28 Şubat 2021 Pazar

SU MUHALLEBİSİ

 



2 su bardağı süt

2 su bardağı su

1 su bardağı toz şeker

3 yemek kaşığı tepeleme mısır unu nişastası

Hepsi tencereye koyulur, iyice karıştırılır, pütürlü olmayacak. Kaynatarak, devamlı karıştırarak koyu kıvama gelir. Borcama dökülür veya kaselere dökülür, dökmeden önce borcam veya kaselerin içine su koyup boşaltılır, yani ıslak olacaklar, muhallebi hazır olur.

Kızamık şekeri kaynatılır, soğuduktan sonra gülsuyu konur. Kaselerin veya borcamın üstüne eklenir.




Not: Daha önce bir kere sütsüzünü yapmıştım, kızamık şekersiz, sonra şimdi iki kere sütlüsünü yaptım, bir borcamda bir kasede, ikisinde de kızamık şekerli yaptım. Sütsüz kızamık şekersiz de sütlü kızamık şekerli de çok güzel oluyor.




55 yorum:

  1. Bizim evde bir muhallebi canavarı var. Küçük kardeşim (yaş olarak değil 😄). Ona kalsa her gün muhallebi yer. Ben her gün mama yiyemem deyip yapmıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vintage inci.

      hehe ben de yerim ki yaa, muhallebi, puding :) mama ha haaa :) mutfak başlığında bir anne muhallebisi tarifim var onu da yesin :)

      Sil
    2. Tarifi aldım. Bir ara süpriz yapayım. Çok şaşıracak :)))

      Sil
    3. vintage inci.

      oleeeey yaa baksana ama yaparsan sonra yaz bunu amaa tatlıyı, sürprizi filan da, fotiyi deee :)

      Sil
    4. Tamam yazıcam:))

      Sil
    5. vintage inci.

      heyoo bıp tıs bıp tıs :)

      Sil
  2. Aa sizin su muhallebisi farklıymış. Benim bildiğim su muhallebisi pişirilip tepsiye dökülüyor. Soğuyunca dilimlenip kaseye alınıyor. Üzerine süt eklenip bolca pudra şekeri ekilerek servis yapılıyor. İstersen gıda boyası da ekleniyor muhallebi pişirilirken :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      hımms bu ilginçliymiş, pastane su muhallebisi gibi o zaman, ankarada pastanede yediydim böyle, tepsiden kesip koydulardı, ama üstüne kızamık şekeri ve gülsuyu döktülerdi, hımms pudra şekerli yani, denenebilir onunla da, kızamık şekeri ve gülsuyu yerine, bu yaptığıma bici bici de diyolarmış bazı yörelerde. süt pudra şekeri gıda boyası hımms olabileer :)

      Sil
  3. Normal muhallebiden farklı biraz sanırım daha önce yemedim de :) Güzel görünüyor gerçekten sevgili deeptone ellerine sağlık çok çok :))

    YanıtlaSil
  4. Kızamık şekeriyle muhallebiyi ilk defa duydum desem. :) afiyet olsun. Ben de severim muhallebiyi. :)

    YanıtlaSil
  5. Afiyet şekerler olsun :)

    YanıtlaSil
  6. İlk fotoğrafta ki tarhana çorbası gibi:-)) Onun tarifi yok mu:-) Kızamık şekerinin ne olduğunu bilmiyorum ama sanki yaparım gibi bu tarife göre. Şimdiden keyifli haftalar:-)

    YanıtlaSil
  7. Eşime ileteyim, bizim çocuklar sever bunu:)

    YanıtlaSil
  8. Hafif olur sanırım. Elleeine sağlık 😘

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık deepppp:)))

    YanıtlaSil
  10. yıllardır bilirim aktarlarda görürüm kızamık şekerini hiç tatmadım. Neden acaba?

    YanıtlaSil
  11. Bugün yapacağım bunu bak...hiç aklımda yoktu ve aslını istersen ilk kez denemiş olacağım.

    Apandisit ameliyatlı Zuzu ile onu rahat ettirmek için telef olan ablası kıvırcık hanıma sebebinin sen olduğunu da muhakkak söyleyeceğim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ben de başlığa bakınca gördüğüm resimle şaşırmıştım, meğersem kızamık şekeri varmış, ne orijinalsin Deep'im, maaşallah maaşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      çok hoş ya yapsana evde :)

      Sil
  13. Su muhallebisi... Daha önce hiç yememiş ve hiç duymamıştım. Ama muhallebi severim. Ellerine sağlık deepsii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi dünyasında.

      o zaman bunu da seversin yaa :)

      Sil
  14. Lütfen tatlı tarifleri vermeyelim, dayanamayıp yapıyorum sonra:) Böyle böyle salgında kilo alanlardanım:)

    YanıtlaSil
  15. Tarif vermeyelim şakaydı tabii. Aman onu belirteyim de:) İsteyen yesin, yarasın, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  16. ne güzelmiş canım çekti valla :))
    eline sağlık deepcim:)

    YanıtlaSil
  17. Afiyet şifa olsun Inşaallah.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      dene evde severler :)

      Sil
  18. ayyy aşırı aşırı aşırı severim

    YanıtlaSil
  19. Elinde sağlık, ben de böylesini yememiştim önceden, denerim çok sağol=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      dene çok hoş yaa :)

      Sil
  20. Aa ilk kez görüyorum böyle bir şey.

    YanıtlaSil
  21. Bizim muhallebi canavarımız dedem ;) gidince ona yapayım ;)) ah şu yasaklar bi temelli kalksa..

    YanıtlaSil
  22. Aaa kızamık şekerlisini ilk defa gördüm, ne güzel gözüküyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Eline sağlık🌱 kızamık şekerini ilk defa duydum mutfağa uzağım galiba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tante rosa.

      hımms olabiler ben de yeni öğrendim işteğğğ :)

      Sil
  24. müfred.

    ben de sütlücüyüm iştee :) kakao tabiii :)

    YanıtlaSil
  25. kızamıkçık şekerinden bulmam lazııım ne güzel tarif bu aştın sen kendiniii :D

    YanıtlaSil
  26. Bunun sadece su ile yapılanını pek sevmem ama süt eklemişsin eminim değişik ve hoş bir tadı olmuştur, denemek lazım :)

    YanıtlaSil