28 Aralık 2021 Salı

JAPON MANGA ANİMELER

 


ELFEN LIED

Japon bilimkurgu manga animesi. Bilimsel deneyler sonucu ortaya çıkan yeni türler ve bu türleri kontrol altına alma konusu, bilimkurgunun sevilen dallarından. Laboratuvarda üretilen psişik, boynuzlu, görünmez elli bir türün temsilcisi Lucy adlı bir kız, bilim adamlarının elinden kaçar. Çift kişilikli olan Lucy bazen de Nyuu adlı saf bir kıza dönüşmektedir.

Bilim adamları onun peşindedir, kendi türdeşleri de ama o yeni tanıştığı birkaç arkadaşı ile hepsinden saklanır. Hem kanlı, hem şiirsel ve estetik bir mutant dizisi. Türünün en tanınmış dizilerinden. Not:4/4




LAST EXILE

Japon bilimkurgu manga animesi. Kurgusal bir gelecek dünya. Dünya ikiye bölünmüş ve savaşta, yönetici sınıf da var. Herkesin bir şekilde uçak kullandığı animede, yönetici ve iki dünya arasında hep savaş vardır.

İki hava posta pilotu, posta yarışmalarına katılmaktadır, bir görev alırlar, bir ufak kızı bir uzay gemisine götüreceklerdir. Bu ikisi görevlerini yerine getirirken ister istemez bir mücadelenin, isyanın, göklerde savaşın içinde bulurlar kendilerini. Teknoloji, arkadaşlık, aksiyon dizisi. Türünün önde gelenlerinden. Not:4/4



NANA

Japon josei (genç kız) anime manga serisi. Nana adlı iki kız arkadaşın öyküsü. Biri zayıf karakterli bir kız diğeri ise güçlü karakterli bir müzisyen. Ezik Nana sevdiği oğlanın ardından büyük şehre gelir, trende müzisyen Nana ile tanışırlar. Şehirde birlikte ev tutarlar. Ezik Nana işe girer, bir yandan da durmadan aşık olur birilerine. Diğeri ise müziği ile ilgilenir.

Dizi bu ikisinin arkadaşlıkları, aşkları, insanlarla ilişkileri üzerine gerçekçi bir dram. Arada komik durumlar olsa da oldukça hüzünlü. Özellikle ezik Nana’nın mutluluğu bulma çabası hüzünlü. Müzisyen Nana’nın müzik çalışmaları, çalıştığı gruplar, konserleri, şarkıları keyifli. Dizinin unutulmaz müzikleri ve şarkıları var. Final de hüzünlü ve iyi. Türünde iyi tanınanlardan. Not:4/4

34 yorum:

  1. Nana nın bir kaç bölümünü izlemiştim. :) Elfen Lied ilgimi çekti. Bir bakayım.

    YanıtlaSil
  2. güzel animeler seçmişsiniz :) izlemeye değer üçü de

    YanıtlaSil
  3. Elfen Lied şu ana kadar hiç ilgimi çekmedi. Diğer ikisi ilginç görünüyor, fırsat olursa bakabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      last exile ilgini çekebilir :)

      Sil
  4. benim çocukluğumdaki kocaman gözlü animeler geliyor aklıma biz çizgi film derdik şeker kız candy gibi
    şu aralar ise hiç ilgimi çekmeyen bir alan
    ilgililer için eminim güzel bilgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavianne.

      candy eveeet :) bunlar japon tarzı anime diyoruz :)

      Sil
  5. hiç izlemedim desem ama bir kaç çizgi roman okumuştum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      çoğu zaten çizgi romanlardan uyarlanıyor :)

      Sil
  6. Büyümeyen çocukların tercihi animeler diyesim geldi :) keyifli izlemeler olsun herkese

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şapşik ane.

      evet evet çok güzel söledin :)

      Sil
  7. Hiç anime izlemedim ama bizim yeğenler baya izliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      irem izliyordur belkii :)

      Sil
  8. İlk iki bilim-kurgu animelerinin konusundan ziyade Nana'nın konusu ilgi çekici geldi bana. 20 bölüm varmış. İlk bölümünü buldum tadına bakacağım :) Çok teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      hüzünlü tatlı bu nana lar :)

      Sil
  9. Şu an Naruto'yu izliyorum, yeni yeni animelere alışıyorum. Bunlarda bir kenarda dursun bakalım. İzlerim sonra belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      naruto izlicem ben dee :)

      Sil
  10. Hiçbirini izlemedim ama ilk ikisini çok duydum. Bem eğlenceli, çerez anime seviyorum :) komik olsun, maceralı olsun, fantastik olsun, arkadaşlık olsun içinde. Bunlar dışında ruhum daralıyor, izleyemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      eveet onlardan da izlemek keyifli tabii :)

      Sil
  11. nana'nın 20 küsur bölümünü izledim ama okul sağ olsun devam etmeye fırsat bulamadım :') diğer ikisi de listemde yanlış hatırlamıyorsamm. çok güzel bir yazı olmuş teşekkürleerr :)

    YanıtlaSil
  12. Japon manga animeleri izlemiyorum. Genellikle anime filmleri takip ediyorum. Özellikle Miyazaki'nin filmleri. :)
    Bu önerilerine göz atayım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      eveet sen bunlardan izlemiyon :)

      Sil
  13. Elfen Lied'in o müziği ahhh muhteşemm...nana da çok iyi:)

    YanıtlaSil
  14. müfred.

    bizim ülkede araba kullanmak keyifli değil, trafik ve park nedeniyle :) aaa belki ilerde olabilir evet, taksi dolmuş gibi :)

    YanıtlaSil
  15. ilkay.

    sessiz gemi izlemiştiii :) hepsisi güzeel :)

    YanıtlaSil
  16. Elfen Lied'i merak ettim, öneriler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir.

      çok güzel tabisidekiii :)

      Sil
  17. hiç izlemedim ama güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra takım.

      japon animeleri çok iyi oluyooo :)

      Sil
  18. Oglum Ege takıktı bunlara hem izler hem çizerdi. Artık bıraktı 😅

    YanıtlaSil