1 Ekim 2022 Cumartesi

KORE VE JAPON DİZİLERİ

 



ALCHEMY OF SOULS

2022 yazı Güney Kore dizisi. 20 bölüm. Tarihsel, fantastik, dram ve komedi ağırlıklı.

Tarihsel kurgusal bir ülke. Ruhlar bedenlerde değiştirilebiliyorlar, ölmeden yeni bedenlere geçebiliyorlar. Ruh değiştiriciler yapıyor bunu. Mu Deok bir kadın üstat savaşçı. Ölürken yeni bir bedene geçiyor ancak yeni kızın fiziksel sağlığı zayıf, o nedenle başka bir bedene geçse iyi olacak veya bu bedeni güçlendirse. Ülke soylu bir aile tarafından yönetiliyor. Ailede birden fazla genç erkek var, hepsi bir tür prens ve aynı zamanda veliaht. Mu Deok, aileden Jang Uk ile tanışır ve daha sonra onun hizmetçisi olur, ayrıca ona savaşçılığı, kılıç ustalığını öğretecektir. Ancak Mu Deok’un üstat olduğunu ve ruh değiştirdiğini hisseden, anlayanlar da onun peşindedir.

Keyifli, eğlenceli, romantik. Sevilesi dizilerden. Başrollerde Jung So Min ve Lee Jae Wook. Not:4/4





SPY X FAMILY

2022 yılı manga uyarlaması Japon anime dizisi. Aksiyon komedisi. 13 bölüm. İkinci sezon da gelecek.

Bir casus, görevini yapabilmek için bir aile kurmak durumundadır. Paravan aile. Bir kadınla evlenir, kadın kiralık katildir. Bir de bir kız evlat edinir, kız da zihinleri okuyabilmektedir. Bu üçü de birbirlerinin yeteneklerinden haberdar değildir. Ve casus, uluslararası casusluk yapar, bunun için de aynı zamanda iyi bir aile olmak zorundadırlar. Tabii ki birçok macera yaşarlar.

Heyecanlı maceralar ve bol gülücük dizisi. Not:4/4





ATTACK ON TITANS

2013- 2020 arası manga uyarlaması Japon fantastik anime dizisi. Dört sezonluk dizi artık klasik animelerden kabul ediliyor. Çizgileri de konusu da kahramanları da unutulmaz.

Kıyamet sonrası az sayıda kalan insanlar zor durumda ve duvarlar içinde koloniler halinde yaşıyorlar. Duvarların ötesinde dev Titanlar var. Titanlar duvarları ezip geçip insanları öldürünce birkaç insan birleşip Titanlara savaş açıyorlar. Aslında Titanlara karşı gruplaşan insanlar onlarla savaşmaktalar ancak birkaçı Titanları yok etmek ve ailelerinin intikamını almak için güç birliği yaparlar. Özellikle, annesi öldürülen Eren ve onun üvey kardeşi Mikasa.

Kaçırılmayacak, büyüleyici anime. Not:4/4

33 yorum:

  1. Attack on Titan en sevdiklerimden. Her şeyiyle güzel bir anime. :)
    Spy x Family bunu Merve önermişti bana, daha izlemedim. :)
    İlk dizi de ilgi çekici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hıhım üçü de güzel :) titan tabii bir başka :)

      Sil
  2. Hepsi tam not almış bunların maşallah. :)

    YanıtlaSil
  3. Alchemy of souls favorim :) ikinci sezonu bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. A on Titanı son sezonuna kadar izledim. Sürükleyiciydi. Lakin son sezondaki görüntü kalitesi çok kötü. bir de olaylar fazla uzadı gibi geldi devam etmedim.
    Spy x ise yakın zamanda mangasını indirdim bir ara okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      ayy mangasını okusam mı ben deee :)

      Sil
  5. ATTACK ON TITANS ennn sevdiğim..neydi o temizlik hastası yüzbaşının adı? Ona hastaydım ben :-) Nehirimle birlikte izledik ve evet bence de izlenesigillerden o sevgili Deep

    YanıtlaSil
  6. Alchemy of souls u merak ediyorum ben de izlerim belki bu aralar :)
    diğerleri de güzele benziyor, onlara da bakarım :)

    YanıtlaSil
  7. Neden Uzakdoğu’ya bu kadar uzak olduğumu sordum şu an kendime:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      belki izlersin sen de bir gün başlarsın :)

      Sil
  8. Merhabalar.
    Kore ile Japonya ülkelerinin akrabalık derecelerini merak ediyorum doğrusu. Diziler konusunda ise biraz temkinliyim. Tanıtım ve bilgilendirme ile ilgili paylaşımınız için emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      hımm yakınlıuklarını bilemiyom ama aralarında savaşlar olan iki ülke :)

      Sil
  9. oo süper, özellikle spy x'i merak ettim Deepcim:)

    YanıtlaSil
  10. Alchemy of Souls'un Türkçe anlamı çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  11. Yıllarca izlemedim ama bayağı yetenekli, yaratıcılar hatta o kadar başarılılar ki, bizim yerli diziler hep bunlardan konu çalıyor. 'uyarlama' adı altında olunca hırsızlık olmuyormuş:)))yersen:))))

    YanıtlaSil
  12. Bayadır Kore dizisi izlemiyorum. Daha çok günceldeki filmlere bakıyorum. Bu diziyi de haliyle duymamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembesever.

      bu diziyi seversin çok şeker :)

      Sil
  13. İlk iki film radarıma takıldı. Güney Kore dizilerine alışırım diye korkuyorum ama Alchemy'nin fotoğrafındaki oyuncu dikkatimi çekti. Titanları duymuştum fakat çok sezonlu ona başlayamam. Rastlantı eseri The Capture diye iki sezon 12 bölümlük bir dizi bulmuştum. Onu bitirdim daha yeni; Memnun kaldım. :)
    Teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      bu kore dizisi çok tatlı :) kız da çok hoş :) titan birkaç bölüm izle efsane dizilerden :) the capture daha önce yazmıştım, bak 7 ocak 2022 de yazdığım diziler 2017 yazımda en iyi diziler arasında demişim :) bayağı heyecanlı diziydi, bir de güncel konu ve teknoloji :)

      Sil
  14. ilkay.

    spy family tatlı yaa :) pekiii şimdilik film izle seeen :)

    YanıtlaSil
  15. Ooo Attack on Titan'ı çok severiizz :) Gerçekten kaçırılmayacak bir anime, final sezonunun son kısmı seneye geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      oleeey seneye hadiiii gelsin :)

      Sil
  16. Yeni İngiliz dizileri daha güzel demiştik ya Bloodlands diye bir dizi var izlemiş miydiniz? 2. Sezonunda fark ettim, Kuzey İrlanda 'da geçiyor izlemediyseniz bir bakın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      izlemediiim :) teşekkür ederiiiim :)

      Sil