22 Mart 2022 Salı

İLK BASKI





İlk baskıyı hatırlar mısınız? Üzerimizdeki baskılar. İlk baskılarımız çoktur, altımıza işememeyi öğrenme baskısı, okulda başarısız olma baskısı, büyüyememe, yetişememe baskısı.

Çevre baskısı, mahalle baskısı, aile baskısı. Ülkemizin güzide ve asude baskıları. Hangimiz bu baskıların altında kalmıyoruz ki? Öğretmen baskısı, işyeri baskısı. Karşılıklı insan ilişkilerinde baskı uygulayanlar.

Ayrıca matbaa baskısı, dijital baskı, fotoğraf baskısı, tişört baskısı. Mobbing. El işi, kumaş, tahta baskısı. Hayat bile bize baskı yapar. Üstüme gelme hayat deriz.

Belki de ilk baskımızı da ilk aşkımız gibi unutamıyoruzdur. İlk baskılar da değerli olur, bize geçmişimizi hatırlatır. Gerçekten de değerli olan ilk baskılar var.

Bu kitap bir ilk baskı. Yılmaz Güney yazmış. İtimat Kitabevi, Şubat 1966. Molla Fenari Sokak, Cağaloğlu. Kapağını Bedri Koraman çizmiş.

Sokak satıcısında, yerde gördüğüm bu kitap ilk baskı olduğu için fiyatı 445 lira. Demek ki az bulunuyor. Böyle ilk baskılar var, 800 lira, 2000 lira fiyatlı.





62 yorum:

  1. Baskı olmayan ortam durum gün gece ....varmı acaba

    YanıtlaSil
  2. Baskılar bizi yıldıramaaaaz diye bir seçim sloganı vardı beee ama kimindi anımsamıyorum vallahi liseye gittiğim yıllar otobüslerin üstünden seçim çalışmaları için şehre gelirdi adaylar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      otobüsle hala geziyolar ya adaylar öyle, hoparlörlen :)

      Sil
  3. Bu baskılar yüzünden mutsuzluğumuz ya, okumayı birinci sınıf Kasım ayında sökmüstüm ama öğretmenim nedense daha erken öğrenebilirdin demişti kibar olmayan bir şekilde o zaman ne kadar üzülmüştüm hatırlayınca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      bizim ülke insanı böyle işte hep :)

      Sil
  4. Kitap baskıları, kumaş baskıları, fotoğraf baskıları vb. baskılar güzel olanlar elbet. Güzel olmayanları saymıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Baskılar olmasa hedonist olurduk hepimiz:))

    YanıtlaSil
  6. Nee yerde o kadar pahalı oluyo muu 😅 hmm baskılar hihiim oluyo öyle şeyler hep komikcii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      oluyoool :) olur böle şeleer :)

      Sil
  7. Evet sahiden değerli oluyorlar, insanın eline geçince de hoşuna gidiyor ama fiyatları sebebiyle ilk baskılar benim korkulu rüyam :)) Bazen satışta olmayan kitapları Nadir Kitap'ta aratıyorum, ilk baskı yazısını görünce nasıl kaçacağımı şaşırıyorum. Bazı uyanıklar yakın zamanda yayınlanmış çok popüler kitaplara bile yapıyor bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      hımm bilmiyom hiç olmadı ilk baskı kitabısım :) eveet bazı kitaplar 800 lira, 2000 lira filan nadir de :)

      Sil
  8. ilk baskı kitap degerliler arasında

    YanıtlaSil
  9. Baskılar fren boyutundan press boyutuna geçmediği süre kişiyi de toplumu da iyi yönde düzenler. Baskılanmasaydık içimiz dışımız nerelere uzanırdı, sonra da başına neler gelirdi ya da başkalarının başına neler getirirdi, kim bilir! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruşyena.

      hımm bu da iyi bir bakış açısı olmuuş, saool :)

      Sil
  10. Baskı fonetik olarak kibar kalıyor bizim yaşamımızda 🙄

    YanıtlaSil
  11. İlk baskı: "Hava kararmadan, akşam ezanı okunmadan mutlaka evde olunacak!" Pavlov'un köpeği için zil neyse akşam ezanı da oydu benim için çocukken. Duyduğum an eve girmemişsem bela geliyorum anlamına geliyordu. Yıllarca hafiften bir huzursuzluk hissi geldi akşam ezanında dışarda olduğum anlarda. Sonra sonra geçti tabi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      hımm evet anlıyom tabii haklısın :)

      Sil
  12. Süper bir giriş olmuş Deepcim:D ilk baskı takıntım yok ama eski kitap seviyorum:)

    YanıtlaSil
  13. Dünyanın En Kötü İnsanı'nın senin verdiğin bu linkten https://yts.mx/ seyrettim.

