) tamams hep bakarım içilerine pekuuu :)

      Sil
  4. Nimeti beline bağladığına göre kesinlikle sarhoş taklidi yapıyor olmalıydı zaten :D :D

    YanıtlaSil
  5. İnciri yemeden önce ikiye böl çocuğum, incir yeme uzmanıyım ben 😁. En sevdiğimdir, bir de en özlediğim. Yaşar Kemal ustanın anlattığı şekilde “ götünden bal damlayan “ incir yok burada.Hasretim yani. Bir de öyle yaşlı yaşlı gibi anlatmışsın aile toplantılarını, benim yaşımdakilerinki anlattığın gibidir de, sizinki de mi öyleydi yahu? Aypedler, ayfonlar, leptoplar çıkmamış mıydı sen küçükken 😁😂😂. Demek ki öyle büyüdüğün için böyle tatlısın sen çocuğum 😘😘😘😘

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel gelir küçükken büyüklerle olan birliktelikler. Küçük olmak güzel zaten:)
    Ay kötü rüyalardan sonra uyanmak kadar ferahlatıcısı yok hakikaten. Hiç aynı rüyaları görmem ve çoğunu unuturum.Bir ara yazayım demiştim, beceremedim.Kalemi kağıdı başucunda tutmak lazım ki unutmadan yazasın.
    Aslında ananem kötü rüyalarını musluğu aç suya anlat derdi:)
    İncir evet bir de eskiden kiraz yerken tedirgin olurdun o küçük şeylerden çıkacak diye.Hele kiraz yağmur yediyse içine mutlaka misafir olurdu.Ama incirin içi bu misafire benzediğinden riski daha fazla tabi ne de olsa kiraz içinde daha çabuk belli oluyorlardı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      evet yaa çocukluğumuz en hoş dönem yaa :) evet ben sabah hemen yazıyom :) musluğu açmak tamam yapıcim :) kiraz da evet doğruuu :)

      Sil
  7. Küçükken eğlenmenin binbir yolu vardı. Büyükleri izlemek bile eğlenceliydi. Muhabbetlerini, hareketlerini...
    Şimdi onların o zamanki yaşına yaklaşıyorum ve eğlenmenin ne kadar zor olduğunu ve ruhumuzun çağ olarak ileri değil geri gittiğini görüyorum. Değil etrafa neşe saçmak, kendimize yetecek neşemiz yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lady wednesday.

      evet yaa şimdi hayat umutsuz biraz. biz çocukken güzeldi hayaat :)

      Sil
  8. Hayat biz küçükken güzeldi hep zaten ..

    YanıtlaSil
  9. Kardeşiyle defile yapmayan yoktur zaten herhalde :) Gork un küsmesi ağlaması da duygulandırıcı.bizim de paşamız vardı bi tane de kızınca küsüp giderdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rumeysi.

      defile ne tatlı oluyodu de miii :) paşa da tatlıymış :)

      Sil
  10. Ben şimdiye kadar yediğim incirlerin içine hiç bakmadım. Bundan sonra hep aklıma gelir :)

    YanıtlaSil
  11. Tencere rahatlaması benzetmen ne güzel, aşağı yukarı ben de yakın şeyler düşünmüşümdür yemek yaparken. Bir de çorba karıştırırken başım döner çorbaya bakmaktan :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      çorba eveet yaa girdap gibi de miii :)

      Sil
  12. Şimdilerde pek korkmana gerek yok, kurt falan çıkar diye.
    Çünkü kurt doğal üründe olur. O da bu zamanda zor biraz. Kurt çıkarsa şanslı sayıyoruz kendimizi. Aa bak doğal bu ürün, seviyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      vallahi çok doğru söylediin :)

      Sil
  13. Rüyalarında senin gibi eğlenceliymişş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nuray çiçek.

      eveey gece hayatım renklii :)

      Sil
  14. Küçükken barbielerimi ben de böyle dizerdim o geldi aklıma. :')
    Kuru incir yerken o korkuyu hissediyorum bazen. :)
    Monopoly eskiden çok oynardık, saatlerimizi alırdı oyun. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      monopoliii ne güzel yaaa :)

      Sil
  15. Benimde küçüklük anılarım aklıma geldi :D Deden çok iyiymiş ahahahah :)) Ne ilginç rüyalar görüyormuşsun ben hiç rüya görmüyorum belki de görüyorumdur da hatırlamıyorumdur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavi gökyüzünün elleri.

      görürsün de hatırlamazsın eveet :) çocukluk en güzel zamanlarımızdı ama değil mi sahiden dee :)

      Sil
  16. Ne güzel anılar,ne güzel bi insansın :)

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel eğlenceli zamanlarmış.:)

    YanıtlaSil
  18. söylenen her şeye inana eğilimim var. dedeni patlıcan ve kabakla göbek atarken hayal ettim. doğru mu bu, kurgu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      kurgu değil tabisidekii. bu anı defterleri, ergen günlükleri, lise günlükleri hepsisi gerçek, günlüklerimden yazıyooom :)

      Sil
  19. Akraba toplantıları hava favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      de mi yaa tabisidee :)

      Sil
  20. Drevrim eskiden alırdı kuru incir birkaç kez kurtlu çıktı. Bahçedeki ağaçtan yıllarca incir yemedim bu yüzden. Ki hep reçel yaparız doğradığımdan içini görüyorum. Hiç kurt denk gelmedi bu güne kadar...

    YanıtlaSil
  21. çok tatlı şeyler anlatıyorsun ya çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  22. Allah herkese senin deden gibi dedeler nasip etsin:))

    YanıtlaSil
  23. müfred.

    madem ben de bakayım artık :)

    YanıtlaSil