3 Mart 2022 Perşembe

THE SILENT WIFE

 




Karin Slaughter

Harper Collins Publishers

The Silent Wife, Karin Slaughter’ın yirminci suç, polisiye, gerilim romanı. Yazar, yirmi yıldır romanlar yazmakta, yirmibirinci romanı False Witness da 2021 yazında yayınlandı. Kitaplarının yaklaşık yarısı dilimizde yayınlanmış olsa da henüz çok tanınmıyor ülkemizde. Grant County ve Will Trent roman serisi şimdilerde TV dizisi olarak çekilmekte. Pieces of Her adlı romanı da sinemaya uyarlanmakta.

Yazarın birçok ödülü var. O da yaklaşık 10 yıldır yazan İrlandalı polisiyeci Jane Casey gibi düzenli olarak yazıyor, yılda bir roman, ayrıca tek başına okunan romanları olduğu gibi seri romanları da var. Seri romanları, yazarın da yaşadığı Georgia Eyaletinin Atlanta Şehrinde geçiyor. Will Trent bir detektif, Sara Linton da bir adli tabip. Roman serisinde onların karıştığı suç davaları anlatılıyor. Yazar, her romanının sonunda bir sonraki romanından birkaç sayfa da ekliyor.

The Silent Wife’da, Grant County ilçesinde bir seri katil var. Genç kızları, öğrencileri öldürüyor. Sekiz yılda birçok kıza tecavüz edip öldüren katil, sekiz yıl boyunca bulunamıyor. Kızları ormana götürüp tecavüz edip öldürüyor. Ve her birinden hatıra olarak bir saç bandı veya toka alıyor. Kızların birkaçı ölmeden de kurtulabiliyor ancak fiziksel ya da psikolojik olarak hayatlarını sürdüremiyorlar.

Roman, iki tarihte ilerliyor, sekiz yıl öncesi ve bugün. Will Trent ve Sara Linton, sonunda katili yakalıyor, katil gerçekten de hiç tahmin edilemeyecek biri çıkıyor. Yazarın, dili, kurgusu çok başarılı. Not:3/4

26 yorum:

  1. bir dizi bir de film yazarı bilinir kılacaktır diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      türkçeye çevrilen romanları da varmış :)

      Sil
  3. Yazarı bilmiyordum, gerilim severim ama The Silent Wife' ın konusunu pek sarmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      yakınlarda keşfettim ben de, iki romanını okudum. bu romanda şiddet, tecavüz, öldürmeyi farkındalık arttırmak için yazmış :)

      Sil
  4. Bu yazarı okumamıştım ama sevdiğim türde bir kitapmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynadaki yansıman.

      yurtdışında çok tanınıyor, 35 milyon satmış yazarın kitapları :)

      Sil
  5. Aaa ilginçli bu yazarı bilmiyordum, not aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      yeni keşfettim ben de, iki romanını okudum ama türkçeye çevrilen romanları da olmuş :)

      Sil
  6. Hiç bilmediğim bir yazar ama saç bandı veya toka olayına bir dizide rastlamıştım, belki de bu yazarın eserlerinden çevrilmişti bilmiyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      hımm, belki başka dizide de vardır, yazarın kitapları yeni uyarlanacak daha filme ve diziye :)

      Sil
  7. Suç ve polisiyeyi filmde daha çok seviyorum. Ki zaten uyarlamalarda filmleri kitaplarından daha güzel oluyor. Bu kitabın filmi varsa muhtemelen kitabından daha çok seveceğim... Araştırayım o halde hemen... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruşyena.

      iyi polisiye filmleri ve dizileri var gerçekten de, özellikle kuzey avrupada :) henüz çevrilmedi, ama filmi ve dizisi çekilecek yakında :)

      Sil
  8. Bu kadar üretkenlik üstelik de ödüllü vs takdire şayan. Polisiye kitaplarda tekrara düşmeden yazmak bir hüner olsa gerek. Teşekkürler Deepsi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      evet evet çok başarılı, jane casey gibi, ondan daha eski ama :)

      Sil
  9. Bir sonraki romanından birkaç sayfa eklemesi güzel hareketmiş Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveet hoşluk yapıyor yazar :)

      Sil
  10. ilkay.

    eveet, polisiye, suç gerilim de bilimkurgu, fantastik de seviyorum filmde kitapta dizide :)

    YanıtlaSil
  11. Yazarın soyadı da tam uygunmuş:)) sessiz hastayı okumuş muydun sen? Çok güzel o da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      evet ben de öyle düşünmüştüm :) sessiz hasta, okumamışım, tamam, okuycam :)

      Sil
  12. Polisiye romanlara yöneleceğim deyip bir türlü yönelemeyişim :( Notlar almaktan öteye geçemedim henüz, du bakalım, kıracağım şeytanın bacağını bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      polisiye roman okumaya karar verince söyle de sana seçeyim o zaman :) bu yazar, psikolojik gerilim, suç, polisiye ve 120 ülkede 35 milyon satmış, büyük başarı :)

      Sil
  13. Kitabı ilk kez gördüm, oldukça sürükleyici gibi hikayesi😮

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      pieces of her, dizisi de heycaaanlııı :)

      Sil