    YanıtlaSil
  14. Baskı hayat bitinceye kadar devam ediyor.

    YanıtlaSil
  15. Annemin kütüphanesinden özenle sakladığım ilk baskı kitaplar var, pek kıymetliler benim için.

    Baskı altında olmayan gelişemez, hayatta kalamaz sanki. O baskılara boyun eğip ya yok oluyoruz ya da isyan edip kendimizden yepyeni bir ben var ediyoruz gibi gelir bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evren.

      yaa ne güzelmiş, ilk baskı he :) bir miktar baskı iyi demekki o zamansa :)

      Sil
  16. Her kitabın değil ama bazı kitapların ilk baskıları acaip paralar. ben de şu an bir sözlük var Sahaflarda 500 TL. Bazı kitaplarim da öyle onları satmıyorum mesela Ferhan Şensoy kıtalarım😆 Mobbing kaadr iğrenç bir baskı yok bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      hımm güzeel satma tabii, belki daha ileride çok pahalanınca satarsın :)

      Sil
  17. Demek ilk baskı olunca fiyat yüksek oluyor.Az bulunduğu için olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      ebeet :)

      Sil
    2. Eski şeyleri ve nostaljiyi ben de pek severim :)

      Sil
    3. yurdagül çelik.

      eveet ben dee :)

      Sil
  18. Elimde ne kadar yazarı hayatta olmayan ilk baskı varsa fiyatlarını araştıracağım. Bir hazineye sahip olabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      yaaa var demekki güzel, evet belki bazıları nadir dir :)

      Sil
  19. Merhaba deepcimm suinnwonderland adlı Instagram hesabım çalındı lütfen duyurur musun herkes şikayet etsin de kapsnsın😥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      tamamdır, daha önce başka arkadaşlarımızın da çalındıydı. geçmiş olsun.

      Sil
  20. Ben de ilk baskı kitaplara meraklıyımdır ama gerçekten pahalı oluyorlar🙁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      hımm pahalı bir merak desene :)

      Sil
  21. ilk baskılar unutulmaz olabiliyor dediğiniz gibi. Toplumsal, psıkolojik baskılarda, kitap baskıları da :)

    YanıtlaSil
  22. Bende pek ilk baskı merakı yok, bazen bi kitap çıkar çıkmaz aldığımda acaba ilerde çok mu değerli olacak bu diye bir düşünce gelip geçiyor aklımdan ama unutuyorum sonra. :)

    YanıtlaSil
  23. Yazının girişi müthiş . Yalnız ne kadar da pahalıymış yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      hıhım ilginç ya böle pahalı olması :)

      Sil
  24. müfred.

    eveet, korsan kitaplarla birlikteydi :)

    YanıtlaSil

  25. tamda yılmaz güney i anlatan bir belgesel izlememin üzerine bu yazıyı okumam ve kitabın denk gelmesi.hayat tevafuklarla dolu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hiçkimse.

      evet hayatın hoş yanları bu :)

      Sil
  26. müfred.

    hımm bilemedim :) sahici gibi duruyordu ama tabisi belli olmaz :)

    YanıtlaSil
  27. ilkler her zaman değerlidir :) koleksiyoncular sevecektir hatta ucuz bile bulacaktır :)

    YanıtlaSil
  28. özellikle gidip almam ama rastlarsam incelemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra takım.

      ben deee görmek isterim ama almam :)

      Sil
  29. Çocuklara karşı bazen ısrarcı olunca kendi çocukluğum aklıma geliyor. Gerçekten hayatta ne çok baskı var🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      eveey hıhıms sen yapmazsın baskııı :)

      Sil