7 Aralık 2021 Salı

PARKTAKİ TEYZE

 




Maçka Parkının girişinde kediler köpekler çoktur. Kedi daha çok. Bunları besleyenler de var tabii. Bazı teyzeler akşamları Burger King benzeri yerlerden artık tavuk parçalarını, kemiklerini toplayıp poşete koyup getirip parkta dağıtıyorlar, bazen de sabahları dağıtıyorlar.

Market sonrası parkın girişine geldiğimde girişte bir teyze gördüm, zayıf bir teyze, biraz beli bükülmüş, kapüşonlu, elinde poşet ile içeri giriyordu ama güvenlikçiler durdurdular, parkta birkaç tane milletvekili varmış, bir şeyleri inceliyorlarmış.

Teyze, sesini yükselterek, ben bu parka girerim, bu semtte oturuyorum, yıllardır bu parka gelirim, bu park benim, önümü kesemezsiniz, dedi. Güvenlikçiler biraz direndiler, teyze, parka kim gelirse gelsin, ben devletim, girerim, diye üsteledi.

Milletvekilleri duymuşlar konuşmaları, geldiler girişe, teyzenin yanına, ne oldu, ne istiyorsunuz diye sordular, teyze de, ben güvenlikçilere açıkladım, size bir daha açıklamam diye söylendi ve yürüyüp parka girdi, kimse ses çıkaramadı, kediler köpekler hemen yanına geldiler, onlara emir verdi, dur sen sana sonra, önce sana filan gibi hepsiyle konuştu, hepsi de onu dinlediler.

Parkın girişine gelen halktan başka kişiler de teyzeyi alkışladılar.

48 yorum:

  1. Olabilir Müfred, aslında dışarıda hayvanların gezmesi yasak olmalı ve hepsi hayvan barınağında bakılmalı burdaki gibi.

    YanıtlaSil
  2. Teyze dediğini yaptırıyor her canlıya demek ki :)

    YanıtlaSil
  3. Teyze mutlu etti beni, bu konuya bloğunuzda yer vermeniz de çok hoş, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. entlovin.

      aynen gördüğüm gibi yazdım :)

      Sil
  4. Teyzenin dik duruşunu sevdim, işgüzar güvenlikçilere lafı yedirmiş.O açıdan hak verdim ama yiyeceklerin öyle heryere bırakılmasına karşıyım.Bizim sokaktada bazen çiğ parçalarını atıyorlar oraya buraya, kargası martısı kedisi köpeği birbirne giriyor:(
    Müfred ve Gülten'le hemfikirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      hımm bilemiyorum valla doğrudur tabiii dediklerin :)

      Sil
  5. helal olsun teyzoşa işte budur vatandaş olmak haklarını koruyacaksın sonuna kadar...bayıldım teyzoşa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemin takvimciği.

      eveet aferin onaa :)

      Sil
  6. Hayvanların yaşam alanını daralttıktan sonra bir de bir yerlere kapatılmalarını doğru bulmuyorum. Zaten hayvan sevgisinden bihaber çok insan var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      pekii, çok bilemediğim bir konu bu :)

      Sil
  7. az önce paylaştığım yazıda senin de yazını paylaştım :)

    YanıtlaSil
  8. Böyle sivil anlık direnişlere hayranım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      hıhım iyi bişey yaptığı tabii teyzenin, hakkını aradı :)

      Sil
  9. Hakkımızı aramayı unutturdular diye belki de hakkını arayan eski toprağı görünce, etkileniyor insan. Ne güzel bir anekdot olmuş. İyi ki taşımışsınız satırlarınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evren.

      gerçekten de hakkını aramak normal olsa da hakkını arayanı görünce biraz da hayran olup şaşırıyoruz :)

      Sil
  10. Atarlı teyze diyesim geldi:)

    Ama gerçekten olması gereken bu!

    YanıtlaSil
  11. Valla teyze %100 haklı park kapanamaz. Aç kediler de miletvekili geldi biz bekleyelim de bunlar gidince bize yemek gelir demez. Kadın biliyor ki kediler aç, onların maması elinde vermek için gelmiş
    aslan teyzem yaa helal olsun kediler için savaşmış

    YanıtlaSil
  12. Fast food tarzı yerlerde çok artık oluyordur. Bunları toplayıp ihtiyaç sahiplerine ulaştıranlara helal olsun diyorum.
    Güvenlik teyzeyi tehdit unsuru saymış. Teyzeden önce itiraz eden olmuş mudur bunu merak ettim. Teyzemizi de alkışlıyorum :)
    Aa bir de milletvekillerinin Maçka Parkı'nda neyi incelediklerini merak ettim. Parkın başına bir şey gelmez umarım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      bilmiyorum valla benim şahit olduğum bu :) ah neden geldiklerini bilmiyorum ben de sormadım :) aman aman Maçka Parkına olmaz bişey :)

      Sil
  13. Artık böyle oldu resmen, yaşlı insanlar daha cesur davranıyorlar. Geçen gün de Karşıyaka çarşıda yaşlı bir amca barbar bağırıyor ve herkes de onu alkışlıyordu. :)

    YanıtlaSil
  14. Helal teyzeye , hakkını çatır çatır aramış.

    YanıtlaSil
  15. Maçka Parkı Millet Bahçesi mi oldu? Milletvekillerinin ne iş var orada? Yoksa S.Peker'le mi buluşacaklar?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      ha haa bak neden geldiler onu merak edip sormadım :)

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveet kahraman teyzee :)

      Sil
  17. yaşanmıştır inş :D Milletvekilleri de zannederim malum partiden değiller :D yoksa öylece bakmazlardı ardından :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      evet şahit oldum, dinledim onları :) valla partilerini merak etmedim :)

      Sil
  18. müfred.

    hımm hiç bilmiyorum valla, olabilir eveet :)

    YanıtlaSil
  19. gülten.

    olur o da bir gün inşallah :)

    YanıtlaSil
  20. halk her yere girebilir...

    YanıtlaSil
  21. Teyze sonuna kadar haklı. Millet de alkışlayacağına aynı şekilde parka girselermiş keşke:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      ha haaa evet ya girmediler, haklısın :)

      Sil
  22. Ya teyze harikasın özellikle hayvanlarla olan bağı çok duygulandırdı

    YanıtlaSil