30 Ekim 2022 Pazar

İTALYAN SİNEMASI




İtalyan Sineması, Fransız Sineması ile birlikte dünya sinemasının en köklü, en güçlü iki sinemasından biri. İran, Japonya, Rusya gibi. İkinci Dünya Savaşından sonra Yeni Gerçekçilik akımı başlıyor, Bisiklet Hırsızları ile, ki Yurttaş Kane ve Potemkin Zırhlısı ile gelmiş geçmiş en önemli üç filmden biri, daha sonra yönetmenlerle devam ediyor.

Fransa ve İtalya sineması, yönetmenler sineması aslında. Fellini, Pasolini, Visconti, Rosselini, Bertolucci gibi müthiş yönetmenler var, daha sonra da Tornatore, Salvatores, Moretti vb.

Küçük bir seçki:

The Hand of God (Sorrentino/2021)

La Stanza Del Figlio (Moretti/2001)

Saimir (Munzi/2004)

Cahil Periler (Özpetek/2001)

The Best of Youth (Giordana/2003)

Büyük Yarış (Rovere/2016)

I am not Scared (Salvatores/2003)

Gomorra (Garrone/2008)

I am Love (Guadagnino/2009)

Sen Dünyaya Gelmeden (Castellito/2012)

Prendimi L’anima (Faenza/2002)

Malena (Tornatore/2000)

Mia Madre (Moretti/2015)



2000 Öncesi

La Vita e Bella (Benigni/1997)

Il Postino (Radford/1994)

Özel Bir Gün (Scola/1977)

La Dolce Vita (Fellini/1960)

Mediterraneo (Salvatores/1991)

Roma Açık Şehir (Rosselini, 1945)

Bisiklet Hırsızları (Sica, 1948)

Cennet Sineması (Tornatore/88)

Blow Up (Antonioni/66)

Gece (Antonioni/61)

Küçük Buda (Bertolucci/1993)

Finzi-Contini’lerin Bahçesi (Sica/1970)

Venedikte Ölüm (Visconti/1971)

33 yorum:

  1. Muhteşem seçkiler! Şimdi teker teker bakıyorum. 👻😇

    YanıtlaSil
  2. Selaaam! Blogger'da yeniyim. Sizi de takibe aldım. Blogumu incelemeye davet ediyorum, teşekkür ederim. Görüşmek üzere 👋

    YanıtlaSil
  3. Liste müthiş bir liste deepcim:)
    Küçük Buda ve Cahil Perileri izlemiştim, diğerlerine bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      ikisi de nefis film :)

      Sil
  4. Yurttaş Kane en favori filmimdir. siyah beyaz italyan filmlerini çok severim. hele sophia loren filmlerine bayılırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      ayyy sophia nın it started in naples filmine hayranım :)

      Sil
  5. Senin bu filmler için sıkkullanılamlara bir klasör açtım o rada depoluyorum bunları izlemekte nasip olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      işallah maşallah :)

      Sil
  6. En önemli üç filmi duydum ama izlemedim Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      zor filmler zaten o üçü :)

      Sil
  7. fotoğraf çok tatlı :) sinemalarından çok aşçıları meşhur buralarda maalesef :)

    YanıtlaSil
  8. Ferzan Özpetek'in İtalya'ya yerleşme sebebini merak ettim. Özel bir sebebi mi var yoksa direkt olarak sinemayla mı ilgili? Araştırmam lazım.
    İtalyan filmleri listesi harika olmuş, ismi yabancı gelenlere bakacağım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      iyi ki yerleşmiş, italyada çektiği filmler iyi, türkiyedekiler iyi değil :)

      Sil
  9. Süper bir liste Deepcim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Çok güçlü bir liste olmuş. :)
    Peluş baykuşlar da pek şirinmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      ay evet yeni oyuncaklarım :)

      Sil
  11. O baykuşlar ne tatlı öyle:) Ben seviyorum Avrupa sinemasını.

    YanıtlaSil
  12. Daha önce duymadığım bir sürü film önerisi teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  13. müfred.

    eveet benim bir de penguen, koala, pandaa :)

    YanıtlaSil
  14. ilkay.

    ayy başka italyan filmleri de söylerim olmazsa :) zaten tornatore, bertolucci, antonioni seyret yaniii :)

    YanıtlaSil
  15. ilkay.

    eveey yeni oyuncaklarıım :)

    YanıtlaSil
  16. Fransız filmlerini pek bi sevmeme rağmen İtalya ile yıldızım barışmadı benim , neden bilmem :)

    YanıtlaSil