9 Aralık 2021 Perşembe

ÇOCUKLUK

 




Küçükken anneannemin evindeki yüklükte oynardım arkadaşlarımla. Duvara gömülü büyük bir yüklük vardı. Yorgan yastık pike seccade havlu konan. Tavana yakın yerde ikinci katı vardı yüklüğün. İlk katın zemini ahşap, ikinci katın zemini ise betondu. Üst katın dışarıya doğru açılan kare şeklinde bir kapısı vardı. Arkadaşlarım oraya merdivenle çıkardı, aşağı ip atarlardı, ben bakkal olurdum aşağıda.

Anneannemin bir komşusu vardı, komşunun kızı gübre fabrikasında çalışırdı. Her gün sıvı gübre üretirdi. Gübre kokardı hep. Anlatırdı bana, gübreler patlayıcı yapımında da kullanılırmış, o yüzden belli miktardan fazla gübre satın alınamazmış.

Çocukken hayat daha güzel tabii. Şimdi, bazen bir yer olsa diyorum kaçsam gitsem kimse bulamasa. Çocukken ne güzeldi. Anneannemin eteğinde uyurdum öğleden sonraları, saçımı severdi, sonra divanda balkonda gölge uykusu zamanları, sıcakta kafamı yastığın altına koyardım, buz gibi olurdu. Şimdi öyle her şeyi bırakıp uyuyamıyor insan.

Anneannemlerle birlikte onların kasabalardaki arkadaşlarına giderdik. Açık sinema vardı. Matrix filmini, Kenan İmirzalıoğlu’nun silahlı bir filmini hatırlıyorum. Onların Fantom süpürgesi vardı. Devasa bir şeydi. Küçükken biraz esmer ve kıvırcıktım. Dayım dalga geçerdi benimle. Seni abdal çadırından aldık diye, onlar da kıvırcık esmer olur ya. Göçebe çadırlarında yaşayanlar yani, Çingen de denir, düğünlerde çalgı çalarlar.

Yüksek dağlara kar yağardı, okula gidip gelirken soğuk olurdu, eve dönerken Allah’a dua ederdim, Allahım nolur rüzgar esmesin diye, ben küçüğüm yağmurda fırtınada uçarım giderim, nolur esmesin, bir cahillik ettim, az yedim, hafif oldum, esmesin, kıymasın bana derdim. Çizgi film karakterleri gibi.

60 yorum:

  1. ayy çocuk olmak ne hoş bişi ya :) ben de güneşli havada uzanırken kafamı minderin altına gömerdim hele kollarımı falan buz gibi olurdu minderin altı :) hahah abdal çadırı haa dayı da esprili baya :D gübre bombası acayipmiş ıyyy :D yine çok komiklii deepsii gelcem yinee ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      :) evet yastık altı soğuk oluur :) çocuk kalsak heeep :)

      Sil
  2. Canımmm Deep, demek rüzgar esmesin isterdin. Duygulu bir gülümse yayıldı yüzüme😍

    YanıtlaSil
  3. Küçüklüğün ne güzelmiş. Çocukken ne yaramazlıklar yapardık. :) Yazık rüzgardan da korkarmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      çocuk olalım yaramaz olalım :)

      Sil
  4. Çocukluk gibisi varmi ya, beni duygulandırdın bu yazıyla...Aynı yüklükten dayımlarda vardı. Birgün kuzenim içinde uyuyakalmış saatlerce aramışlar sonra orda uyurken bulmuşlardı:) Açıkçası seni merak ediyorum Deep, gören var mı seni, hâlâ kıvırcık mısın?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten.

      saçım uzayınca kıvırcıklaşıyor, kısa olunca düz, siyah saç, esmer ten, inceyim filan işte, spor giyim, kot bot mont :)

      Sil
  5. Selam Deep bana yüklüğümüzü hatırlattın. Yorgan ve yatakların sıralandığı yüklük.Alt kısmı açılır banyo olurdu. Çok amaçlı dolaplar gibi. Ya çocukluk farklı bir şey. Çantam sırtımda okul yolunda bir sokak vardı. Bazı çocukların evi vardı. Yol kestirmeydi. Geçirmeleri bizi. Ben çocuk olmak istiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      ayy alt kısmı banyo mu, ne değişikmiş :) çocukluk tabii yaa en güzeli :)

      Sil
  6. Çocukluğuma özlem duymaktayım :)

    YanıtlaSil
  7. Yetişkin sorumlulukları ağır geliyor be Deep. Keşke dönebilsek çocukluğumuza.

    YanıtlaSil
  8. Ah şu çocukluk... Tadı damağımızda kalan hiç bitmesini istemediğimiz zamanlar. Yüklük bizde de vardı. Üstüne çıkıp yüklüktekileri devirmeyi pek severdik.:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili deep, ağaç ev sohbetleri için bir konu belirlemek istiyorum, kimse karşı çıkmazsa, tam olarak ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. entlovin.

      ağaç ev 122 yazarsın ki işallah :)

      Sil
  10. Ahh çocukluğumuz özlediğimiz zamanlar. Ben de geçenlerde çocukluğumuzla ilgili yazdım sizi okurken kış geceleri sobadan yansıyan atesin tavana yansıması ve o çıtırtı seslerini duyar gibi oldum...
    Güzel zamanlarda cocuk olduk vesselam..

