4 Mart 2021 Perşembe

SARIMSAK



Babaannem gençliğinde, 20 yaşlarında bir dönem çok zayıflamış. Kırk kiloya düşmüş. Ne yese kilo alamıyormuş. Bir çözüm bulamamışlar.

O zamanlar Söke’de yaşıyorlar. Trenle Aydın’a gitmiş annesi ile. Hastanede doktor muayene etmiş, tahliller yapmış. Hiçbir şey bulamamış.

Trenle evlerine döneceklerken istasyonda bir yaşlı kadın babaannemi görmüş. Annesiyle. Yanlarına gelmiş. Niçin zayıf diye sormuş. Anlatmışlar. Yaşlı kadın biraz bekleyin demiş. İstasyondan çıkmış, bir ekmek ve sarımsak alıp gelmiş. Sarımsağı ekmeğin içine koyup hadi ye demiş babaanneme. Sonra da sabah akşam sarımsak yesin demiş. Bak demiş benim köyümün adı şu, isterseniz sonra gelip beni bulursunuz.

Babaannem, sürekli olarak sarımsak yemeye başlamış. Üç öğün, gece yatarken, sabah uyandığında. Yanında hep sarımsak taşıyormuş. Kilo almış yine.

Bir süre sonra annesi ile o yaşlı kadının köyüne gitmişler. Giderken de kadına hediye olarak ferace, seccade, tespih, lastik ayakkabı almışlar. Kadını bulmuşlar. Hediyeleri vermişler. Kadın sevinmiş kilo aldığına babaannemin.

Meğerse babaannemde tenya, şerit, kurtçuklar filan varmış, bedeninde. O yüzden zayıflıyormuş. Sarımsak bunu önlemiş.

65 yorum:

  1. gerçekten de bu kadar etkilimiymiş vay be aklımızda olsun kuzum

    YanıtlaSil
  2. Sarımsak doğal antibiyotik 👍😊🌺

    YanıtlaSil
  3. Sarımsak mucizevi bir yiyecek kesinlikle her derde deva derler :)

    YanıtlaSil
  4. Sarımsak ama ekmekle birlikte. Şifa niyetine, vardır bir hikmeti Derin

    YanıtlaSil
  5. Çok mantıklı, sarımsağın antibiyotik olduğu çok sonraları anlaşılmış oldu. Teşekkürler güzel yazı için. Keşke bu kadıncağız bir de kilo vermenin formülünü verseymiş, çok dua alırdı günümüzde.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      ha haa vermek daha zor de miii :)

      Sil
  6. Hiç unutmam kilo almak, vermekten zor demiş bir arkadaşımın gittiği diyetisyen. Garipsemiştim başta ama gerçekten de diyetisyenlere bu amaçla giden insanları dinleyince hak vermemek imkansız. Bu sarımsak hikayesini de unutmayacağım ama :) aklımda bulunsun :) Sarımsak diğer adının da hakkını veriyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      keşke kilo almak derdimiz olsaa hihihi :)

      Sil
  7. Bizim evde tek kişinin sarımsak yemesi yasak. Annem sokağa atmakla tehdit ediyor^^

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş zaman, tıp bu kadar gelişmemiş ve imkanlar kısıtlı.. Ama alternatif tıp diye de bir gerçek var:-)

    YanıtlaSil
  9. Sarımsak bir çok ilacın içinde var zaten çok etkili . Bağırsak kurtlarını da döküyor demek

    YanıtlaSil
  10. Sarımsağın her derde deva olduğunu duydum.Çiğ olarak suyla yutulunca da etkili olduğu söyleniyor. Bu aralar annem de günde 3 öğün sarımsak yiyor:)Faydalı bir paylaşım olmuş Derin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten çapkın.

      yaşasın sarımsaak :)

      Sil
  11. Bu haftaki hekimoğlu dizisinin kahramanınin içinden de 8 metre kurtçuk çıkmıştı. 😂
    B12 yi emen ve hastalığa sebep olan kurtçuk.
    O geldi aklıma okuyunca.
    Bizdede eşim hiç sevmez. Gizliden koyarım tadı gelmeyecek olam yemeklere.
    😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      gizli sarımsak ooo :)

      Sil
  12. O yıllarda kadının bunu anlaması ve sarımsak çözümünü önermesi çok iyi. Ben de çok severim sarımsağı, yemeklerde kullanırım. :)

    YanıtlaSil
  13. Eski yılların ilmi, geleneksel olsa da bozulmamış bu geleneksel bilgilerin bazıları günümüz seviyesi ile yarışor durumda.

