21 Şubat 2021 Pazar

ÇİKOLATALI TAVUK GÖĞSÜ





Malzeme:

2 litre süt

3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı mısır nişastası

1 paket çikolata sosu (veya iki kare bitter)

1 su bardağı toz şeker

Az kakao

 





Bir tencereye dört bardak sütü koy, üstüne bir bardak şeker, karıştır, erisin içinde.

Başka bir kapta, bir bardak süt, üç yemek kaşığı un, iki yemek kaşığı mısır nişastası, karıştır, salep gibi olsun, pütürsüz.

Bu karışımı tencerenin içine akıt, karıştır hepsini.

Ocağa koy, devamlı karıştır, yoğun olsun, salep kıvamını geçsin.

Borcamın içini yıka, kurulama, tencereyi içine dök, üstünü düzelt.

Bir küçük tencerede, bir bardak süt ve çikolata sosunu karıştır, koyu kıvama gelsin.

Borcamın üstüne dök, üstünü düzelt, bekle bir saat kadar.

Üstüne biraz kakao elekten geçirip serp.

Buzdolabına koy,  dört saat kadar dursa yeter. Keserken de hep bıçağı suya tut.



61 yorum:

  1. Dedim ben dedim..Hamaratsın vesselam:)Afiyet olsun şekerim.Yanına bi çay iyi gider:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, çok da severim ellerine sağlık sevgili deeptone :))

    YanıtlaSil
  3. Ama ama nefis ki buu :) bıçak suya mı tutulmalı bak seen nerden öğrendin bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      netten çalışıp öğrendim hihihi :)

      Sil
  4. Gece gece paylaşılacak şey mi bu:-))) Tarifi okuyunca kendimi askerde sandım ve hızla mutfağa gidip denilen, yazan her şeyi harfi harfine yapasım geldi:-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. szgnbsl.

      ha haa kısa olsun diye öyle yazdımdı, eveey emir komuta zinciri :)

      Sil
  5. Eline sağlık :) Ben de bugün bisküvili anne pastası yaptım. Puding pişir, petitbeurre (az yağlı demekmiş bu kelime de aslında) bisküvileri batırıp borcama diz. Bir beyaz, bir kakaolu bisküvi şeklinde dizilirse kesilince zebra gibi oluyor içi :))) Buzdolabında 3-5 saat beklemesi lazım. Üstüne Hindistan cevizi serpip kahveyle lüpletmesi pek güzel oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      hımmm saol bu da tam bana göreymiş, bir puding ve sütlücü olarak :)

      Sil
  6. Deep nefis görünüyor :) Çok da severim bu tatlıyı. Eline sağlık,afiyet olsun 🌸

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. Aaa bu olmadı şimdi:) Ellerine sağlık, pek severim.

    YanıtlaSil
  9. çok seviyorum bende. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Tavuk göğsünde tavuğun olmaması isabet, yoksa yemezdim:) Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Deepcim müthiş görünüyor!!Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Sütlü irmik tatlısını kakaolu yapıyorum, bence o da şahane oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      hımm onu da deneyim, geçenlerde portakallı irmik tatlısı yapmıştım :)

      Sil
  13. Nam nam, bunu en kısa zamanda deneyeceğim Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      dene tabii kolaay :)

      Sil
  14. Deep pişince bunu enaz 15 dakika mikser ile çırp farki gör

    YanıtlaSil
  15. Hafta sonu tatlım belli oldu :D teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. andromeda.

      hafiz kolay ve lezzetli ebeet :)

      Sil
  16. aa tavuk göğsünün çikolatalısı da mı varmışş biz sade yaparız hep bilmiyordum bunu. çok lezzetli olmuştur. dişlerimi çektirdim uğrayamadım buralara ağrıdan ama yavaşça geri dönüyorum :)

    YanıtlaSil
  17. Çocukken annem çok yapardı yalancı tavuk göğsü. Üzerine tarçınla nefis olurdu.
    Çikolatalısı da çok lezzetli görünüyor, afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      tarçın evey, bak şimdi, bunda çikolatanın üstüne kakao serpiliyo herhalde tarçın da serpilebilir kakao yerine :)

      Sil
  18. Amaniinnnn yemek tarifleri de varmış,eline sağlık. 5 sene önce Türkiyenin en büyük yemek sitesinde yazıyordum. Bazen bloga tarif ekleyeyim diye düşünüyorum ama eklemedim daha:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten çapkın.

      eklersin sonra sen deee :)

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. ada denizi.

      eveey çikolata, puding, muz benceee :)

      Sil
  20. ilkay.

    eveet borcamın yarısını bir anda bitirdim :)

    YanıtlaSil
  21. müfred.

    piki aklımda olsun benim deee :)

    YanıtlaSil
  22. Tavuk göğsüne tavuk koyuluyor sanıyordum baya bir süre. Yakın geçmişte aydınlandim. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      hee kadın budu köfteye de kadın budu konuyoooo :)

      Sil
    2. tosbağa günlüğü.

      hehehe :)

      Sil
    3. Deep ama orjinal tavuk göğsünde gerçekten tavuk vardır :) Son yıllarda yalancı tavuk göğsü çıktı. Onlar da konmuyor tabi ki :))

      Sil
    4. gamze e e.

      o zaman bu yalancısı hihihi :)

      Sil
  23. Müthiş olmuş gerçekten Deepcim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      yaparsın sen de evdee seninkileree :)

      Sil
  24. Mm nefis eline sağlık canım 😍

    YanıtlaSil
  25. Gece gece canımı çektirdin oldu mu deeep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      oldu mu şimdi oldu muuuu kikiki :)

      Sil
  26. Ama tavuk yok :( Bu biraz yalancı tavuk göğsü olmuş ama mutlaka çok lezzetlidir.

    YanıtlaSil