    Yüreğin dert gormesin



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşegül.

      soba pek görmedim ben ama ne güzeldir yaaa çıtırtı ve tavana yansıyan ateş :)

      Sil
  11. Ceplerine taş koyan bir arkadaşım vardı benim :)
    Canım çocukluk ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      cebe taş mı ne ilginçmiş :)

      Sil
  12. Çok severim ben oyüklükleri. Hatta Ödemiş'te bir evde dolap içi banyo görmüştüm. Hoş evimde olsa istemezdim sanırım ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      dolap içi banyo ne ilginç :)

      Sil
  13. Bakkalcilik oyunu ne tatlıymış. Merdivenle üst kata çıkınca yere döşek serip üzerine atlayaksiniz diye düşünmüştüm ben :) Bizim köy evinde de vardı o yüklükten ama yerini hatırlamak için zihnimi bayağı bir zorladım. Zihin jimnastiği yaptırdın bana deep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      oleey ne güzel nostalji daptın iştee :)

      Sil
  14. Merhabalar.
    İşte çocuk iken, bu duygularımızı anlatamıyorduk, ancak yaşıyorduk. Çok az çocuk bu duygularını kaleme alarak, ya da anlatarak bir başkalarıyla paylaşmıştır. Mesela ben kendimi, duygularını bir başkasıyla paylaşan bir çocuk olarak hiç hatırlamıyorum.

    Ancak belli bir yaşa geldikten sonra, ufkumuz genişledikçe, çocukluğumuzda yaşadığımız şeylerin ne kadar güzel şeyler olduğunu idrak edebiliyoruz.

    Çocuklar hep masumdur ve çocuklukta yaşanan şeyler hep güzeldir (bazı müdahaleli çirkin şeyler müstesna)

    Güzel bir yazıydı. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      küçük yaşlarda başladım günce tutmaya, hep yazdım :)

      Sil
  15. Anladım o zaman ben bu pazartesi değil diğer pazartesi yazabilir miyim bulduğum konuyla, 120 konuyu incelemem uzun sürebilir? :)) bir de ben daha yeni olduğum ve ilk kez katılacağım için bu etkinlikte rol alan herkes göremeyebilir yazımı ve başka bir konu başlatabilir(?) veya katılamayabilir(?)

    YanıtlaSil
  16. Çocukken dünya daha bir farklıydı ...

    YanıtlaSil
  17. Demek seni cingenelerden almislar :) genelde turk filmlerinde tersi olur cingeneler konakta yaşayan ailenim cocugubu kaçırır:)))

    YanıtlaSil
  18. küçüklüğümüzün keyfi hiç bir zaman olmayacak artık...

    YanıtlaSil
  19. O yüklükten bizde de vardı, ben de içine girer oynardım. Bir akşam dayım,"Ben dışarı çıkıyorum" diye seslendi ve her zamanki gibi sokak kapısı açılıp kapandı
    Meğerse gitmemiş, yüklüğün içine saklanmış. Yastık, yorgan almak için gece vakti karanlıkta dolabı açtığımda bir anda içinden çıkıp beni korkutmuştu. Bildiğin dilim tutuldu, anneannem dayımı terlikle kovaladı. Çocuk aklını yitirecek, koskoca adam utanmıyor musun diye kızmıştı. Ya kekeme kalırsam diye çok korkmuştu ev ahalisi. Sonra dilim çözüldü ama yüklüğe ne zaman gitsem aklıma bu olay geldi ve hep ışıkları açıp hazırlıklı bekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      allam yaaa çok komik bir anı bu :)

      Sil
  20. Çocukluk ne güzelmiş. Kimiz zaman geçmişe sığınmak isteriz. Çocukluk zamanları en güzel zamanlar olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      eveet geçmişe sığınmak iyidiir :)

      Sil
  21. Bende tam tersi rüzgar esince hep uçmak isterdim nereye konabileceğimin planını bile yapardım. Bu arada Kafkaokur un bu ayki sayısında bie öykü var Küçükyalı,Evim diye Utku Yıldırım yazmış okurken sanki senin yazılarından okuyormuş gibi hissettim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      ha haa bak bu da iyimiş :) ben rüyalarımda hep uçuyorum yaa :) aaa ne ilginç, tamam alcam kafka okuru, okurum öyküyü :)

      Sil
  22. müfred.

    aman aman şiddetli fırtınada uçanlar oluyor sahiden de :)

    YanıtlaSil
  23. geçmişe gittim ben de, güzel günlermiş, seninkiler de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. swotpisces.

      çocukluk günlerimiz en güzel yıllarımız değil mi ama :)

      Sil
  24. Çocukluğunda, çocuğunda kıymetini bilmeden geçiyor zaman.
    Eyvah ben ne yaptım, diyecek bile yüzümüz olmayacak belki de...

    YanıtlaSil
  25. Gübre dediğin Amonyum Nitrat olmalı, içine belli oranda mazot karıştırınca patlayıcı oluyor. TAN Teknik Amonyum Nitrat yani, tonlarca kullandık patlatmalarda. Sonra yasak ya da kısıtlama getirilmişti. Çiftçi gübre amacıyla alınca ucuzdu ama patlatma amacıyla alınınca daha pahalı. O zaman gizli gizli çiftçilerden alınmaya başlamıştı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      hımm, anladım, ucuz olsun diyeee :)

      Sil
  26. İnsan sıcağını seviyor çocukluğunun. Samiyetini. Yetindiği halleri. Bir parmak bal çalmak gibiydi. Aktı gitti sonrası.

    YanıtlaSil
  27. ilkay.

    çocukluğu çok sevdiğimiz için böyle tatlı oluyor işte de mi :)

    YanıtlaSil
  28. Yanıtlar
    1. diary of meri.

      çocukluk en güzeli de miii :)

      Sil
  29. Fantom süpürgede kaldım. :) Onu bilmeyen çocuk olur mu hiç? :D

    YanıtlaSil
  30. Cebine taş koysaydın deep 😂. Mutlu yıllar cicim seneye görüşelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      uçmazdım de miiii :) mutlu yıllaaaar :)

      Sil