    YanıtlaSil
  14. Şimdi bakkaldan geldim sarımsak baktım, içleri boştu almadım pazartesine kaldı artık. Ben de bebekken çok ağlıyormuşum, malum roman mahallesine yakın oturuyoruz. Bir gün annem beni bahçede susturmaya çalışırken yoldan geçen yaşlı bir roman teyze getir onu bana demiş, annemde beni ona vermiş, kadın sırtımı açmış bakmış, sonra bir makara ip getir demiş. dizine beni yatırmış sırtımda hani kuaförler kaş alırken ip kullanır ya öyle ip gezdirmiş ve benim ağlamalarım kesilmiş annem öyle anlatır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chiropractor deniyor şimdi, kolikli bebekleri götürüyorlar, omurilikle ilişkili bir şeyler yapıyorlar. işe yarıyor ve deve yüküyle de para alıyorlar :) roman yanlış yerde yanlış zamanda yanlış kimlikle doğmuş..

      Sil
    2. yüreğimin iklimi/sadece c.

      eveet iyi bilgi oldu buuu :)

      Sil
  15. Sarımsak gerçekten doğal antibiyotik

    YanıtlaSil
  16. Kilo vermek için o zaman ya ekmek içi sarmısak yemiyoruz :)) ya da.... sustum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece c.

      çift dürüm arası sarımsak kilo aldırmaaz kikiki :)

      Sil
  17. kurtçukların olduğunu biliyordum sarımsağın öldürdüğünü duymamıştım

    YanıtlaSil
  18. Her derde deva ya :) Çiğ pek yiyemiyorum gerçi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynadaki yansıman.

      çiğ yemiyom ben de :)

      Sil
  19. snoopy ve sarımsak mı vampir avına mı çıkıyo deepsi :) ooo ne ilginç anı bu sarımsak zaten çok faydalı da bu işe yaradığını bilmiyordum aklımızda olsun o zaman :) sarımsaklı şampuan da saça iyi geliyomuş bi de sarımsak yemeklere konduğu zaman antibiyotik özelliği var sadece bunları biliyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      vampir hunter snoppyyyy :) sarımsaklı puding de olsuuun :)

      Sil
    2. yaa deepsii sarımsaklı puding ne allahım :D

      Sil
    3. sessiz gemi.

      turşulusu varsaaa sarımsaklısı da oluyy :)

      Sil
    4. tam vampirlere göree :D

      Sil
    5. sessiz gemi.

      evoiii :)

      Sil
  20. Bir tanıdığımdan soğanlı versiyonu duymuştum. O farklı bir rahatsızlık içindi. İkisi de çok faydalı yani:) Çok severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      hımm bak o da iyidir tabisideki :)

      Sil
  21. Deep!
    Canım sarımsak turşusu çekti.
    Ah olsa da yesek.
    Şimdi ki sarımsaklar sarımsak diil pek :(

    YanıtlaSil
  22. Böyle hikayeleri çok seviyorum ya. Ne masum ama dimi :)

    YanıtlaSil
  23. Ne şifalı şey şu sarımsak, her derde deva :)

    YanıtlaSil
  24. Bana o tedaviyi uygulamaya kalksalar zayıflayarak ölmeyi tercih ederdim. Ekmek arası sarımsak mı, böğğğ:))

    YanıtlaSil
  25. Sarımsağın şifası hep anlatılıyor ama ben maalesef yiyemiyorum. Yedikten belli bir süre sonra mide bulantısı başlıyor. Lezzetine diyecek yok ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      aa ne ilginçmiş, mide bulantısı yaa.

      Sil
  26. doğal antibiyotik diye boşuna demiyorlar. Kastamonuluyum ben, bilirim sarımsağın iyisini. eksik etmeyiz soframızdan.. :)

    YanıtlaSil
  27. ne kadar ilginç, işte eskinin bilge insanları yaa... keşke hep olsalar...

    YanıtlaSil
  28. Kastamonu'luyum :) Yani Tasköprü sarımsagı... Bilginiz olsun evet her derde deva dogal antibiotik ama çin sarımsagı ile gercek dogal olanında sonunu getiriyorlar ne yazıkki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emekliyim.com.

      hımm çin sarımsağı da mı var hımm :)

      Sil